Gå til innhold

Cipralex og angst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Startet på cipralex for en uke siden. Vært sykmeldt en uke, og legen ville egentlig sykmelde meg til etter påske , men jeg sa nei. Egentlig ikke fordi jeg ikke trenger; men fordi jeg ikke aner hva jeg skal si til jobben.. føler psykiske lidelser er tabu. Enda jeg jobber i helsevesenet. Etter jeg sa nei til sykemeldinger angret jeg jo. Er ikke bra. Er veldig urolig , flyr på do, føler jeg må gjøre noe for å bli kvitt følelsen. Hoppe rundt eller gå. Hehe. Utrolig slitsomt.. hva ville dere gjort? Føler meg ikke så egnet til  jobb. 

Anonymkode: 0c357...9c2

Skrevet

Da jeg ble 100% sykemeldt fikk jeg et par dager på å tenke meg om. Ble anbefalt sykemelding pga. oppstart av medisin og alvorlig depresjon. Det endte opp med at jeg fulgte anbefalingene og ringte å fikk sykemelding.

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Startet på cipralex for en uke siden. Vært sykmeldt en uke, og legen ville egentlig sykmelde meg til etter påske , men jeg sa nei. Egentlig ikke fordi jeg ikke trenger; men fordi jeg ikke aner hva jeg skal si til jobben.. føler psykiske lidelser er tabu. Enda jeg jobber i helsevesenet. Etter jeg sa nei til sykemeldinger angret jeg jo. Er ikke bra. Er veldig urolig , flyr på do, føler jeg må gjøre noe for å bli kvitt følelsen. Hoppe rundt eller gå. Hehe. Utrolig slitsomt.. hva ville dere gjort? Føler meg ikke så egnet til  jobb. 

Da syntes jeg du skal høre på legen. Det går an å kontakte h*n og si du har ombestemt deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Så usikker på hva jeg skal si.  Nettopp begynt. ..

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan bare si noe så enkelt som at du ser nå at du trenger den sykemeldinga.

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte til jobben..

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må du si noe da? Er vel ingen som krever du skal oppgi diagnosen på jobben?

AnonymBruker
Skrevet

Det er sant. Bare kjenner litt på det å bli "dømt" .. de tenker sikkert at jeg er ei lat kjerring. Hadde det enda vært så enkelt. Men! Du har rett, ingen trenger egentlig vite.  

AnonymBruker
Skrevet

Noen av dere som vet om hvor lang tid cipralex tar før det fungerer,  og blir uroen borte?  Hvordan fungerer dere i jobb? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen av dere som vet om hvor lang tid cipralex tar før det fungerer,  og blir uroen borte?  

Kan vel ta en 3-5 uker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...