Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hele livet slitt med overvekt. Jeg har forsøkt både Libra og Grethe Roede kurs med blandede resultater. Sist gang gikk det kjempe fint, gikk ned 30kg og jeg hadde det helt fantastisk. Men igjen har jeg fått tilbake alle kg med renter...som vanlig... 

Det er ikke det at jeg spiser usunt, men etter alle år med dårlig selvfølelse så orker jeg ikke dette mer. Jeg er så heldig å født verdens vakreste lille gutt som jeg elsker over alt. Men som en naturlig del av et svangerskap så gikk jeg endel opp i vekt. Veier nå 110kg og er 176cm. Hver gang jeg ser meg selv i speilet så blir jeg kvalm av det jeg ser. Familie viser meg bilder av gutten og meg og det eneste jeg ser er hvor stor jeg har blitt. Jeg vil være der for gutten min og vil ikke at han skal skjemmes like mye over sin mor som hun gjør av seg selv. 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å sette i gang igjen. Ikke har jeg økonomi til flere kurs eller treningsstudio avgifter lengre. Uansett så skjemmes jeg sånn av meg selv at jeg verken tørr eller klarer å vise meg på et treningsstudio heller. Jeg har brukt så mye tid av livet mitt til å mistrives over meg selv og tilværelsen min. Men uansett hva jeg gjør så kommer kiloene alltid tilbake. Jeg føler meg som en total fiasko. 

Men hva kan man gjøre når man nå har nådd bunnen? Er det noen vits å kontakte fastlege for å høre om de kan hjelpe? Hva kan de eventuelt hjelpe med? Jeg vil så gjerne vise en side av meg selv til sønnen min som han ikke vil skjemmes av. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410478-hjelp-med-vektreduksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva med å bestemme deg for at du fram til 17.mai feks skal gå 4 raske turer i uka. Gå med musikk på ørene og i gode løpesko. Ca 45 min. Samtidig dropper du alt av godteri, kjeks, brus osv. Begrens litt på karbo og økt litt på fettet - søk på paelo kost.  Feks omelett med ost og grønnsaker istedenfor 2 brødskiver. Gir du det 4 uker, så er jeg sikker på at du ser resultater og er i gang. 

Anonymkode: 70019...f74

Den 11.3.2016 at 10.51, cwe30 skrev:

Jeg har hele livet slitt med overvekt. Jeg har forsøkt både Libra og Grethe Roede kurs med blandede resultater. Sist gang gikk det kjempe fint, gikk ned 30kg og jeg hadde det helt fantastisk. Men igjen har jeg fått tilbake alle kg med renter...som vanlig... 

Hvorfor ikke gjøre som du gjorde sist, siden det gikk så bra? Hvis du gikk kurs eller noe så har du kanskje en kursbok fremdeles?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...