AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 Skrevet 9. mars 2016 Hva slags PF har en hvis en ofte føler seg krenket av de andre sier og gjør? Anonymkode: f6988...e20 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. mars 2016 Skrevet 9. mars 2016 Både paranoid, emosjonelt ustabil, narsissistisk og unnvikende har lav krenkelsesterskel. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 Skrevet 9. mars 2016 Hvorfor de unnvikende ? Anonymkode: 23db6...a74 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 Skrevet 9. mars 2016 53 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Både paranoid, emosjonelt ustabil, narsissistisk og unnvikende har lav krenkelsesterskel. Har unnvikende PF, så det er nok forklaringen. Anonymkode: f6988...e20 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 Skrevet 9. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har unnvikende PF, så det er nok forklaringen. Anonymkode: f6988...e20 På hvilken måte forklarer det, om jeg kan spørre ? Anonymkode: 23db6...a74 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 Skrevet 9. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor de unnvikende ? Anonymkode: 23db6...a74 Mange med unnvikende pf har skjulte narsissistiske trekk (covert narsissisme). De er på utsiden sky og sjenerte, men føler seg på innsiden på et litt høyere nivå. De kan være sårbare for det de oppfatter kritikk og avvisning, og dermed oppleve krenkelse. Anonymkode: 3d28d...2ea 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 Skrevet 9. mars 2016 21 minutter siden, Maglor skrev: Krenkholisme.. vår tids epidemi. Nå bør du ikke drite ut folk som ikke er friske. Anonymkode: f6988...e20 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 Skrevet 9. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange med unnvikende pf har skjulte narsissistiske trekk (covert narsissisme). De er på utsiden sky og sjenerte, men føler seg på innsiden på et litt høyere nivå. De kan være sårbare for det de oppfatter kritikk og avvisning, og dermed oppleve krenkelse. Anonymkode: 3d28d...2ea Seriøst? Anonymkode: 23db6...a74 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 Skrevet 9. mars 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange med unnvikende pf har skjulte narsissistiske trekk (covert narsissisme). De er på utsiden sky og sjenerte, men føler seg på innsiden på et litt høyere nivå. De kan være sårbare for det de oppfatter kritikk og avvisning, og dermed oppleve krenkelse. Anonymkode: 3d28d...2ea Fakta, eller er dette en egen teori? Anonymkode: f6988...e20 0 Siter
laban Skrevet 9. mars 2016 Skrevet 9. mars 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: På hvilken måte forklarer det, om jeg kan spørre ? Anonymkode: 23db6...a74 TS spør jo hvilke PF som ofte inkluderer den følelsen - og hvis h*n både har unnvikende PF og har lett for å føle seg krenket, så er jo dette en forklaring, siden NHD nevner den kombinasjonen? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 Skrevet 9. mars 2016 44 minutter siden, laban skrev: TS spør jo hvilke PF som ofte inkluderer den følelsen - og hvis h*n både har unnvikende PF og har lett for å føle seg krenket, så er jo dette en forklaring, siden NHD nevner den kombinasjonen? Anonymkode: f6988...e20 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 Skrevet 9. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fakta, eller er dette en egen teori? Anonymkode: f6988...e20 Jeg vet faktisk en del om dette. Det er helt sant. Jeg har selv unnvikende trekk (i tillegg til en annen pf) og har blitt forklart dette av en av de fremste spesialistene på personlighetsforstyrrelser. Man er ofte unnvikende fordi man er redd for å vise hvem man virkelig er, og mange sliter også med sinne. Men man skjuler det for omgivelsene, ofte ubevisst. Anonymkode: 3d28d...2ea 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 Skrevet 9. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet faktisk en del om dette. Det er helt sant. Jeg har selv unnvikende trekk (i tillegg til en annen pf) og har blitt forklart dette av en av de fremste spesialistene på personlighetsforstyrrelser. Man er ofte unnvikende fordi man er redd for å vise hvem man virkelig er, og mange sliter også med sinne. Men man skjuler det for omgivelsene, ofte ubevisst. Anonymkode: 3d28d...2ea Interessant. Gjenkjennbart. Kan jeg spørre hvilken hjelp du har fått? Kunne godt tenke meg å vite mer om dette. Anonymkode: 03e93...09d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 Skrevet 9. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Interessant. Gjenkjennbart. Kan jeg spørre hvilken hjelp du har fått? Kunne godt tenke meg å vite mer om dette. Anonymkode: 03e93...09d Jeg har fått hjelp for personlighetsforstyrrelse på en avdeling som driver spesielt med dette. De finnes ulike steder i landet. Der kan man få hjelp av fagfolk som vet mye om dette. Jeg synes også det er interessant med personlighetsforstyrrelser og hva som ligger bak Anonymkode: 3d28d...2ea 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.