Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags PF har en hvis en ofte føler seg krenket av de andre sier og gjør?

Anonymkode: f6988...e20

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Både paranoid, emosjonelt ustabil, narsissistisk og unnvikende har lav krenkelsesterskel.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor de unnvikende ?

Anonymkode: 23db6...a74

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Både paranoid, emosjonelt ustabil, narsissistisk og unnvikende har lav krenkelsesterskel.

Har unnvikende PF, så det er nok forklaringen.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har unnvikende PF, så det er nok forklaringen.

På hvilken måte forklarer det, om jeg kan spørre ?

Skrevet

Krenkholisme.. vår tids epidemi.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor de unnvikende ?

Mange med unnvikende pf har skjulte narsissistiske trekk (covert narsissisme). De er på utsiden sky og sjenerte, men føler seg på innsiden på et litt høyere nivå. De kan være sårbare for det de oppfatter kritikk og avvisning, og dermed oppleve krenkelse.

Anonymkode: 3d28d...2ea

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Maglor skrev:

Krenkholisme.. vår tids epidemi.

Nå bør du ikke drite ut folk som ikke er friske.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange med unnvikende pf har skjulte narsissistiske trekk (covert narsissisme). De er på utsiden sky og sjenerte, men føler seg på innsiden på et litt høyere nivå. De kan være sårbare for det de oppfatter kritikk og avvisning, og dermed oppleve krenkelse.

Seriøst?

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fakta, eller er dette en egen teori?

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte forklarer det, om jeg kan spørre ?

TS spør jo hvilke PF som ofte inkluderer den følelsen - og hvis h*n både har unnvikende PF og har lett for å føle seg krenket, så er jo dette en forklaring, siden NHD nevner den kombinasjonen?

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, laban skrev:

TS spør jo hvilke PF som ofte inkluderer den følelsen - og hvis h*n både har unnvikende PF og har lett for å føle seg krenket, så er jo dette en forklaring, siden NHD nevner den kombinasjonen?

Clipboard01

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fakta, eller er dette en egen teori?

Jeg vet faktisk en del om dette. Det er helt sant. Jeg har selv unnvikende trekk (i tillegg til en annen pf) og har blitt forklart dette av en av de fremste spesialistene på personlighetsforstyrrelser. Man er ofte unnvikende fordi man er redd for å vise hvem man virkelig er, og mange sliter også med sinne. Men man skjuler det for omgivelsene, ofte ubevisst.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet faktisk en del om dette. Det er helt sant. Jeg har selv unnvikende trekk (i tillegg til en annen pf) og har blitt forklart dette av en av de fremste spesialistene på personlighetsforstyrrelser. Man er ofte unnvikende fordi man er redd for å vise hvem man virkelig er, og mange sliter også med sinne. Men man skjuler det for omgivelsene, ofte ubevisst.

Interessant. Gjenkjennbart. Kan jeg spørre hvilken hjelp du har fått? Kunne godt tenke meg å vite mer om dette. 

Anonymkode: 03e93...09d

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Interessant. Gjenkjennbart. Kan jeg spørre hvilken hjelp du har fått? Kunne godt tenke meg å vite mer om dette. 

Anonymkode: 03e93...09d

Jeg har fått hjelp for personlighetsforstyrrelse på en avdeling som driver spesielt med dette. De finnes ulike steder i landet. Der kan man få hjelp av fagfolk som vet mye om dette. Jeg synes også det er interessant med personlighetsforstyrrelser og hva som ligger bak :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...