Gå til innhold

Bivirkning av Efexor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt efexor i 15 år ca. Så lenge jeg kan huske så har jeg hatt en varmefølelse i kroppen stort sett hele tiden. Til og med temperaturen min har vært rar.Dvs, Vært febersyk av influensa men hatt lite feber. Slik var det ikke før jeg begynte på efexor. Ofte må jeg ha det kjølig på soverommet for å få sove, og om sommeren er det et rent helvete å få sove hvis det er godt varmt. Jeg blir så sliten og lei dette. Føles som medisinen har køddet med temperaturen min. Prøvde å slutte og trappe ned på efexor for noen år siden, men det gikk ikke for jeg fikk store angst problemer så jeg måtte trappe opp igjen på den. Et alternativ er vel å trappe opp på en annen medisin mens jeg trapper ned på efexor? 

Anonymkode: d5226...72f

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan bruke et annet medikament mens du trapper ned pga seponeringsymptomene. 

Anonymkode: 275e7...828

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du kan bruke et annet medikament mens du trapper ned pga seponeringsymptomene. 

Ok. Men er livredd for å bli like dårlig av angsten som jeg var da jeg trappet ned på efexor. Hadde angst i meg hele tiden, klarte ikke å være alene, klarte nesten ikke spise, bare satt apatisk i sofaen. Fikk angst for å gå ut, kjøre bil, å kjøre andre steder enn der jeg bor. Måtte trene i lang tid for å komme meg igjen, og sliter fremdeles med å kjøre langt hjemme i fra. Men vil jeg få litt av den angsten igjen om jeg begynner på en ny medisin mens jeg trapper ned? Vet ikke hva legen vil si til dette. Han er fast bestemt på at jeg må gå på den medisinen jeg går på nå, men har ikke nevnt om varmen jeg sliter med til han. Hvilke andre AD kan være god for meg? Har angst, panikkangst og depresjoner. Bruker Lamictal og seroquel depot utenom efexor. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal si dette til legen din..

Kan nesten virke som at du har fått litt "angst for angsten" når det gjelder dette temaet. 

Men du kan altså bruke et annet medikament under nedtrapping og seponering. Jeg har selv sluttet med Efexor, og jeg starter aldri på den medisinen igjen for å si det slik. 

Jeg kan ikke så mye om medisiner, men håper du får bedre svar av NHD. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du skal si dette til legen din..

Kan nesten virke som at du har fått litt "angst for angsten" når det gjelder dette temaet. 

Men du kan altså bruke et annet medikament under nedtrapping og seponering. Jeg har selv sluttet med Efexor, og jeg starter aldri på den medisinen igjen for å si det slik. 

Jeg kan ikke så mye om medisiner, men håper du får bedre svar av NHD. 

Tusen takk for svar. 

Ja jeg skal snakke med legen min om dette. Jeg har angst for angsten ja ang efexor. Brukte lang tid på å trappe ned på den men hjalp ikke det. Håper NHD kan gi meg et tips ang ny AD. Viktigste er god virkning på angst.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er godt mulig at du kan beholde effekten, men slippe varmefølelsen om du går over fra Efexor til  SSRI.

Elisabeth36
Skrevet
1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det er godt mulig at du kan beholde effekten, men slippe varmefølelsen om du går over fra Efexor til  SSRI.

Ja er jo det jeg håper på. Brukte zoloft før jeg begynte på efexor. Husker den virket bra mot angst og panikken, men følte virkningen forsvant noe etter en stund.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...