Gå til innhold

Redd når jeg ser en sykebil..sliter med kreftangst.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei folkens! Ser mange som skriver om angst osv, vell jeg har en litt rar type angst. Har den siste tiden sett veldig mange sykebiler i den lille bygda jeg bor i. Så dum som jeg er så føler jeg at dette er gud sin måte på å fortelle meg at jeg har kreft eller noe. Blir livredd så fort jeg ser en sykebil. Har aldri sett så mange sykebiler som jeg har sett nå. Har vært hos lege å tatt testene for det jeg sliter med å alt er bra. Er liksom hodet mitt som må akspetere dette med at jeg er dødelig å at jeg faktisk er frisk nå, er det noen andre som har opplevd noe liggnende, og noen som har tips til hvordan jeg kan takle dette? :/

Anonymkode: a6e34...395

AnonymBruker
Skrevet

Høres sikkert litt sprøtt ut, men sliter veldig med dette, setter pris på råd.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Er det Gud som styrer det med kreft? I så fall, bruker hun å sende varsel? Hvordan vet vi at hun sender varselet som en sykebil som drar ut i boligområdet ditt? Hvorfor bruker hun ikke taxi? Hvordan sender hun bud der de ikke har sykebiler? Hva skyldes det at jeg stadig ser sykebiler, men ikke har fått kreft?

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Er det Gud som styrer det med kreft? I så fall, bruker hun å sende varsel? Hvordan vet vi at hun sender varselet som en sykebil som drar ut i boligområdet ditt? Hvorfor bruker hun ikke taxi? Hvordan sender hun bud der de ikke har sykebiler?

Er jo akkurat det da hehe. Vet det høres helt sprøtt ut, men har aldri sett så mange sykebiler etter jeg fikk kreftangst, begynner å lure på om jeg innbiller meg ting å at de egentlig ikke er der. Er helt sprøtt egentlig.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei folkens! Ser mange som skriver om angst osv, vell jeg har en litt rar type angst. Har den siste tiden sett veldig mange sykebiler i den lille bygda jeg bor i. Så dum som jeg er så føler jeg at dette er gud sin måte på å fortelle meg at jeg har kreft eller noe. Blir livredd så fort jeg ser en sykebil. Har aldri sett så mange sykebiler som jeg har sett nå. Har vært hos lege å tatt testene for det jeg sliter med å alt er bra. Er liksom hodet mitt som må akspetere dette med at jeg er dødelig å at jeg faktisk er frisk nå, er det noen andre som har opplevd noe liggnende, og noen som har tips til hvordan jeg kan takle dette? :/

Det har vært akkurat  like mange sykebiler der før du fikk kreftangst. Det er bare det at angsten din nå legger merke til sykebilene. Det er ikke rarere enn det.

Anonymkode: 1932c...14e

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært akkurat  like mange sykebiler der før du fikk kreftangst. Det er bare det at angsten din nå legger merke til sykebilene. Det er ikke rarere enn det.

Anonymkode: 1932c...14e

Så dette er også en årsak av kreftangst? Høres helt sprøtt ut merker jeg jo, men altså jeg tar faktisk slike tegn på alvor nå haha...

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er jo akkurat det da hehe. Vet det høres helt sprøtt ut, men har aldri sett så mange sykebiler etter jeg fikk kreftangst, begynner å lure på om jeg innbiller meg ting å at de egentlig ikke er der. Er helt sprøtt egentlig.

Når du nå er fokusert på sykebiler legger du merke til langt fler enn du gjorde før. Det er helt normalt.

Jeg husker da jeg var gravid syntes jeg at jeg så rekordmange gravide, og følte meg nesten sikker på at det var eksepsjonelt mange gravide akkurat da. Når fødselen nærmet seg ble det likedan med barnevogner :).

Endret av Xtra
Skrevet
4 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Er det Gud som styrer det med kreft? I så fall, bruker hun å sende varsel? Hvordan vet vi at hun sender varselet som en sykebil som drar ut i boligområdet ditt? Hvorfor bruker hun ikke taxi? Hvordan sender hun bud der de ikke har sykebiler? Hva skyldes det at jeg stadig ser sykebiler, men ikke har fått kreft?

Hvorfor omtaler du Gud konsekvent som "hun", altså som en feminin kraft. Vet du noe som de fleste ikke vet? Bare nysgjerrig.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Xtra skrev:

Når du nå er fokusert på sykebiler legger du merke til langt fler enn du gjorde før. Det er helt normalt.

Jeg husker da jeg var gravid syntes jeg at jeg så rekordmange gravide, og følte meg nesten sikker på at det var eksepsjonelt mange gravide akkurat da. Når fødselen nærmet seg ble det likedan med barnevogner :).

Ja må være det, har merket det selv når man har blitt obs på vekt osv pga kreftangst, synes det ser ut som jeg er blitt tynnere osv, men jeg har egentlig ikke det, hater denne kreftangsten altså.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Hvordan sier du at gud er hun? Nå blir nok mange kristne på sørvest landet sinte, vel.

Anonymkode: 55ac3...472

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...