Gå til innhold

NHD og andre med erfaring med bipolar 2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er bipolar 2 og bruker 200mg lamictal det har jeg brukt i 16 år. Har nå hatt det veldig stabilt og greit i 12 13 mnd. Sovet godt om nettene og fungert fint i jobb. En gang i slutten av januar begynte jeg å bli veldig aktiv og hyper. De 3 siste ukene er det depresjonen som har fått overtaket igjen. Samme historie som gjentar seg gang på gang. Har brukt litt zyprexa 2,5 til 5 mg for og sove. Sover godt på det, men blir helt flat og om enda mere deppa av zyprexa. Har også prøvd Seroqvel opp til 200mg men den gir meg ikke noe god virkning. Får "maur" i bena og blir veldig irritabel. Sover kanskje 4-5 timer av den. Det er heller ikke noe godt alternativ. 

Har det greit i livet på alle måter. Jobb (sykemeldt nå) grei økonomi flott familie. Men jeg fungerer ikke...... Blir redd for hvor det skal ende denne gangen. Det har pleid og bli sykehusinnleggelse og det vil jeg gjerne unngå denne gang.

Har NHD et forslag til en tilleggsmedisin til Lamictal som ikke er full av bivirkninger? Som kan gi meg en bedre livskvalitet og mere stabilitet.

Hadde vært fint og høre fra dere andre om dere har gode og stabile erfaringer med Lamictal og evnt en tileggsmedisin som har holdt dere stabile i lange perioder. Uten en masse bivirkninger. At dere fungerer som "normalt" jobb familieliv sosialt osv.

Har tidligere hatt en fast psykiater, men han ble pensjonist i 2008 siden har jeg brukt fastlegen og kun hatt korte samtaler med psykiater under noen korte sykehus innleggelser.

takknemlig for tilbakemeldinger.

Anonymkode: ca1d8...2c8

Skrevet (endret)

Da jeg hadde bipolar 2 var jeg stabil i fler år på en liten dose litium uten bivirkninger

så ble jeg type 1 og de dobla dosen og bivirkningene ble uutholdelige

Endret av Annkarin
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Annkarin skrev:

Da jeg hadde bipolar 2 var jeg stabil i fler år på en liten dose litium uten bivirkninger

så ble jeg type 1 og de dobla dosen og bivirkningene ble uutholdelige

Det var synd det ble slik. Hva gjør du nå?

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var synd det ble slik. Hva gjør du nå?

Tar abilify og er stabil :) lyst å adde Fontex for et ekstra løft for jeg sover mye i perioder 

Skrevet

Jeg står på 500 mg Lamictal, 10 mg cipralex, 300 mg wellbutrin og 4 mg fluanxol eller mer alt etter som formen er. Dette fungerer perfekt for meg. Jeg er ikke akkurat noe menneske det spruter av lenger, men det får så være. De få gangene jeg er hyper varer det såpass kort tid at jeg bare synes det er gøy om enn slitsomt.

Håper du finner den perfekte kombinasjon for deg!

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært fint og høre fra dere andre om dere har gode og stabile erfaringer med Lamictal og evnt en tileggsmedisin som har holdt dere stabile i lange perioder. Uten en masse bivirkninger. At dere fungerer som "normalt" jobb familieliv sosialt osv.

Det er jeg interessert i også. Jeg fikk en depresjon i vinter på tross av en høy dose Lamictal, så jeg tenker at jeg antakelig trenger noe mer, i alle fall i vintermånedene.

Anonymkode: 3f69a...b1f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...