Gå til innhold

NHD: Hva kan gjøres? Og om ECT

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan og bør gjøres ved stadig tilbakevennende depressive og suicidale episoder og perioder? (Bipolar og trekk fra eupf). Går på medisiner som igrunnen ikke virker så godt lenger. Etter hver doseøkning fungerer jeg bra og tror at jeg endelig har funnet dosen jeg skal gå på. Men etter noen måneder er det ille igjen. Så ny medisinjustering. Jeg er så lei!!! Jeg kan jo ikke fortsette med høyere og høyere doser hele tiden? Til slutt er det jo ikke mer å gå på når max-grensen er nådd.

Jeg tenker oftere og oftere på ECT- behandling, og har derfor noen spørsmål.

Hvem søker og innvilger slik behandling? Kan man reise hjem samme dag eller må man innlegges? Og er man da innlagt i somatisk eller i psykiatrisk avdeling? 

Er det sannsynlig at jeg vil bli mer stabil av slik behandling? 

Anonymkode: d6689...631

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan og bør gjøres ved stadig tilbakevennende depressive og suicidale episoder og perioder? (Bipolar og trekk fra eupf). Går på medisiner som igrunnen ikke virker så godt lenger. Etter hver doseøkning fungerer jeg bra og tror at jeg endelig har funnet dosen jeg skal gå på. Men etter noen måneder er det ille igjen. Så ny medisinjustering. Jeg er så lei!!! Jeg kan jo ikke fortsette med høyere og høyere doser hele tiden? Til slutt er det jo ikke mer å gå på når max-grensen er nådd.

Hvem søker og innvilger slik behandling? Kan man reise hjem samme dag eller må man innlegges? Og er man da innlagt i somatisk eller i psykiatrisk avdeling? 

Jeg var også opptatt av å få ECT behandling da jeg var under utredelse for noen år tilbake. Jeg håpet på at  det måtte bli løsningen for meg. . Alt lå klart, alt var koblet til, men så oppdaget anestesilegen  at jeg hadde litt høy CK verdi i blodet, så  da var over o ut., og det håpet var ut av verden. En trenger ikke å være innlagt, etter det jeg kjenner til,og en kan reise hjem igje samme dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...