AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 Skrevet 10. mars 2016 Jeg har nylig fått kontakt og påbegynt behandling hos en traumeterapeut. Jeg er svært takknemlig for å endelig kkomme til en terapeut som kan hjelpe meg. Jeg hadde min første samtale med h*n i dag og jeg ser jeg blir utfordret i denne terapien: Traumeterapeuten skal være min guide og veileder, men det er jeg som skal bestemme og styre samtalne. I flerårig tidligere terapi har jeg vært passasjeren mens terapeuten har bestemt innhold og fremgang. Det er jo mulig at det er derfor jeg har følt at alle årene med terapi har vært uten mål og mening. Jeg er klar til å ta utfordringen, men hvordan? Hva vil det si at terapeuten kun er en guide og veileder? Hva forventer han av meg? Hva bør jeg forvente av meg selv? Jeg kommer til å stille traumepsykologen de samme spørsmålene når det passer seg, men jeg vil gjerne høre andres tanker rundt dette. Anonymkode: 2388d...6b5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 Skrevet 10. mars 2016 At du må være den aktive og bringe temaer på banen? Der du diskuterer tema med terapeuten din og han gir deg råd, veiledning og støtte. Og så må du jobbe med deg selv og det dere har diskutert mellom timene. Det har jo tydeligvis ikke hatt noen effekt på deg å være passiv. Anonymkode: e243e...092 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 Skrevet 10. mars 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: At du må være den aktive og bringe temaer på banen? Der du diskuterer tema med terapeuten din og han gir deg råd, veiledning og støtte. Og så må du jobbe med deg selv og det dere har diskutert mellom timene. Det har jo tydeligvis ikke hatt noen effekt på deg å være passiv. Anonymkode: e243e...092 Nei, det har ikke hatt noen virkning å være passiv, men jeg er redd for å kreve og ta plass, men det er kanskje et aktuelt tema å ta opp med psykologen Anonymkode: 2388d...6b5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 Skrevet 11. mars 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det har ikke hatt noen virkning å være passiv, men jeg er redd for å kreve og ta plass, men det er kanskje et aktuelt tema å ta opp med psykologen Anonymkode: 2388d...6b5 Definitivt Anonymkode: e243e...092 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.