Gå til innhold

Psykiske lidelser og ekstrem-metal

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Korpsmusikk. Det er bra for psyken. Bra for humøret, og oppbyggende for moralen! Ingenting slår en god marsj.

Anonymkode: d945f...a40

Nei nei nei, korpsmusikk gjør ungdommen militante og de ender opp med å verve seg til IS!!!!!!! Installer permanente øreplugger på barna dine før det er for sent.

ISIS-kid-taught-to-behead-teddy-bear1.jp   

Endret av Maglor

Fortsetter under...

AnonymBruker
13 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det går begge veier. Alvorlig psykisk syke tiltrekkes av den type "musikk", samtidig som den gjør dem sykere.

Hvis det ikke bare er din personlige mening, anbefaler jeg at du dokumenterer det. 

Anonymkode: 352d9...002

AnonymBruker
11 timer siden, issomethingwrong skrev:

Interessant at du nevner det. 

Tenker først og fremst at det er mange psykisk friske som hører på metal og som heller ikke blir syke av det. Sistnevnte er jo litt som å si at dataspill og filmer skaper drapsmenn, hvilket vel ikke stemmer helt. 

Men tror nok det er en sammenheng mellom visse psykiske lidelser, spesielt EUPF, og visse typer musikk. Da tenker jeg særlig på musikk som romantiserer det triste, selvskading, "I'd rather hurt than feel nothing at all"-tankegangen, og slikt. 

Jøss, den var drøy! Kan virkelig ikke si at EUPF er spesielt utsatte for å digge sånn musikk. Virkelig ikke, med tanke på alle jeg har møtt. 

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, den var drøy! Kan virkelig ikke si at EUPF er spesielt utsatte for å digge sånn musikk. Virkelig ikke, med tanke på alle jeg har møtt. 

EMO har ingen ting med metal å gjøre.

Dette til orientering.

Anonymkode: 027e4...a34

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det ikke bare er din personlige mening, anbefaler jeg at du dokumenterer det. 

Sånn musikk har en lav frekvens og da havner man på lavere plan på astralplanet. Ikke bra :( 

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Han sier noen ting som er litt virkelighetsfjerne. Han er adskillig bedre på reseptorer. Slik musikk som romantiserer selvskading er det vel mest ungdom som hører på.

Annonse

AnonymBruker
15 minutes ago, stjernestøv said:

Sånn musikk har en lav frekvens og da havner man på lavere plan på astralplanet. Ikke bra :( 

Hvordan er frekvensen på denne?

(Kanskje no' for'n NHD også, siden det er no' militært i starten, vel.)

AnonymBruker
4 minutter siden, Gargamel skrev:

Enig i at den Whitney Houston sangen er fantastisk. Rart hvordan store stjerner ofte går på trynet mentalt.

Hun kunne synge!

Men med dop i nøtta går det rett i bøtta. :(

AnonymBruker
7 minutter siden, Gargamel skrev:

Enig i at den Whitney Houston sangen er fantastisk. Rart hvordan store stjerner ofte går på trynet mentalt.

Å høre på slikt er som å spise ti marsipangriser. Man får sukkersjokk og blir kvalm og uvel. Har aldri forstått hvorfor musikk nødvendigvis skal være "pent".

Anonymkode: 027e4...a34

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...