Gå til innhold

NHD: Hvilket blodtrykk "teller" når man har angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i går for en sjekk, nå er det rimelig lenge siden jeg har vært hos lege foruten angående psykiatri.

Han målte blodtrykket mitt (noe jeg hater) og på første måling var jeg rimelig engstelig. Det var 145/80, legen lo og ba meg tenke på palmer og blått hav. Neste måling var 135/78 og neste var 125/75. Legen mente at det reelle trykket nok var enda lavere men han ønsket ikke å måle flere ganger siden han hadde skjønt nå at jeg hadde normalt blodtrykk.

Det jeg lurer på er når man har angst, så går man jo rundt en del tid i mer eller mindre engstelig tilstand, sikkert med et noe forhøyet blodtrykk av denne grunn. Men er det likevel det avslappede blodtrykket som teller? Er det en belastning for kropp og årer å ha angst? Jeg har allerede litt høyt kolesterol og ønsker ikke et hjerteinfarkt eller hjerneslag i ung alder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...