Gå til innhold

Pårørende til alvorlig syk ektefelle som ikke tar sykdommen alvorlig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mann har en alvorlig hjertesykdom. Dessverre tar han det ikke særlig alvorlig. Han nektet innleggelse da legen ville legge han inn for hjerteinfarkt også. Han dro hjem, og ga meg en søvnløs natt. Dagen etter krevde jeg at han dro på sykehuset, selv om jeg i utgangspunktet ikke har rett til det. 

Etter dette har det vært vanskelig å få han til lege, og jeg har i ettertid blitt stadig mer engstelig for hver gang han sier han har vondt øverst oppe i magen. Han sier selv at det er bare magen. Men det har skjedd før at det har vist seg å være hjertet og ikke magen.

Han er så vanskelig å få til lege, og det ender med at jeg blir gående og være engstelig. Det begynner å tære på meg, har gått slik lenge nå. 

Jeg føler at jeg ikke har noe annet valg enn å bare ringe 113 om det skjer noe, jeg kan jo ikke tvinge han til å gå til lege, og jeg får ikke gjort noe som helst uansett. Jeg føler meg nokså maktesløs. 

Hvordan ville dere andre taklet slikt, hva hadde dere gjort om det var deres ektefelle?

Anonymkode: 30cb3...5b4

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min mann har en alvorlig hjertesykdom. Dessverre tar han det ikke særlig alvorlig. Han nektet innleggelse da legen ville legge han inn for hjerteinfarkt også. Han dro hjem, og ga meg en søvnløs natt. Dagen etter krevde jeg at han dro på sykehuset, selv om jeg i utgangspunktet ikke har rett til det. 

Etter dette har det vært vanskelig å få han til lege, og jeg har i ettertid blitt stadig mer engstelig for hver gang han sier han har vondt øverst oppe i magen. Han sier selv at det er bare magen. Men det har skjedd før at det har vist seg å være hjertet og ikke magen.

Han er så vanskelig å få til lege, og det ender med at jeg blir gående og være engstelig. Det begynner å tære på meg, har gått slik lenge nå. 

Jeg føler at jeg ikke har noe annet valg enn å bare ringe 113 om det skjer noe, jeg kan jo ikke tvinge han til å gå til lege, og jeg får ikke gjort noe som helst uansett. Jeg føler meg nokså maktesløs. 

Hvordan ville dere andre taklet slikt, hva hadde dere gjort om det var deres ektefelle?

Kan hende du vil få flere svar på åpent forum siden det handler om hjertesykdom .

Anonymkode: 3ee22...664

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan hende du vil få flere svar på åpent forum siden det handler om hjertesykdom .

Anonymkode: 3ee22...664

Jeg har startet flere tråder på dol som jeg ikke har fått noen respons på. Dessuten handler det om min psyke, ikke om hans sykdom. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har startet flere tråder på dol som jeg ikke har fått noen respons på. Dessuten handler det om min psyke, ikke om hans sykdom. 

På åpent, mente jeg å skrive. 

Gjest Gargamel
Skrevet

Du kan jo be ham gå for din skyld, selv om han ikke føler det er nødvendig. Det er vanskelig å argumentere mot den. Kanskje han et redd for sykehus, og alt alvoret det innebærer?  Lettere å være hjemme og late som ingen ting.

Anonyme poster får dessverre  lite respons. Folk liker nok å prate med kjente. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...