AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 Skrevet 9. mars 2016 Jeg er veldig nervøs. I morgen skal jeg til en traumespesialist som skal utrede meg for i hvilken grad jeg dissosierer. De må ha det på papiret for å kunne få finne riktig terapeut. Jeg vet at det bare er å svare ærlig og oppriktig på spørsmål og fylle ut papirer, men jeg er likevel redd: Hva om jeg blir anklaget for å simulere PTSD og dissosiasjonen? En gang jeg var innlagt og hadde fastvakt, brukte en pleieassistent den hele timen han satt der til å gjenta at jeg egentlig ikke var syk, at jeg latet som, at jeg ville ha oppmerksomhet, at plassen burde ha gått til noen andre osv. Jeg snudde ryggen til ham og gråt stille. Akkurat det er min største frykt å gjenoppleve. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette. Bare få luftet ordene litt. Kanskje ydmykt be om noen støttende ord, om dere mener jeg frtjener det da... Det kan jo være dere også mener at jeg simulerer. Anonymkode: fa081...ea0 0 Siter
frosken Skrevet 9. mars 2016 Skrevet 9. mars 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig nervøs. I morgen skal jeg til en traumespesialist som skal utrede meg for i hvilken grad jeg dissosierer. De må ha det på papiret for å kunne få finne riktig terapeut. Jeg vet at det bare er å svare ærlig og oppriktig på spørsmål og fylle ut papirer, men jeg er likevel redd: Hva om jeg blir anklaget for å simulere PTSD og dissosiasjonen? En gang jeg var innlagt og hadde fastvakt, brukte en pleieassistent den hele timen han satt der til å gjenta at jeg egentlig ikke var syk, at jeg latet som, at jeg ville ha oppmerksomhet, at plassen burde ha gått til noen andre osv. Jeg snudde ryggen til ham og gråt stille. Akkurat det er min største frykt å gjenoppleve. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette. Bare få luftet ordene litt. Kanskje ydmykt be om noen støttende ord, om dere mener jeg frtjener det da... Det kan jo være dere også mener at jeg simulerer. Anonymkode: fa081...ea0 Det kan kanskje hjelpe deg litt å minne deg selv på at det er enorm forskjell i kompetanse på ptsd mellom en pleieassistent og en traumespesialist. 1 Siter
Fortsatthåp Skrevet 9. mars 2016 Skrevet 9. mars 2016 Har selv Ptsd og driver med traume behandling. Har hatt mange timer og går mye opp og ned av hvor nytte jeg føler det gjør. Akkurat nå om dagen synes jeg det virker helt meningsløst, men det er typisk for folk med Ptsd sier ho. Holder på med noe hun kaller psyko edukasjon,traume narrativ også noe greier hvor man skal prøve å snakke"nevne" noen av de verste tinga. Har ikke kommet til den siste biten enda. Får også litt små angst noen ganger når jeg føler at det egentlig ikke er så ille, at jeg belaster psykologen min med at jeg sitter der å sier "jaja" Osv. At kanskje man er plikta til å gi jernet tog fortelle alt. Men det er man ikke. Man får ofte en forverring av symptomer når man er i slik traumebehandling, men noen biter faller også på plass når man minst venter dét. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 Skrevet 9. mars 2016 1 time siden, frosken skrev: Det kan kanskje hjelpe deg litt å minne deg selv på at det er enorm forskjell i kompetanse på ptsd mellom en pleieassistent og en traumespesialist. Takk for påminnelsen Nå forstår nok en pleieassistent enda mindre hva dissosiasjon er, som er hva jeg skal utredes for. PTSD er allerede diagnostisert. Anonymkode: fa081...ea0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 Skrevet 9. mars 2016 1 time siden, Fortsatthåp skrev: Har selv Ptsd og driver med traume behandling. Har hatt mange timer og går mye opp og ned av hvor nytte jeg føler det gjør. Akkurat nå om dagen synes jeg det virker helt meningsløst, men det er typisk for folk med Ptsd sier ho. Holder på med noe hun kaller psyko edukasjon,traume narrativ også noe greier hvor man skal prøve å snakke"nevne" noen av de verste tinga. Har ikke kommet til den siste biten enda. Får også litt små angst noen ganger når jeg føler at det egentlig ikke er så ille, at jeg belaster psykologen min med at jeg sitter der å sier "jaja" Osv. At kanskje man er plikta til å gi jernet tog fortelle alt. Men det er man ikke. Man får ofte en forverring av symptomer når man er i slik traumebehandling, men noen biter faller også på plass når man minst venter dét. Takk for at du deler dine erfaringer. Det setter jeg pris på. Jeg har gått på DPS i et 2-sifret antall år, men det har bare vært meningsløs behandling (jeg vil ikke kalle det terapi) uten noe mål. Når jeg ønsket å bytte behandler for å få traumeterapi, så de behovet, men så det som uheldig for meg å bytte terapeut. Jeg valgte å avslutte kontakten og finner nå andre veier. Ikke akkurat positivt syn på hva DPS har hatt å tilby meg. Anonymkode: fa081...ea0 0 Siter
Fortsatthåp Skrevet 15. mars 2016 Skrevet 15. mars 2016 Ja ser den med meningsløs behandling. Psykologen min er vanvittig flink å gjenta seg sjøl som "small talk" når jeg blir litt stille. Da kan hun bable i 15 min og jeg sier, mmmm og jaja hundre ganger. Også er hun verdensmester i metoforbruk. igår tok hun 3 metaforer på rad om hyper og hypo aktivering. Herrejesus.... Glad hun slutter i juni. Haha 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 Skrevet 15. mars 2016 Den 11.03.2016 at 14.43, FGT skrev: Hvordan gikk det med utredningen ? Det gikk over all forventning. Jeg hadde i dag min 12. time hos en svært dyktig traumeterapeut med kompetanse på dissosiasjon, så her gikk det fort i svingene... Anonymkode: fa081...ea0 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.