Gå til innhold

NHd: Sliter med indre uro

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har vært plaget med indre uro i flere år og jeg har undertrykt følelsene min, altså sperret av for vonde følelser og unngått alt som gir med vonde følelser.

Nå som jeg går til behandling skal jeg bl.a. lære meg "å føle" og bli flinkere til å ta vare på meg selv.

Så er det slik at jeg skal beskrive den indre uroen, hvordan det føles, hva jeg tenker og hva jeg gjør. Dette er noe jeg sliter veldig med siden jeg har problemer med å snakka om følelser og har undertrykt følelsene mine i lang tid.

Det kan være litt slik at hvis jeg tenker på ting som har skjedd eller hvordan morgendagen blir så får jeg en indre uro, får kanskje litt panikk og får lyst til å rømme fra alt. Dette kan igjen føre til at jeg får lyst til å skade meg selv. Har også tidligere hatt selvmordstanker pga. dette.

Er dette en grei beskrivelse?

Hva er det som egentlig skjer med meg når jeg får denne indre uroen?

Vil Cipralex hjelpe meg med dette?

Kan legge til at jeg har vært seksuelt misbrukt som barn og har hatt dårlig erfaringer med menn.

Er det noen andre som sliter med dette?

Endret av Fionys
La til mer info
Augusta Luise
Skrevet

Jeg har det som du, misbrukt som barn og stor indre uro nå. Jeg prøver ikke å analysere så veldig hva som skjer, for det sliter meg ut, så jeg prøver bare å stå i følelsen og la den gå. Tidligere gjorde jeg alt for å få den bort, jeg spiste med begge hender, skadet meg eller drakk alkohol, men nå øver jeg meg på å utsette de destruktive handlingene. Lykkes ikke alltid, nei...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...