stjernestøv Skrevet 10. mars 2016 Skrevet 10. mars 2016 (endret) Nå syns jeg det ble rot her. Legen ville jeg skulle ta nozinan istedenfor seroquel, er det bra da? Kan vel få ulvehunger av den og, det er jo et ap det og. Og siden seroquel var et ap, og ga litt antipsykotisk effekt ville han jeg skulle øke risperdal til 2 mg. Men nozinan er også et ap? Ble litt forvirret i hodet nå, sa jeg skulle tenke på det. Ja alt var helt opp til meg sa sykepleieren. Hva tenker dere om dette? Sa jeg skulle prøve nozinan, men angrer. Er det et gammelt ap? Endret 10. mars 2016 av stjernestøv 0 Siter
XbellaX Skrevet 10. mars 2016 Skrevet 10. mars 2016 8 minutter siden, stjernestøv skrev: Nå syns jeg det ble rot her. Legen ville jeg skulle ta nozinan istedenfor seroquel, er det bra da? Kan vel få ulvehunger av den og, det er jo et ap det og. Og siden seroquel var et ap, og ga litt antipsykotisk effekt ville han jeg skulle øke risperdal til 2 mg. Men nozinan er også et ap? Ble litt forvirret i hodet nå, sa jeg skulle tenke på det. Ja alt var helt opp til meg sa sykepleieren. Hva tenker dere om dette? Jeg synes du skal forholde deg til det din lege/spl sier. Jeg kan ikke helt se hva du har å tape på å forsøke. Det er slettes ingen automatikk i ulvehunger på AP, det er noe som må prøves ut i hvert tilfelle. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Skrevet 10. mars 2016 2 minutter siden, XbellaX skrev: Jeg synes du skal forholde deg til det din lege/spl sier. Jeg kan ikke helt se hva du har å tape på å forsøke. Det er slettes ingen automatikk i ulvehunger på AP, det er noe som må prøves ut i hvert tilfelle. Å. Hva mener du? At jeg skal øke risperdal? Jeg sa jo at det finnes 0,5 mg risperdal, men det ville ikke sykepleieren høre om. Nei jeg tør ikke øke til 2 mg. Hos meg har det vært automatisk ulvehunger, men det skader vel ikke å prøve nozinan. Får se. 0 Siter
XbellaX Skrevet 10. mars 2016 Skrevet 10. mars 2016 2 minutter siden, stjernestøv skrev: Å. Hva mener du? At jeg skal øke risperdal? Jeg sa jo at det finnes 0,5 mg risperdal, men det ville ikke sykepleieren høre om. Nei jeg tør ikke øke til 2 mg. Hos meg har det vært automatisk ulvehunger, men det skader vel ikke å prøve nozinan. Får se. Nei jeg ser ikke hva du har å tape på å forsøke nozinan en periode, du kan jo bare seponere når du ønsker. Bruker du Sero fortsatt eller har du kuttet den helt ut? Vedr risperdal, tenkte du å øke med 0,5mg? Hva står du på i dag? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Skrevet 10. mars 2016 1 minutt siden, XbellaX skrev: Nei jeg ser ikke hva du har å tape på å forsøke nozinan en periode, du kan jo bare seponere når du ønsker. Bruker du Sero fortsatt eller har du kuttet den helt ut? Vedr risperdal, tenkte du å øke med 0,5mg? Hva står du på i dag? Ja kan jo prøve noen netter med nozinan å se hvordan det går, er litt redd for det men. Bruker seroquel, men har gått ned 3,4 kilo. Vil ikke få ulvehunger av nozinan, men tror jeg får hjelp fra åndelig hold til å gå ned i vekt. Mister hjelpen hvis jeg tar 2 mg risperdal. Nå står jeg på 1 mg risperdal og ja...tenkte å øke 0,5 mg. Ånei! Vil ikke ta 2 mg. Men det er jo opp til meg Det sa han jo. 0 Siter
XbellaX Skrevet 10. mars 2016 Skrevet 10. mars 2016 1 minutt siden, stjernestøv skrev: Ja kan jo prøve noen netter med nozinan å se hvordan det går, er litt redd for det men. Bruker seroquel, men har gått ned 3,4 kilo. Vil ikke få ulvehunger av nozinan, men tror jeg får hjelp fra åndelig hold til å gå ned i vekt. Mister hjelpen hvis jeg tar 2 mg risperdal. Nå står jeg på 1 mg risperdal og ja...tenkte å øke 0,5 mg. Ånei! Vil ikke ta 2 mg. Men det er jo opp til meg Det sa han jo. Nå ble jeg forvirret. Dersom du går ned i vekt så kan du jo like gjerne stå på Seroquel? Vektreduksjon var jo den eneste grunnen til å seponere slik jeg forsto deg? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Skrevet 10. mars 2016 1 minutt siden, XbellaX skrev: Nå ble jeg forvirret. Dersom du går ned i vekt så kan du jo like gjerne stå på Seroquel? Vektreduksjon var jo den eneste grunnen til å seponere slik jeg forsto deg? Ja det er sant. Skriver det på meld til sykepleieren. 1 Siter
XbellaX Skrevet 10. mars 2016 Skrevet 10. mars 2016 6 minutter siden, stjernestøv skrev: Ja det er sant. Skriver det på meld til sykepleieren. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke får lov til å øke med 0,5mg når en økning opp til 2mg virker umulig for deg. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Skrevet 10. mars 2016 1 minutt siden, XbellaX skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke får lov til å øke med 0,5mg når en økning opp til 2mg virker umulig for deg. Nei det forstår ikke jeg heller. Han misforstod først, trodde jeg bare ville ta 0,5 mg. Men jeg mente jo øke det, kanskje han nevner det for legen. Får se om han svarer nå da. 0 Siter
XbellaX Skrevet 10. mars 2016 Skrevet 10. mars 2016 Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev: Nei det forstår ikke jeg heller. Han misforstod først, trodde jeg bare ville ta 0,5 mg. Men jeg mente jo øke det, kanskje han nevner det for legen. Får se om han svarer nå da. Da skjønner jeg litt mer :-) Håper på positivt svar 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Skrevet 10. mars 2016 (endret) 13 minutter siden, XbellaX skrev: Da skjønner jeg litt mer :-) Håper på positivt svar Ja men tror han forstod det etterpå :-) Ja jeg tar ikke nozinan jeg nå som jeg har gått ned i vekt, tenkte ikke på det da han var på telefonen. Ble bare oppgitt over at legen ville jeg skulle ta 2 mg risperdal, kjenner jo den tilværelsen. Litt åndelig vil jeg være, og det går jo fint nå. Jeg skrev også at legen sa jeg kanskje skulle få slutte med risperdal, det har visst alle glemt. Endret 10. mars 2016 av stjernestøv 0 Siter
frosken Skrevet 10. mars 2016 Skrevet 10. mars 2016 2 timer siden, stjernestøv skrev: Ja men tror han forstod det etterpå :-) Ja jeg tar ikke nozinan jeg nå som jeg har gått ned i vekt, tenkte ikke på det da han var på telefonen. Ble bare oppgitt over at legen ville jeg skulle ta 2 mg risperdal, kjenner jo den tilværelsen. Litt åndelig vil jeg være, og det går jo fint nå. Jeg skrev også at legen sa jeg kanskje skulle få slutte med risperdal, det har visst alle glemt. Du kan sende ny melding i morgen og si at du svært gjerne vil få prøve om 1,5 mg risperdal kan fungere. Spør helt konkret om du kan få resept. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Skrevet 10. mars 2016 4 minutter siden, frosken skrev: Du kan sende ny melding i morgen og si at du svært gjerne vil få prøve om 1,5 mg risperdal kan fungere. Spør helt konkret om du kan få resept. Ha han sa "Da må det skrives ny resept". Som om det var et problem. Men kan jo prøve, men er litt redd for å ta 0,5 mg og. Er livredd for å miste det jeg har nå, livet er så tomt uten litt åndelig innhold. 0 Siter
Trine Skrevet 11. mars 2016 Skrevet 11. mars 2016 23 timer siden, stjernestøv skrev: Ha han sa "Da må det skrives ny resept". Som om det var et problem. Men kan jo prøve, men er litt redd for å ta 0,5 mg og. Er livredd for å miste det jeg har nå, livet er så tomt uten litt åndelig innhold. Ånei, krise, skrive ny resept er jo skikkelig vanskelig! Det er jo ikke noe farlig å prøve, om du syns 0,5 mg er for mye så kan du jo bare trappe ned igjen. Den 10.3.2016 at 14.43, stjernestøv skrev: Jeg skrev også at legen sa jeg kanskje skulle få slutte med risperdal, det har visst alle glemt. De har nok ikke glemt det, men de ser at du har blitt dårligere. De kan ikke anbefalle deg å slutte på Risperdal da. De mener jo tydeligvis at du heller bør øke. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. mars 2016 Forfatter Skrevet 11. mars 2016 1 minutt siden, Trine skrev: Ånei, krise, skrive ny resept er jo skikkelig vanskelig! Det er jo ikke noe farlig å prøve, om du syns 0,5 mg er for mye så kan du jo bare trappe ned igjen. De har nok ikke glemt det, men de ser at du har blitt dårligere. De kan ikke anbefalle deg å slutte på Risperdal da. De mener jo tydeligvis at du heller bør øke. Ånei sier jeg også, det må være vanskelig ja. Men de vet ikke hvordan jeg er nå, hvis ikke de leser her da hehe. De vet jo at jeg er på dol, uff for en tanke. At de leser her. Tror det var sist uke han var her. 0 Siter
Trine Skrevet 11. mars 2016 Skrevet 11. mars 2016 (endret) 19 minutter siden, stjernestøv skrev: Ånei sier jeg også, det må være vanskelig ja. Men de vet ikke hvordan jeg er nå, hvis ikke de leser her da hehe. De vet jo at jeg er på dol, uff for en tanke. At de leser her. Tror det var sist uke han var her. Du var jo ikke akkurat frisk sist uke heller Men var det ikke denne uka han var hos deg da? Endret 11. mars 2016 av Trine 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. mars 2016 Forfatter Skrevet 11. mars 2016 1 minutt siden, Trine skrev: Du var jo ikke akkurat frisk sist uke heller Men var det ikke denne uka han var hos deg da? Virker jeg virkelig syk? Pga alt det åndelige? Må slutte å skrive/snakke om det. Tror det var sist uke for jeg mener han kommer neste uke, får melding på telefonen noen dager før. Nei for en tanke det var, at han leser her. Tror ikke han gidder det, men ble litt paranoid nå Ekkelt. 0 Siter
Trine Skrevet 11. mars 2016 Skrevet 11. mars 2016 1 minutt siden, stjernestøv skrev: Virker jeg virkelig syk? Pga alt det åndelige? Må slutte å skrive/snakke om det. Tror det var sist uke for jeg mener han kommer neste uke, får melding på telefonen noen dager før. Nei for en tanke det var, at han leser her. Tror ikke han gidder det, men ble litt paranoid nå Ekkelt. Tja, det er vel sikkert en diskusjonssak hvorvidt du virker syk eller ikke. Men for de fleste er ikke biler som flytter seg sidelengs og ailiens tegn på at man er frisk. Tror ikke han gidder lese her inne 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. mars 2016 Forfatter Skrevet 11. mars 2016 1 minutt siden, Trine skrev: Tja, det er vel sikkert en diskusjonssak hvorvidt du virker syk eller ikke. Men for de fleste er ikke biler som flytter seg sidelengs og ailiens tegn på at man er frisk. Tror ikke han gidder lese her inne Ok, jeg skal ta meg sammen. Godt du tror det da, takk Da måtte jeg ha sluttet å skrive her, men jeg er nok bare paranoid. Var ekkelt å tenke på, er jo jeg som har sagt at jeg er her da. 0 Siter
Trine Skrevet 11. mars 2016 Skrevet 11. mars 2016 11 minutter siden, stjernestøv skrev: Ok, jeg skal ta meg sammen. Godt du tror det da, takk Da måtte jeg ha sluttet å skrive her, men jeg er nok bare paranoid. Var ekkelt å tenke på, er jo jeg som har sagt at jeg er her da. Ja, det kan være ekkelt å tenke på, men på den annen side, det er jo en fordel om behandleren vet mest mulig om pasienten. Jeg tror ikke det er noe lurt å skjule ting. Ihvertfall ikke dersom man ønsker behandling. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.