AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 Skrevet 9. mars 2016 Ble inspirert fra en annen tråd. På flere "fagsider" er beskrivelsene av psykose gjerne en alvorlig tilstand som preges av bisarre vrangforestillinger og/eller hallusinasjoner. Gjerne vil ikke personen heller innse dette, og kan heller ikke huske "episoden". Jeg ser da for meg en person som er helt "ute av det". I den tråden der det snakkes om han som tror han er Jesus. Her kommer det frem klare (mitt syn) vrangforestillinger. Men hvordan kan en psykotisk person f.eks samtidig være i jobb? Blir psykoser inndelt i alvorlighetsgrader? Kan man gå rundt med f.eks milde psykoser over tid? Anonymkode: 41143...c85 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. mars 2016 Skrevet 10. mars 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ble inspirert fra en annen tråd. På flere "fagsider" er beskrivelsene av psykose gjerne en alvorlig tilstand som preges av bisarre vrangforestillinger og/eller hallusinasjoner. Gjerne vil ikke personen heller innse dette, og kan heller ikke huske "episoden". Jeg ser da for meg en person som er helt "ute av det". I den tråden der det snakkes om han som tror han er Jesus. Her kommer det frem klare (mitt syn) vrangforestillinger. Men hvordan kan en psykotisk person f.eks samtidig være i jobb? Blir psykoser inndelt i alvorlighetsgrader? Kan man gå rundt med f.eks milde psykoser over tid? Anonymkode: 41143...c85 Det finnes ulike typer psykoser med ulik virkning på funksjon. Google gjerne "vrangforestillingslidelse". http://www.helsebiblioteket.no/retningslinjer/psykoselidelser/12.hva-er-en-psykose/andre-psykoselidelser/vrangforestillingslidelser 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 Skrevet 10. mars 2016 1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Det finnes ulike typer psykoser med ulik virkning på funksjon. Google gjerne "vrangforestillingslidelse". http://www.helsebiblioteket.no/retningslinjer/psykoselidelser/12.hva-er-en-psykose/andre-psykoselidelser/vrangforestillingslidelser Hva er behandlingen, og kan disse personene skade seg selv ubehandlet? Anonymkode: acbb9...96e 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.