AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 Skrevet 13. mars 2016 1. Er det sann at mange unngår sette visse diagnoser på unge, altså under 18 år, for og vente og se om ting kan bli annerledes med alderen? Og isåfall hvilke diagnoser er det? 2. Jeg føler virkelig at jeg har noe mer enn bare ADD, ettersom jeg har vokst opp i et hjem med jevnelig fysisk og psykisk vold. Er det ikke sann at man ikke kan gi noen ADD diagnose om en har vært usatt for traumer/omsorgssvikt? Jeg har jo ikke fortalt så mye om hvordan oppveksten er til behandler, men hun vet likevel grovt hva som har skjedd. Føler da det er veldig provoerende og med svar som " Dette er helt normalt og typisk ADD", når jeg forklarer om ting jeg opplever som skremmende, og som jeg egentlig misstenker kommer som ettervirkning av traume. Føler det er kjempe frustrende og ikke komme noen vei med behandlingen etter alle årene som jeg har gått til bup. Jeg tror også de missforstår meg mye. 3. Er det vanskelig få behandler til å skrive henvisning til Modum bad? Tror nemlig at det kunne vært til god hjelp for meg og være der, føler ikke at jeg for ordentlig hjelp og forsårelse på bup. Men jeg er redd for at de skal si at det ikke er relevant for meg. Anonymkode: 396fb...cb9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 Skrevet 13. mars 2016 Jeg vet at personlighetsforstyrrelser ikke settes på unge under 18 år. Om det gjelder flere diagnoser, vet jeg ikke. Anonymkode: 35bdc...bda 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.