AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 Skrevet 11. mars 2016 For noen uker tilbake hadde jeg tatt Sobril tidligere på dagen, men så ble det slik at jeg likevel ble med på en fest samme kvelden og hadde det egentlig veldig hyggelig. Jeg drakk et sted mellom 1 og 1,5 flasker vin på 12-14% og følte meg ikke mer påvirket enn jeg hadde vært uten Sobril fra tidligere på dagen. Er det noen dødelig fare over engangstilfeller som dette? Hva er egentlig den største faren? Blir kombinasjonen bare at effekten av alkoholen kan forsterkes? Jeg trenger ingen råd om hva som gjelder avhengighet og den slags, for jeg har en avtale med legen om en begrenset mengde jeg får utskrevet. Jeg vil ha tilbakemeldinger på hva som var den reelle faren der og da. Jeg vet selvfølgelig at dette frarådes og trenger ingen moralske pekefingre. Ønsker et rent realfagsfaglig perpektiv på svaret jeg får. Det må nevnes at jeg ikke lenger blir veldig kraftig påvirket av Sobril, da jeg har brukt dette sporadisk over en del år og opparbeidet litt toleranse. Anonymkode: fb720...374 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 Skrevet 12. mars 2016 Du skriver ikke hvilken styrke du tok. Men antar den er lav siden du får det sjeldent utskrevet. Halveringstiden til Sobril er vel mellom 12-14 timer, om jeg ikke husker feil. Det står i felleskatalogen. Det betyr at du hadde lav serumkonsentrasjon av Sobril. Du blir mye mer påvirket av masse vin. Sobrilen ville ikke innvirket særlig på dette, om du da ikke tok den en halvtime før du begynte å drikke. Anonymkode: ead4a...a83 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 Skrevet 12. mars 2016 Og dødelig ville det ikke vært slik du beskriver det. Anonymkode: ead4a...a83 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 Skrevet 12. mars 2016 Jeg hadde drukket mye vin i natt når jeg tok to stykk. Bråsovnet og merket ikke mye ellers. Våknet like tidlig som uten og har vondt i hodet nå. Egentlig helt bortkastet med andre ord. Anonymkode: ea81a...ea9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 Skrevet 17. mars 2016 Noe faglig innspill på dette, NHD? Anonymkode: fb720...374 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 Skrevet 17. mars 2016 Snakker om 50mg tatt på morgenen denne dagen. Har jeg utsatt meg for livsfare ved å dra på fest om kvelden da, når jeg har ganske god tåleranse for Sobril (fordi jeg har brukt dette over lengre tid, men ikke for mye per uke). Det var snakk om halvannen vin denne dagen... Anonymkode: fb720...374 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 Skrevet 17. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Snakker om 50mg tatt på morgenen denne dagen. Har jeg utsatt meg for livsfare ved å dra på fest om kvelden da, når jeg har ganske god tåleranse for Sobril (fordi jeg har brukt dette over lengre tid, men ikke for mye per uke). Det var snakk om halvannen vin denne dagen... Anonymkode: fb720...374 50 mg er jo ganske høy dose. Men alt kommer an på toleransenivå, både i forhold til alkohol og Sobril. Samtidig kan man få pustestans uansett om toleransen er høy, det henger ikke alltid sammen. Tror NHD kan gi et mer konkret svar enn jeg kan. Men jeg ville ikke personlig tatt så høy dose av Sobril, av redsel for abstinenser. Man trår på en måte over en grense. Anonymkode: ead4a...a83 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 Skrevet 17. mars 2016 Har selv tatt 90 mg Sobril, morfin og noen øl og tilslutt en sovepiller, var på ferie og ting gikk litt i surr. Ikke noe problem, men anbefaler det ikke . Anonymkode: 49679...9bd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 Skrevet 18. mars 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: 50 mg er jo ganske høy dose. Men alt kommer an på toleransenivå, både i forhold til alkohol og Sobril. Samtidig kan man få pustestans uansett om toleransen er høy, det henger ikke alltid sammen. Tror NHD kan gi et mer konkret svar enn jeg kan. Men jeg ville ikke personlig tatt så høy dose av Sobril, av redsel for abstinenser. Man trår på en måte over en grense. Anonymkode: ead4a...a83 Pustestans? Det hørtes da langt bortenfor hva som er sannsynlig at du vil få. Hvordan vet du at dette ikke henger sammen med tåleranse? Slik jeg ser det er Sobril og alkohol to ganske like medikamenter som effekten må være additiv med, neppe noen sannsynlig kryssreaksjon?? samme diskusjonen som har vær oppe hundre ganger før om Tolvon og alle disse dempende gamle AP skulle være livsfarlig i kombo. Dette har jo NHD avvist. Kan ikke se at Sobril skulle være noe mer farlig enn dette... men i forhold til puste stans så er vel det ikke så farlig om det er et døgn før man drikker at man tar Sobril, ja det er jo i blodet, men effekten er jo ikke tilstede lenger. Anonymkode: fb720...374 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 Skrevet 18. mars 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Pustestans? Det hørtes da langt bortenfor hva som er sannsynlig at du vil få. Hvordan vet du at dette ikke henger sammen med tåleranse? Slik jeg ser det er Sobril og alkohol to ganske like medikamenter som effekten må være additiv med, neppe noen sannsynlig kryssreaksjon?? samme diskusjonen som har vær oppe hundre ganger før om Tolvon og alle disse dempende gamle AP skulle være livsfarlig i kombo. Dette har jo NHD avvist. Kan ikke se at Sobril skulle være noe mer farlig enn dette... men i forhold til puste stans så er vel det ikke så farlig om det er et døgn før man drikker at man tar Sobril, ja det er jo i blodet, men effekten er jo ikke tilstede lenger. Anonymkode: fb720...374 Anbefaler deg å lese deg opp litt om hvorfor man ikke bør blande alkohol og benzodiazepiner. Om man tar en høy dose benzo på morgenen, så vil det jo være en betydelig mengde i blodet også på kvelden, halveringstiden er vel 12-14 timer. Og toleransen behøver ikke å ha noe å si for når det oppstår respirasjonsstans om man blander ulike substanser. Sånt er vanskelig å forutse. Uansett, tar man doser på 50 eller 90 mg, vil man kanskje ha et avhengighetsproblem eller rusproblem. Anonymkode: ead4a...a83 0 Siter
Fortsatthåp Skrevet 20. mars 2016 Skrevet 20. mars 2016 Nå er jo sobril den svakeste benzon i gata kg den som virker kortest. Er jo en metabolitt av diazepam sammen med temazepam hvis jeg ikke husker helt feil. Uansett etter 5-6 timer er jo toppen av virkning for lengst over og effekten ganske borte. spiser selv 25mg pr morgen har misbrukt benzoer i årevis. Rusfri nå da i over et år, bortsett fra 25mg pr morgen. vil si meg enig om at hvis man popper 50mg hver morgen så er det en stor dose. Men hvis dette er klokka 8 om morgenen og vin drikkinga starter 12 timer etter er det ikke noe voldsom fare. Men såklart forskjell fra folk til folk. til forskjell hvis man Feks bare tok 1mg eller 0.5mg clonazepam på morgenen kan det ende med katastrofe pga sinnsyk lang halveringstid. benzo er no herk. Glad jeg er kommet ned på normal dose. før kjøpte jeg 100 2mg rivotril/100 10mg diazepam/100 1mg xanax for 5000,- og brukte ca 8 uker på disse. når jeg tok meg sammen og slutta hadde jeg anfall i søvne ca 2uker og ticks ca en mnd. Så var ekkelt å bråslutte. bedre å ha avtale med lege ja. Jaja ville bare dele litt erfaringer 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.