AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 Skrevet 13. mars 2016 Jeg er sykmeldt i 50 %. Men sjefen respekterer det ikke. H*n er helt avhengig av meg. Jeg har hatt noen knallharde dager på jobb nå, og gledet meg til å hente meg inn igjen i morgen. Jeg har også vondt og går på smertestillende, selv om det ikke er direkte årsaken til at jeg er sykmeldt. Så får jeg sms med spørsmål om jeg kan jobbe i morgen tidlig. Jeg sa nei. Noen timer senere får jeg spørsmål om jeg kan jobbe på onsdag morgen. Hva skal jeg svare? Sjefen har en slags "følelsesmessig makt" over meg og mine kolleger. Jeg er ikke sterk nok til å stå i mot. Anonymkode: 6ba5c...453 0 Siter
Trine Skrevet 13. mars 2016 Skrevet 13. mars 2016 Du kan si at du er 50% sykemeldt og derfor ikke har lov til å jobbe mer enn 50%. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 13. mars 2016 Skrevet 13. mars 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sykmeldt i 50 %. Men sjefen respekterer det ikke. H*n er helt avhengig av meg. Jeg har hatt noen knallharde dager på jobb nå, og gledet meg til å hente meg inn igjen i morgen. Jeg har også vondt og går på smertestillende, selv om det ikke er direkte årsaken til at jeg er sykmeldt. Så får jeg sms med spørsmål om jeg kan jobbe i morgen tidlig. Jeg sa nei. Noen timer senere får jeg spørsmål om jeg kan jobbe på onsdag morgen. Hva skal jeg svare? Sjefen har en slags "følelsesmessig makt" over meg og mine kolleger. Jeg er ikke sterk nok til å stå i mot. Anonymkode: 6ba5c...453 Hvis du jobber på onsdag, er det da mulig å ta fri en annen dag ? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 Skrevet 13. mars 2016 Et øyeblikk siden, Nicklusheletida skrev: Hvis du jobber på onsdag, er det da mulig å ta fri en annen dag ? Nei, dessverre. Anonymkode: 6ba5c...453 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 13. mars 2016 Skrevet 13. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, dessverre. Anonymkode: 6ba5c...453 Da er det beste å følge rådet til Trine. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 Skrevet 13. mars 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sykmeldt i 50 %. Men sjefen respekterer det ikke. H*n er helt avhengig av meg. Da bør du vel være i en fin posisjon til å fremforhandle bedre lønn og arbeidsvilkår? Anonymkode: 0d634...4a4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 Skrevet 13. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, dessverre. Anonymkode: 6ba5c...453 Da sier du nei. Klart og tydelig. Anonymkode: 0d634...4a4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 Skrevet 13. mars 2016 Problemet er å si klart og tydelig nei til en slik sjef. Hvis ikke hadde jeg gjort det. Som sagt har h*n en slags følelsesmessig "makt" over oss. Men det er ikke så lett å forklare og utdype når jeg ikke kan legge ut så mange detaljer. Anonymkode: 6ba5c...453 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.