Gjest (Anonymous) Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Hei, jeg har fra barnsben av vært god og rund, fra tenårene og utover ble det bare mer og mer av meg, på grunn av mobbing/trøstespising som utviklet seg til spiseforstyrrelser. Nå sitter jeg her med en stor tung kropp, VELDIG dårlige matvaner - og har blitt gravid. Jeg har en BMI på 46. Legen min tilbyr ikke noe annen hjelp enn "gå på Grete Roede kurs, så klarer du å gå ned i vekt". Men jeg har strevd i så mange år, jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å "snu på flisa" på egen hånd. Er det ingen steder der det fins fagfolk som kan hjelpe meg i begynnelsen og se til at dette foregår på ordentlig måte? Dette er vel dobbelt så viktig nå som jeg venter barn? Så vidt jeg vet er det ingen ernæringsfysiolog ved det sykehuset jeg hører til, så der er det ingen hjelp å få. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Jeg kan tillegge at jeg HAR gått på Grete Roede kurs, og det hjalp lite. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest been there Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Jeg gikk på eget Grete Roede kurs for gravide, der var det ernæringsfysiolog og vi hadde også kontakt med lege. Så ring dit og hør hva slags tilbud de har! www.greteroede.no 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mina Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Hei, Jeg synes det er veldig rart det du skriver om at ikke Grete Roede kurs hjelper! Da lurer jeg rett og slett på om du veide maten og fulgte det opplegget du skulle...? Hvordan kan du unngå å gå ned i vekt når du ikke får i deg mer en 1360 kcl hver dag. Og det er max, helst skal du holde deg litt under 1360 kcl. Hvis ikke dette hjelper deg + trening, da skjønner jeg ingenting. Hvordan skal en ernæringsfysiolog hjele deg da? Nei, du burde nok melde deg på Grete Roede kurs en gang til - og følge det til punkt og prikke. Du kan rett og slett ikke unngå å gå ned. Hvis ikke overvekten din skyldes sykdom. Ja, det er kjedelig å telle klaorier og veie maten. Men det er kun på den måten du egentlig seg hvor mye du får i deg. Etter en stund kan du dette i hodet, og slipper å veie maten. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Hei, Jeg synes det er veldig rart det du skriver om at ikke Grete Roede kurs hjelper! Da lurer jeg rett og slett på om du veide maten og fulgte det opplegget du skulle...? Hvordan kan du unngå å gå ned i vekt når du ikke får i deg mer en 1360 kcl hver dag. Og det er max, helst skal du holde deg litt under 1360 kcl. Hvis ikke dette hjelper deg + trening, da skjønner jeg ingenting. Hvordan skal en ernæringsfysiolog hjele deg da? Nei, du burde nok melde deg på Grete Roede kurs en gang til - og følge det til punkt og prikke. Du kan rett og slett ikke unngå å gå ned. Hvis ikke overvekten din skyldes sykdom. Ja, det er kjedelig å telle klaorier og veie maten. Men det er kun på den måten du egentlig seg hvor mye du får i deg. Etter en stund kan du dette i hodet, og slipper å veie maten. Lykke til! Gikk vel ned et par kilo kanskje men gikk ned mye mer på andre måter da jeg var syk og resultatet har vært det samme - mange kg opp igjen. nei det er vel ingen som kan hjelpe da, jeg kan like gjerne legge inn årene :/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.