Gå til innhold

NHD/andre: Klage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg er vanligvis ikke den som klager, har aldri klaget på noen behandling jeg har fått tidligere, verken i psykiatri eller somatisk lege.

Nå har det vært en rekke uheldige situasjoner med psykiateren jeg har fått på DPS. I tillegg har han ikke satt inn noen tiltak for å gjøre meg bedre bortsett fra en liten økning i medisin (avlyser stadig timer, og timene varer sjelden mere enn 30 min) Har gått der snart et år. 

Er det noen steder hvor jeg kan melde dette? Jeg ønsker ikke å lage noe stort nummer utav det. Men syns ikke det er riktig at andre skal måtte utsettes for han i en sårbar situasjon. Forslag?

Anonymkode: 78a27...cbe

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg mener at riktig adresse i første omgang er DPS-lederen.

Stadig avlyse timer er ikke bra. Konsultasjoner på 30 minutter kan være riktig og rikelig i mange tilfeller.

Hvilke tiltak mener du han burde ha satt inn? Har dere drøftet dette? Hva har vært ditt bidrag?

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg mener at riktig adresse i første omgang er DPS-lederen.

Stadig avlyse timer er ikke bra. Konsultasjoner på 30 minutter kan være riktig og rikelig i mange tilfeller.

Hvilke tiltak mener du han burde ha satt inn? Har dere drøftet dette? Hva har vært ditt bidrag?

Konsultasjoner på 30 minutter er helt ok. Det er mere "småtingene" Avlysninger,  han sendte henvisning med sensitive opplysninger om meg over email, en gang varte timen i bare 10 minutter (skjønner ikke hvorfor jeg var innom en gang), tar minst en telefon hver time , har glemt hvilke medisiner og hva jeg sliter med mellom hver time (må forklare på nytt hver gang) og en generell "ovenfra og ned og " jeg er ikke interessert i deg " holdning. o.l Jeg er veldig tolerant mtp at man kan ha en dårlig dag, være litt ukonsentrert etc, men i dette tilfellet er det begynt å bli ganske mye.  Tiltak jeg har etterlyst er kurs som kan forhindre depresjonen i å komme tilbake (KID), vurdering av om medisinene (diagnosene) mine er de riktige siden de har begrenset virkning etc. Har sagt dette flere ganger, men det skjer ikke så mye. 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Konsultasjoner på 30 minutter er helt ok. Det er mere "småtingene" Avlysninger,  han sendte henvisning med sensitive opplysninger om meg over email, en gang varte timen i bare 10 minutter (skjønner ikke hvorfor jeg var innom en gang), tar minst en telefon hver time , har glemt hvilke medisiner og hva jeg sliter med mellom hver time (må forklare på nytt hver gang) og en generell "ovenfra og ned og " jeg er ikke interessert i deg " holdning. o.l Jeg er veldig tolerant mtp at man kan ha en dårlig dag, være litt ukonsentrert etc, men i dette tilfellet er det begynt å bli ganske mye.  Tiltak jeg har etterlyst er kurs som kan forhindre depresjonen i å komme tilbake (KID), vurdering av om medisinene (diagnosene) mine er de riktige siden de har begrenset virkning etc. Har sagt dette flere ganger, men det skjer ikke så mye. 

Hva var avtalen da dere begynte, er dette for medisinoppfølging eller terapi?  Gir han deg beskjed at han feks har vaktordning og må ta telefonen eller fremstår det helt tilfeldig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...