Gå til innhold

hvordan bli tøff mot gutter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg havner stadig i farlige situasjoner med gutter, jeg ser ikke tegnene i tide. Idag ble jeg forfulgt av en gutt etter at jeg ble lurt hjem til han og han prøvde seg så jeg ble sint og stakk, ble til slutt kvitt han ved å gå til en vekter og spørre høyt "hvorfor følger du etter meg???"

Hvorfor ser jeg aldri tegnene i tide? Eller egentlig gjør jeg det, men jeg får angst og bare gjør som de vil og tror ikke noe vil skje, men så gjør det det osv.

hilsen dum dame

Anonymkode: 29053...b57

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg havner stadig i farlige situasjoner med gutter, jeg ser ikke tegnene i tide. Idag ble jeg forfulgt av en gutt etter at jeg ble lurt hjem til han og han prøvde seg så jeg ble sint og stakk, ble til slutt kvitt han ved å gå til en vekter og spørre høyt "hvorfor følger du etter meg???"

Hvorfor ser jeg aldri tegnene i tide? Eller egentlig gjør jeg det, men jeg får angst og bare gjør som de vil og tror ikke noe vil skje, men så gjør det det osv.

hilsen dum dame

Det kan jo hende at det har litt med hvordan du fremstår. Noen gutter er ofte veldig smarte og ser litt etter en viss type jente som er lett å få med seg hjem. Tenk litt gjennom hvordan du fremstår og om det kan være noe der. 

generelt, vær kritisk til å være med gutter hjem før du blir ordentlig kjent med de, hvis du da ikke er ute etter one night stands e.l.? Er vel i tilfelle bedre å møtes på offentlige steder noen ganger, slik at dere blir bedre kjent først om du er usikker på personen. 

AnonymBruker
Skrevet

Han fantes ikke smart han her iallfall. Han sa han skulle bare ta en rask dusj før vi dro på byen siden han hadde vært på jobb og så forsto han ikke at jeg ikke ville selv om jeg sa det rett ut da han begynte prøve seg

for så å følge etter meg fra Lillestrøm til Oslo når jeg ble sint og gikk

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han fantes ikke smart han her iallfall. Han sa han skulle bare ta en rask dusj før vi dro på byen siden han hadde vært på jobb og så forsto han ikke at jeg ikke ville selv om jeg sa det rett ut da han begynte prøve seg

for så å følge etter meg fra Lillestrøm til Oslo når jeg ble sint og gikk

Du gikk ikke fra Lillestrøm og til Oslo????

Jeg forsto ikke helt hva du mente. Han skulle ta en rask dusj og forsto ikke at du ikke ville hva? At han skulle ta en rask dusj? Var dette en fyr du tilfeldigvis møtte på gata mens han var på vei hjem fra jobb? Om en vilt fremmed person kommer bort til deg og ber deg med hjem så er det bare å si nei. Uansett hvordan fyren er. Om det er en hyggelig fyr som har lyst til å bli kjent med deg så går han med på å møte deg på et offentlig sted.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Trine skrev:

Du gikk ikke fra Lillestrøm og til Oslo????

Jeg forsto ikke helt hva du mente. Han skulle ta en rask dusj og forsto ikke at du ikke ville hva? At han skulle ta en rask dusj? Var dette en fyr du tilfeldigvis møtte på gata mens han var på vei hjem fra jobb? Om en vilt fremmed person kommer bort til deg og ber deg med hjem så er det bare å si nei. Uansett hvordan fyren er. Om det er en hyggelig fyr som har lyst til å bli kjent med deg så går han med på å møte deg på et offentlig sted.

Jeg tok toget og han fulgte etter meg! Det var en kaffe date!

AnonymBruker
Skrevet

Han forsto ikke at jeg ikke ville ha sex selv om jeg sa klart ifra

AnonymBruker
Skrevet

Skal begynne å stole på instinktene mine og alltid forvente at gutter vil ha sex og at enkelte nasjonaliteter ikke forstår at nei betyr nei

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

hilsen dum dame

Jeg tror nøkkelen ligger i at du opplever å bli lurt med på ting, og ikke skjønner at du selv selv tar aktive valg. Hvordan blir man lurt med hjem til fremmede? Dette skjer aldri med meg eller de jeg kjenner. Om du blir med noen hjem (uten at det er tvang/bortføring inne i bildet), er det nemlig ikke luring (og dermed den andres ansvar) men ditt valg (og ditt ansvar). Du bør derfor slutte å bli med gutter du ikke vil ha noe intimt med hjem- i allefall inntil du greier å håndtere situasjonen. 

Jeg tror ellers du må øve deg på å respektere egne grenser og kommunisere dem tydelig. Om du selv ikke respekterer grensene dine vil ikke andre oppfatte dem og respektere dem heller! Om du syns dette er vanskelig å gjøre alene kan du ta det opp med fastlegen din eller en psykolog. Hvor gammel er du forresten?

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg tror nøkkelen ligger i at du opplever å bli lurt med på ting, og ikke skjønner at du selv selv tar aktive valg. Hvordan blir man lurt med hjem til fremmede? Dette skjer aldri med meg eller de jeg kjenner. Om du blir med noen hjem (uten at det er tvang/bortføring inne i bildet), er det nemlig ikke luring (og dermed den andres ansvar) men ditt valg (og ditt ansvar). Du bør derfor slutte å bli med gutter du ikke vil ha noe intimt med hjem- i allefall inntil du greier å håndtere situasjonen. 

Jeg tror ellers du må øve deg på å respektere egne grenser og kommunisere dem tydelig. Om du selv ikke respekterer grensene dine vil ikke andre oppfatte dem og respektere dem heller! Om du syns dette er vanskelig å gjøre alene kan du ta det opp med fastlegen din eller en psykolog. Hvor gammel er du forresten?

Vi tok en kaffe og skulle videre ut, men han skulle hjemom en rask tur å dusje, slik ble jeg lurt. Han tenkte ikke ta noen rask dusj og så gå ut

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi tok en kaffe og skulle videre ut, men han skulle hjemom en rask tur å dusje, slik ble jeg lurt. Han tenkte ikke ta noen rask dusj og så gå ut

Du kunne ventet på kafeen men valgte å bli med. Du burde valgt å ikke bli med en ukjent date hjem.

Varsellampene mine ville by the way lyst bare ved det at en fersk date ikke greide (giddet?) å organisere dagen sånn at han fikk dusjet og fixet seg innen vi møttes...

Endret av Kayia
AnonymBruker
Skrevet

You don't say???

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad jeg ble med hjem for da så jeg hvilken freak han var, følge etter folk fra Lillestrøm til Oslo etter de blir sint og stikker, craaaaazyyyy

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er glad jeg ble med hjem for da så jeg hvilken freak han var, følge etter folk fra Lillestrøm til Oslo etter de blir sint og stikker, craaaaazyyyy

Hvorfor skrev du innlegget om du er glad for erfaringen? Syns ellers dere høres litt crazy ut både du og han. Sinne og frastikking på date høres... ja... ikke helt bra ut... ;) 

Endret av Kayia
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Kayia skrev:

Hvorfor skrev du innlegget om du er glad for erfaringen? syns ellers dere høres litt crazy ut både du og han...

Herregud så frekk du er!!! Jeg skrev innlegg fordi jeg sliter med angst for gutter!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev innlegget fordi jeg vil vite hvordan man blir selvhevdende når man får angst isteden for å bare følge blindt og havne i potensielle overgrepssituasjoner!

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Kayia skrev:

Hvorfor skrev du innlegget om du er glad for erfaringen? Syns ellers dere høres litt crazy ut både du og han. Sinne og frastikking på date høres... ja... ikke helt bra ut... ;) 

Jeg måtte jo stikke da jeg befant meg i en FARLiG situasjon plutselig??!!! Det var sunt av meg å bli sint og stikke, ikke crazy

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så frekk du er!!! Jeg skrev innlegg fordi jeg sliter med angst for gutter!

Jeg tror du bør ta opp dette med en psykolog. Be fastlege henvise deg. Inntil du får begynne med behandling bør du unngå å oppsøke situasjoner der du bli alene med fremmede gutter eller andre gutter som vil kunne utfordre grensene dine. 

Ha en fin lørdag!

Gjest Gargamel
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han forsto ikke at jeg ikke ville ha sex selv om jeg sa klart ifra

Ja, var han dum som et brød og innpåsliten. Jeg er enig i det Kayia skriver om at du strengt tatt ikke ble lurt hjem til ham. Du ble bedt hjem, og sa ja. Det er lov å spørre om sex, men får man nei, så skal man respektere det uten noen som helst masing og dikkedarer.

Jeg skjønner det er creepy når han følger etter deg. Kanskje han var så dum at han ikke skjønte at byturen med deg var kansellert?

Skrevet

Dette blir lttt sånn "hun ble med han hjem, så da kunne han bare være ekkel". Å bli med noen hjem er ikke blankofullmakt på sex.

Skrevet
2 minutter siden, Inner self skrev:

Dette blir lttt sånn "hun ble med han hjem, så da kunne han bare være ekkel". Å bli med noen hjem er ikke blankofullmakt på sex.

Første setning syns jeg du har feil i. Trådstarter sier at hun har angst for gutter og har opplevd å ikke sette grenser på en tydelig nok måte. Hun har opplevd dette gang på gang sier hun, og jeg mener at det beste rådet er å søke hjelp mot angsten og det å sette grenser, og at hun ikke bør bli med gutter hjem før hun mestrer situasjonen hun havner i. 

Siste setning er jeg 100% enig med deg i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...