Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Leste på nettet at en lege anbefalte det ikke for søvn, og at det var mange bivirkninger med den. Og andre skrev de fikk tett nese, jeg er tett nok fra før. Min sønn fant mye negativt med dem og sa han ville ikke tatt dem, får holde meg til seroquel da. Er alltid redd nye medisiner, det er skummelt. 

Det er alltid noen som er uenige i hva de mener en bør bruke for søvn, og det er riktig at det ikke er førstevalget kanskje, men jeg synes du skal høre mer på din egen leges anbefalinger enn en lege på nett. Der er ting ikke satt inn i den rette konteksten, i din kontekst. Og det er alltid mulig å finne sider opp og ned med negativt om medisiner, både på nett og sågar i felleskatalogen, men du finner ikke ut om det kan virke positivt på nettopp deg før du prøver. Selv bruker jeg litt truxal om kvelden før jeg legger meg. Det er også et gammelt AD som mange mener en ikke burde bruke, men jeg sover godt uten en eneste bivirkning. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har sikkert vært lege for flere hundre pasienter som har brukt Nozinan. Dette er første gangen jeg hører om disse tissegreiene.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, tilstede skrev:

Det er alltid noen som er uenige i hva de mener en bør bruke for søvn, og det er riktig at det ikke er førstevalget kanskje, men jeg synes du skal høre mer på din egen leges anbefalinger enn en lege på nett. Der er ting ikke satt inn i den rette konteksten, i din kontekst. Og det er alltid mulig å finne sider opp og ned med negativt om medisiner, både på nett og sågar i felleskatalogen, men du finner ikke ut om det kan virke positivt på nettopp deg før du prøver. Selv bruker jeg litt truxal om kvelden før jeg legger meg. Det er også et gammelt AD som mange mener en ikke burde bruke, men jeg sover godt uten en eneste bivirkning. 

Ok, hadde truxal jeg og før, husker ikke hvorfor jeg sluttet. Nei jeg får tenke på det. 

stjernestøv
Skrevet
10 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg har sikkert vært lege for flere hundre pasienter som har brukt Nozinan. Dette er første gangen jeg hører om disse tissegreiene.

Ok. Får prøve dem da. 

AnonymBruker
Skrevet

Får håpe de derre tissegreiene ikke blir et problem.

Mern men

Anonymkode: e25a9...4fb

Skrevet
9 timer siden, slabbedask skrev:

Alternativet er å prøve uten sovemedisiner. Det er ikke farlig å sove litt mindre.

Tilstrekkelig søvn er viktig ved psykoselidelser.

Skrevet
14 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Hvorfor tisser folk på seg av medisiner?

Medisiner skal jo ofte fjerne eller dempe et signal fra kroppen, f.eks. smerter.  I noen tilfeller kan det sikkert forekomme at dempingen også sperrer for signalet om at urinblæren trenger å bli tømt.

Her er det snakk om sovemidler, det er vel ikke helt ukjent at man kan sove så tungt at man ikke våkner av at man må tisse, evt. bare drømmer at man står opp og går på do, men ikke gjør det i virkeligheten.  Noen er jo oppe nesten hver natt, kanskje finnes det noen (sterke) sovemidler de bør unngå.  Men det er sikkert individuelt, de hadde nok ikke solgt medisiner som gjorde at mange begynte å tisse i senga...

Dessuten kan det hende at noen medisiner har (bi)virkninger på selve urinveissystemet, slik at f.eks. blæren blir slappere.  Sånt har ikke jeg greie på.

Ikke noe av det jeg har skrevet her, er knyttet spesielt til medisinene stjernestøv skriver om, jeg vet ingenting om konkrete preparater og virkningen deres.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, laban skrev:

Medisiner skal jo ofte fjerne eller dempe et signal fra kroppen, f.eks. smerter.  I noen tilfeller kan det sikkert forekomme at dempingen også sperrer for signalet om at urinblæren trenger å bli tømt.

Her er det snakk om sovemidler, det er vel ikke helt ukjent at man kan sove så tungt at man ikke våkner av at man må tisse, evt. bare drømmer at man står opp og går på do, men ikke gjør det i virkeligheten.  Noen er jo oppe nesten hver natt, kanskje finnes det noen (sterke) sovemidler de bør unngå.  Men det er sikkert individuelt, de hadde nok ikke solgt medisiner som gjorde at mange begynte å tisse i senga...

Dessuten kan det hende at noen medisiner har (bi)virkninger på selve urinveissystemet, slik at f.eks. blæren blir slappere.  Sånt har ikke jeg greie på.

Ikke noe av det jeg har skrevet her, er knyttet spesielt til medisinene stjernestøv skriver om, jeg vet ingenting om konkrete preparater og virkningen deres.

Jeg går på en medisin som gir urinretensjon, altså den motsatte effekten av å tisse på seg, og alternativet mitt har blitt et permanent urinkateter da jeg ikke kan bruke andre medisiner og engangskateterisering fører til flashbacks.

Anonymkode: 73443...d54

Blomsterfluen
Skrevet
3 timer siden, laban skrev:

Ok.

stjernestøv
Skrevet

Måtte ta to nozinan og da sovnet jeg til slutt, merket ingenting etter en bortsett fra at jeg gjespet mye. Det ble ikke noe tissegreier heller ;) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...