AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 Skrevet 15. mars 2016 Hvorfor får en dårlig samvittighet av bruk av penger på "unyttige ting", selv om en fint har råd til det? Kan det være fordi andre i familien er så sparsommelige (selv om de har god nok økonomi)? Blir nesten deppa av det. Anonymkode: 45490...b9b 0 Siter
Onion Skrevet 16. mars 2016 Skrevet 16. mars 2016 Ekstrem sparsommelighet kan være et symptom på depresjon. Det motsatte skjer vel ofte ved mani. 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 16. mars 2016 Skrevet 16. mars 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor får en dårlig samvittighet av bruk av penger på "unyttige ting", selv om en fint har råd til det? Kan det være fordi andre i familien er så sparsommelige (selv om de har god nok økonomi)? Blir nesten deppa av det. Anonymkode: 45490...b9b Jeg har også "slitt" med dette, og regner det egentlig bare for å være et sunnhetstegn. Jeg er oppdratt av svært sparsommelige foreldre med ganske god råd, og har nok denne sparingen litt i ryggmargen (selv om jeg er flink til å skeie ut i mellom ;)). Om jeg bruker penger på ting til meg selv som egentlig ikke er nødvendig kan jeg få stikk av dårlig samvittighet, men ikke nok til at jeg blir deppa av det. 0 Siter
FGT Skrevet 16. mars 2016 Skrevet 16. mars 2016 (endret) 2 timer siden, Xtra skrev: Jeg har også "slitt" med dette, og regner det egentlig bare for å være et sunnhetstegn. Jeg er oppdratt av svært sparsommelige foreldre med ganske god råd, og har nok denne sparingen litt i ryggmargen (selv om jeg er flink til å skeie ut i mellom ;)). Om jeg bruker penger på ting til meg selv som egentlig ikke er nødvendig kan jeg få stikk av dårlig samvittighet, men ikke nok til at jeg blir deppa av det. Se gjerne svar på den andre med det samme tema. Endret 16. mars 2016 av FGT 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.