Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man skal være veldig, veldig psyk for få få noe ut av å være på dagsenter. Nå husker jeg plutselig veldig tydelig hvorfor jeg sluttet etter to ganger.  

Anonymkode: 886de...210

Er man det ikke i utangspunktet, blir du psyk av å gå på dagsenter.

Anonymkode: cf9f4...e9d

Skrevet (endret)
21 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Du bør bare prate med de spesielt interessert om dette. Jeg har ei venninne som prater om jording, kommunikasjon med engler og mye av det samme som du prater om.

Helt ærlig : - Jeg orker bare å treffe henne i bitte små doser om gangen. (..) Ei hel helg med henne ser jeg for meg som et mareritt. 

Hvis du vil prate om slike ting bør du finne venner med samme interesser. Ikke plage andre med det. 

Jeg skjønner bare så innmari godt hva du sier her! Jeg har (nei feil; hadde) en sånn venninne og jeg følte tilslutt at jeg selv måtte være helt på topp for å overleve en kveld med henne :o  Ironisk nok er dette det minst jordede menneske jeg noensinne har møtt. I teorien kunne hun masse om livet, mennesket og universet, i praksis- ikke-så-mye... ;) 

Endret av Kayia
stjernestøv
Skrevet
1 time siden, Kayia skrev:

Haha seriøst? Unnskyld at jeg ler, men i det siste halve året (minst) har du BARE snakket om dette - og vekt/sjokolade! :D 

Her skriver jeg om alt som opptar meg, jeg snakker ikke om det i RL. Men skal skrive minst mulig her og nå. 

stjernestøv
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er man det ikke i utangspunktet, blir du psyk av å gå på dagsenter.

Anonymkode: cf9f4...e9d

Hva mener du? Folk er da greie der. 

Nicklusheletida
Skrevet
29 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg skjønner bare så innmari godt hva du sier her! Jeg har (nei feil; hadde) en sånn venninne og jeg følte tilslutt at jeg selv måtte være helt på topp for å overleve en kveld med henne :o  Ironisk nok er dette det minst jordede menneske jeg noensinne har møtt. I teorien kunne hun masse om livet, mennesket og universet, i praksis- ikke-så-mye... ;) 

Skulle nesten tro det var samme venninne :-) Jeg har ikke mye kontakt lenger. Jeg tar aldri kontakt, men det hender en skjelden gang hun gjør det. Da vil hun stikke innom eller ta en middag ute og litt kontakt klarer jeg :-)

Da jeg ble skilt var hun slitsomt opptatt av hvordan jeg hadde det. Det er ikke henne jeg valgte å betro meg til, men det " det går bra" ble ikke godtatt. Hun ville krype inn i sjela mi og dra meg med til Martha L.  for å få healing :D ( De kjenner hverandre )

Da var hun veldig utholdende en periode og til slutt måtte jeg bli streng og sto fast på at min måte å heale meg selv på var å ta i bruk naturen.Ut på tur med fotoapparatet.

He he, det var ikke mye jording i praksis der nei :)

Skrevet
2 timer siden, Kayia skrev:

Herregud, har vi alle en slik? Min var riktignok ikke så opptatt av utenomjordiske eller engler, men hun var slitsomt opphengt i konspirasjonsteorier om vaksiner, legemidler og annet. Vitenskap er bare en tro i hennes hode. Hun hjemmeskoler barnet sitt og dømmer alle som "overlater barna til institusjoner". Jeg måtte kutte henne ut, orket ikke mer.

Skrevet
1 minutt siden, Solemnity skrev:

Herregud, har vi alle en slik? Min var riktignok ikke så opptatt av utenomjordiske eller engler, men hun var slitsomt opphengt i konspirasjonsteorier om vaksiner, legemidler og annet. Vitenskap er bare en tro i hennes hode. Hun hjemmeskoler barnet sitt og dømmer alle som "overlater barna til institusjoner". Jeg måtte kutte henne ut, orket ikke mer.

Det der er ofte en gjenganger blant de alternative har jeg sett. Min (eks)venninne har master i soialt arbeid, men har nok ikke fulgt helt med i metodeundervisningen, for hun sier det samme som din... Kanskje det var derfor hun diktet opp sin empiri til masteren ;) og syns det var meningsløst å få kraftig trekk for det, siden "empirien bare skulle illustrere, som et slags eksempel" :):) Jada neida så...

Nicklusheletida
Skrevet
7 minutter siden, Solemnity skrev:

Å være  motstander av vaksiner og for alternativ behandling er vanlig for slike ja.

Skrevet (endret)
2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Da jeg ble skilt var hun slitsomt opptatt av hvordan jeg hadde det. Det er ikke henne jeg valgte å betro meg til, men det " det går bra" ble ikke godtatt. Hun ville krype inn i sjela mi og dra meg med til Martha L.  for å få healing :D (De kjenner hverandre). Da var hun veldig utholdende en periode og til slutt måtte jeg bli streng og sto fast på at min måte å heale meg selv på var å ta i bruk naturen.Ut på tur med fotoapparatet.

Jeg kommenterte akkurat dette med at alternative folk betrakter vitenskap som en trosretning, men dette du sier er et annet fellestrekk jeg også har lagt merke til. Mange av dem som er som fluepapir for andres (livs)kriser - akkurat som det får dem til å føle et slags slekskap eller noe - vet ikke jeg - kanskje det bare er godt for dem at andre ikke mestrer hele tiden (for det er et tredje kjennetegn, livet har ikke alltid vært lett for dem).  Også jeg har fått samme råd som deg da det butta som værst i arbeidet med avhandlingen, men som deg fant jeg ny energi helt andre steder enn i auramåling og indre reiser :P;)

Endret av Kayia
Skrevet
10 minutter siden, Kayia skrev:

Det der er ofte en gjenganger blant de alternative har jeg sett. Min (eks)venninne har master i soialt arbeid, men har nok ikke fulgt helt med i metodeundervisningen, for hun sier det samme som din... Kanskje det var derfor hun diktet opp sin empiri til masteren ;) og syns det var meningsløst å få kraftig trekk for det, siden "empirien bare skulle illustrere, som et slags eksempel" :):) Jada neida så...

Uff, nå måtte jeg le. Kan ikke tro at hun sto en gang. Jeg hadde ikke bestått en oppgave på BSc med slikt, men det er kanskje annerledes for sosialarbeid.

Skrevet
1 minutt siden, Solemnity skrev:

Uff, nå måtte jeg le. Kan ikke tro at hun sto en gang. Jeg hadde ikke bestått en oppgave på BSc med slikt, men det er kanskje annerledes for sosialarbeid.

Vet du - jeg skjønner heller ikke at hun stod! Om jeg skal være litt stygg mistenker jeg at de ønsket henne ut og vekk, for hun hadde slitt ut fire veiledere med klager og krav og krangler etc i løpet av oppgaveskrivingperioden... ;)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
2 minutter siden, Solemnity skrev:

Ja, det er det, På vår lokale høyskole (nå "Universitet") synes det ikke å være noe krav til "master" annet enn oppmøte + en oppgave som inneholder det oppgitte antall ord.

Skrevet
3 minutter siden, Kayia skrev:

Vet du - jeg skjønner heller ikke at hun stod! Om jeg skal være litt stygg mistenker jeg at de ønsket henne ut og vekk, for hun hadde slitt ut fire veiledere med klager og krav og krangler etc i løpet av oppgaveskrivingperioden... ;)

Utrolig hva man kan oppnå ved å være plagsom nok... :P

1 minutt siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Ja, det er det, På vår lokale høyskole (nå "Universitet") synes det ikke å være noe krav til "master" annet enn oppmøte + en oppgave som inneholder det oppgitte antall ord.

Det er bekymringsverdig, i mitt hode. Om det er noe som krever kunnskap og bedre forståelse enn normalt for bevisbyrde, forskjellige synspunkter og naturlig skepsis, så må det da være sosialarbeid.

stjernestøv
Skrevet
22 timer siden, frosken skrev:

Akkurat sykepleieren synes jeg du skal fortelle om ting du er opptatt av for tiden. Og når tanker og følelser knyttet til det åndelige er det som opptar deg mesteparten av tiden, så bør du snakke med ham om det. Men det er ikke noe poeng å prøve å overbevise ham om at din tenkning er den "riktige", derimot kan du bruke muligheten til å drøfte f.eks. hvordan det blir når du prøver å snakke med andre om temaet.

Jeg tror ikke jeg kan overbevise han heller, ingen andre heller. Vet ikke hva problemet mitt er,at jeg blir påvirket av dem rundt meg? At det blir for mange inntrykk for meg? Kan snakke på den måten også. Føles ut som jeg må gjøre minst mulig for tiden, tror jeg tar det litt med ro. 

stjernestøv
Skrevet
14 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det blir feil å skrive ekspertsvar på denne tråden, da svaret ikke er relevant. 

Nicklusheletida
Skrevet (endret)
37 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg kommenterte akkurat dette med at alternative folk betrakter vitenskap som en trosretning, men dette du sier er et annet fellestrekk jeg også har lagt merke til. Mange av dem som er som fluepapir for andres (livs)kriser - akkurat som det får dem til å føle et slags slekskap eller noe - vet ikke jeg - kanskje det bare er godt for dem at andre ikke mestrer hele tiden (for det er et tredje kjennetegn, livet har ikke alltid vært lett for dem).  Også jeg har fått samme råd som deg da det butta som værst i arbeidet med avhandlingen, men som deg fant jeg ny energi helt andre steder enn i auramåling og indre reiser :P;)

Ja i tidliere år var det jeg som måtte støtte henne med diverse ting fordi hun har hatt en egen evne til å lage seg problemer av diverse slag og forhold har hun jo aldri fikset og når jeg så da ble skilt etter 23 år så kom det som et sjokk på henne.Det var akkurat som hun visste bedre enn meg selv hva jeg tenkte og følte :)

Vel, dama er jo snill da. Det er ikke noe vondt i henne, men sliter med bråsinne og det verste er jo at det er ikke mulig å komme med motargumenter mot slike fordi det blir tolket personlig og at de ikke blir respektert. Det lærer man seg raskt å forstå og da ender det med enveiskommunikasjon. Når vi treffes er det hun som står for pratinga. Må le av dette du skriver om indre reiser. Veldig gjenkjennelig :-)

Ps. Stjernestøv, håper du fostår at dette ikke handler om deg. Mitt intrykk er at du takler motargumener meget godt :)

Endret av Nicklusheletida
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja i tidliere år var det jeg som måtte støtte henne med diverse ting fordi hun har hatt en egen evne til å lage seg problemer av diverse slag og forhold har hun jo aldri fikset og når jeg så da ble skilt etter 23 år så kom det som et sjokk på henne.Det var akkurat som hun visste bedre en meg selv hva jeg tenkte og følte :)

Vel, dama er jo snill da. Det er ikke noe vondt i henne, men sliter med bråsinne og det verste er jo at det er ikke mulig å komme med motargumenter mot slike fordi det blir tolket personlig og at de ikke blir respetert. Det lærer man seg raskt å forstå og da ender det med enveiskommunikasjon. Når vi treffes er det hun som står for pratinga. Må le av dette du skriver om indre reiser. Veldig gjenkjennelig :-)

Ps. Stjernestøv, håper du fostår at dette ikke handler om deg. Mitt intrykk er at du takler motargumener meget godt :)

Enig, Stjernestøv takler det veldig bra :)

Anonymkode: a8f14...639

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Solemnity skrev:

Herregud, har vi alle en slik? Min var riktignok ikke så opptatt av utenomjordiske eller engler, men hun var slitsomt opphengt i konspirasjonsteorier om vaksiner, legemidler og annet. Vitenskap er bare en tro i hennes hode.

Hva er grunnen til at folk som er så skeptisk til vitenskapen så lett faller for alle slags skrullete alternative teorier?

2 timer siden, Solemnity skrev:

Hun hjemmeskoler barnet sitt og dømmer alle som "overlater barna til institusjoner". 

Stakkars barn. Ender vel opp med å bli like skrullete det også.

Anonymkode: 0a5ea...ca8

Gjest Gargamel
Skrevet
17 timer siden, Kayia skrev:

Det er virkelig skremmende. Jeg synes sånt bør gi stryk, og jeg har selv delt ut strykkarakter for mindre enn det ( å kopiering av andres arbeid uten å kreditere , er vel litt mindre grovt enn å fabrikkene data)

umakenverdt
Skrevet
21 timer siden, Kayia skrev:

Hvis det er slik hvordan i alle dager kan man da tro at de som sensurerer ens oppgave faktisk mener at man er kompetent, hvis ikke oppgavens innhold og metode er avgjørende? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...