Gå til innhold

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Er det dumt av meg å snakke om youtube videoer jeg ser på til de andre på dagsenteret? Det er jo det som opptar meg, men ei sa "Jeg er ikke helt der". Da følte jeg meg dum. Og mens jeg og ei an stod ute fortalte jeg om litt ting, sa jeg ikke likte de grå. Da sa hun "Du skremmer meg og nå". "Blir du og redd dem nå, de kommer ikke til deg" sa jeg. "Fordi jeg ikke er åpen for det"? sa hun. "Jo de kan komme til deg" sa jeg. Uff føler meg litt ekkel nå, burde vel ikke snakke om sånt der og skremme de andre? Må lære meg å holde kjeft sant? Men det er jo det som opptar meg da. Og fortalte når vi stod ute om i går kveld, da kom det et helikopter over her. Da ble jeg redd, jeg trodde det var en ufo og at de skulle hente meg. Hun jeg snakket med har BP, kan hun ta skade av det? Her får jeg jo ikke skrive om sånt, det er vel enda verre å snakke om det til folk som sliter psykisk? Må vel bruke fornuften. 

Skrevet

Bruk fornuften ja. Bruk den mye. Bruk den ofte.

Mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mer og oftere faktisk.

Skrevet (endret)
11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er det dumt av meg å snakke om youtube videoer jeg ser på til de andre på dagsenteret? Det er jo det som opptar meg, men ei sa "Jeg er ikke helt der". Da følte jeg meg dum. Og mens jeg og ei an stod ute fortalte jeg om litt ting, sa jeg ikke likte de grå. Da sa hun "Du skremmer meg og nå". "Blir du og redd dem nå, de kommer ikke til deg" sa jeg. "Fordi jeg ikke er åpen for det"? sa hun. "Jo de kan komme til deg" sa jeg. Uff føler meg litt ekkel nå, burde vel ikke snakke om sånt der og skremme de andre? Må lære meg å holde kjeft sant? Men det er jo det som opptar meg da. Og fortalte når vi stod ute om i går kveld, da kom det et helikopter over her. Da ble jeg redd, jeg trodde det var en ufo og at de skulle hente meg. Hun jeg snakket med har BP, kan hun ta skade av det? Her får jeg jo ikke skrive om sånt, det er vel enda verre å snakke om det til folk som sliter psykisk? Må vel bruke fornuften. 

Ja jeg synes du skal bruke fornuften, det er èn ting med din familie eller nære venner for de kjenner deg, men jeg synes ikke du skal ta opp disse områdene på dagsenteret. Ikke bare for å skåne andre men fordi dagsenteret er et sted du skal være litt som oss andre dødelige på, du trenger også en fot på denne kloden, husk det :-)

Endret av XbellaX
Skrevet
11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Med mindre du vil tvangsinnlegges og medisineres adskillig kraftigere, så ja -ro ned heftig på dette. I alle fall på dagsenteret.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Ja jeg synes du skal bruke fornuften, det er èn ting med din familie eller nære venner for de kjenner deg, men jeg synes ikke du skal ta opp disse områdene på dagsenteret. Ikke bare for å skåne andre men fordi dagsenteret er et sted du skal være litt som oss andre dødelige på, du trenger også en fot på denne kloden, husk det :-)

Ja angrer på at jeg snakket med hun ene ute, fikk melding om at hun hadde blitt litt dårlig når hun kom hjem. Men nå skrev hun at det var ikke pga praten min, hun tålte ikke så mye for tiden. Da er vi to, jeg måtte be mannen å hente meg. Var litt fjern og ting bølget litt. 

stjernestøv
Skrevet
5 minutter siden, Lillemus skrev:

Med mindre du vil tvangsinnlegges og medisineres adskillig kraftigere, så ja -ro ned heftig på dette. I alle fall på dagsenteret.

Å tror du det? Tror aldri jeg blir tvangsinnlagt og tvangsmedisinert, de er veldig åpne her i psykiatrien. Men kanskje ikke på dagsenteret, en gang jeg snakket med ei som jobbet der sa hun "Dette tror jeg ikke på". Jeg sa det var opp til henne, men at sykepleieren som går til meg hadde sagt jeg måtte tro på det jeg ville. Men greit, fra nå av skal jeg ikke snakke om det. Får heller snakke med mannen om det, han er jo åpen for det. Men måtte berolige meg i går når helikopteret kom, han så det var et helikopter og ikke en ufo. 

stjernestøv
Skrevet

Og jeg har ikke hørt fra sykepleieren, sendte jo melding til han i går. Nå er han sikkert sur :( 

Nicklusheletida
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Du bør bare prate med de spesielt interessert om dette. Jeg har ei venninne som prater om jording, kommunikasjon med engler og mye av det samme som du prater om.

Helt ærlig : - Jeg orker bare å treffe henne i bitte små doser om gangen. Det er et så fryktelig trøttende tema og ikke forstår jeg hva hun prater om heller og hun prater MYE. For å si det sånn, det er ikke henne jeg velger å invitere med på hyttetur. Det er ikke fordi jeg ikke liker henne eller respekterer henne, men jeg blir så sliten av høre på dette temaet. Jeg faller ut og svarer bare ja og ha og mm og blir bare sittende og vente på at hun skal dra hjem. Ei hel helg med henne ser jeg for meg som et mareritt. 

Hvis du vil prate om slike ting bør du finne venner med samme interesser. Ikke plage andre med det.

Bare et ærlig råd fra meg.

stjernestøv
Skrevet
4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Du bør bare prate med de spesielt interessert om dette. Jeg har ei venninne som prater om jording, kommunikasjon med engler og mye av det samme som du prater om.

Helt ærlig : - Jeg orker bare å treffe henne i bitte små doser om gangen. Det er et så fryktelig trøttende tema og ikke forstår jeg hva hun prater om heller og hun prater MYE. For å si det sånn, det er ikke henne jeg velger å invitere med på hyttetur. Det er ikke fordi jeg ikke liker henne eller respekterer henne, men jeg blir så sliten av høre på dette temaet. Jeg faller ut og svarer bare ja og ha og mm og blir bare sittende og vente på at hun skal dra hjem. Ei hel helg med henne ser jeg for meg som et mareritt. 

Hvis du vil prate om slike ting bør du finne venner med samme interesser. Ikke plage andre med det.

Bare et ærlig råd fra meg.

Å så det er å plage andre? Skal ikke snakke om det mer, vil ikke plage andre. Jeg snakker ikke mye da, er opptatt med å kjenne på energier også. 

Nicklusheletida
Skrevet
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å så det er å plage andre? Skal ikke snakke om det mer, vil ikke plage andre. Jeg snakker ikke mye da, er opptatt med å kjenne på energier også. 

Ja, jeg mener at det er det, da det er et tema som er uinteressant for folk flest. Du bør derfor finne noen med samme type interesser hvis du ønsker å snakke om slike ting.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, jeg mener at det er det, da det er et tema som er uinteressant for folk flest. Du bør derfor finne noen med samme type interesser hvis du ønsker å snakke om slike ting.

Ok, det skal jeg respektere. Skal ikke snakke om det til sykepleieren heller, det har jo ingenting med psykiatri å gjøre. For prøve å snakke om andre ting. 

Nicklusheletida
Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok, det skal jeg respektere. Skal ikke snakke om det til sykepleieren heller, det har jo ingenting med psykiatri å gjøre. For prøve å snakke om andre ting. 

Jo, sykepleien kan du snakke med det om.

Hun du snakket med på dagsenteret forsøkte å gi deg et lite hint. Hun sa :-  " Jeg er ikke helt der". Det betyr egentlig : - Jeg ønsker at vi snakker om noe annet.

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jo, sykepleien kan du snakke med det om.

Hun du snakket med på dagsenteret forsøkte å gi deg et lite hint. Hun sa :-  " Jeg er ikke helt der". Det betyr egentlig : - Jeg ønsker at vi snakker om noe annet.

Forstod det og da sa jeg ikke mer, bare tenkte "Ånei, hva sa jeg nå". Så de reagerte på det, alle andre ble stille. 

Nicklusheletida
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Forstod det og da sa jeg ikke mer, bare tenkte "Ånei, hva sa jeg nå". Så de reagerte på det, alle andre ble stille. 

Da tok du hintet. Det er positivt:) Alle gjør ikke det.

Skrevet
3 timer siden, Lillemus skrev:

Nå synes jeg du skal slutte å uttale deg om ting du ikke har greie på. Folk tvangsinnlegges ikke dersom de samarbeider om behandling, - og de medisineres heller ikke med tvang så lenge de er i stand til å samarbeide. Vi bor heldigvis ikke i et samfunn som bruker tvangsmedisinering i tide og utide.

Stjernestøv er i stand til å samarbeide om behandling.

Skrevet
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja angrer på at jeg snakket med hun ene ute, fikk melding om at hun hadde blitt litt dårlig når hun kom hjem. Men nå skrev hun at det var ikke pga praten min, hun tålte ikke så mye for tiden. Da er vi to, jeg måtte be mannen å hente meg. Var litt fjern og ting bølget litt. 

Jeg er enig i xbellax. Synes du skal bruke dagsenteret til å engasjere deg i andre ting enn det åndelige. På den måten kan dagsenteret bidra til at du får litt balanse i hverdagen.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg vil tro det finnes Facebookgrupper eller diskusjonsforum (skandinavisk eller engelsk) som har dette som et interesseområde.

Men helt ærlig, når du ikke er i stand til å avgjøre om det er et helikopter eller en ufo, bør det absolutt ringe noen varselbjeller om at noe er som det ikke bør være. Øk opp til 2 mg Risperdal. Det tror jeg du gjør klokt i før du blir enda mer ustabil og utenfor. Ikke vondt ment, men oppriktig ment :)

Anonymkode: f1e26...64c

Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Akkurat sykepleieren synes jeg du skal fortelle om ting du er opptatt av for tiden. Og når tanker og følelser knyttet til det åndelige er det som opptar deg mesteparten av tiden, så bør du snakke med ham om det. Men det er ikke noe poeng å prøve å overbevise ham om at din tenkning er den "riktige", derimot kan du bruke muligheten til å drøfte f.eks. hvordan det blir når du prøver å snakke med andre om temaet.

AnonymBruker
Skrevet

Man skal være veldig, veldig psyk for få få noe ut av å være på dagsenter. Nå husker jeg plutselig veldig tydelig hvorfor jeg sluttet etter to ganger.  

Anonymkode: 886de...210

Skrevet (endret)
21 timer siden, stjernestøv skrev:

Haha seriøst? Unnskyld at jeg ler, men i det siste halve året (minst) har du BARE snakket om dette - og vekt/sjokolade! :D 

Endret av Kayia

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...