Gå til innhold

Noen som har erfaringer ned bråstopp av medisiner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker lamictal 250 mg, cipralex 20 mg og Seroquel 150 mg mot bp2. 

Nå er jeg rett og slett lei av å ta medisiner, så fra nå av skal jeg ikke ta en pille mer! Nok er nok, jeg gidder ikke mer. Jeg føler meg ikke syk lenger. Jeg er ikke syk.

Anonymkode: 8b838...a2c

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg rett og slett lei av å ta medisiner, så fra nå av skal jeg ikke ta en pille mer! Nok er nok, jeg gidder ikke mer. Jeg føler meg ikke syk lenger. Jeg er ikke syk.

Vendig dumt å bråstoppe. Skal du slutte så trapp pent og rolig ned over 3 måneder.

Skrevet

Jeg har ikke hatt noen problemer med bråslutt, men det virker som jeg får det verre uten medisiner.

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, slabbedask skrev:

Vendig dumt å bråstoppe. Skal du slutte så trapp pent og rolig ned over 3 måneder.

Jeg orker ikke å bruke tid på å trappe ned. Jeg slutter prompte. Første kveld (jeg pleier å ta alle meds på kvelden før leggetid) uten medisiner nå.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Wretch skrev:

Jeg har ikke hatt noen problemer med bråslutt, men det virker som jeg får det verre uten medisiner.

Godt å høre at du ikke har hatt noen problemer med bråslutt, men leit at du ikke tålte å være uten medisiner i lengden. Når merket du at du ble verre, hvor lang tid tok det før du ble syk igjen? 

Jeg regner med at jeg klarer meg.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Godt å høre at du ikke har hatt noen problemer med bråslutt, men leit at du ikke tålte å være uten medisiner i lengden. Når merket du at du ble verre, hvor lang tid tok det før du ble syk igjen? 

Jeg regner med at jeg klarer meg.

Jeg vet ikke om jeg er / ble syk, men forsøkte å trappe ned på antipsykotika her, og da ble søvnmengden halvert, og jeg fikk det verre. Skjedde med en gang.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Wretch skrev:

Jeg vet ikke om jeg er / ble syk, men forsøkte å trappe ned på antipsykotika her, og da ble søvnmengden halvert, og jeg fikk det verre. Skjedde med en gang.

Ok. Jeg slutter med medisiner fordi dps gav meg avslag. Når de mener at jeg ikke er syk og trenger behandling, ser jeg ingen grunn til å leke syk og gå rundt å knaske tabletter. Protest mot systemet der altså, selv om jeg jo nok riser egen bak og ikke deres...

AnonymBruker
Skrevet

SSRI har alltid gitt meg grusomme seponeringssymptomer selv når jeg har trappet ned gradvis, så jeg ville ikke anbefale å slutte brått. Det høres helt forferdelig ut.

Det at du føler deg frisk nå kan jo ha mye med at du faktisk tar medisiner. Har brent meg på den mange ganger.

Anonymkode: 8660d...fbe

Skrevet

Bare å trappe ned meds har gjort meg ustabil, men så la jeg om livsstil og sluttet på litium og ble stabil , men tørr ikke slutte med abilify

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette synes jeg er en overreaksjon, og beklager å måtte si det, men det er en barnslig reaksjon. Ja, du fikk avslag på DPS og det er leit og man føler seg avvist, men du har ingenting å vinne på å slutte med medisinene. Du føler deg kanskje frisk nå, men det kan gjerne skyldes medisiene. Jeg kjenner ikke så godt til BP, men har forstått at medisiner stabiliserer hverdagen godt. Jeg synes du skal fortsette på medisinene - om så ikke for din skyld, så for de rundt deg.

Anonymkode: 21c17...7ef

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette synes jeg er en overreaksjon, og beklager å måtte si det, men det er en barnslig reaksjon. Ja, du fikk avslag på DPS og det er leit og man føler seg avvist, men du har ingenting å vinne på å slutte med medisinene. Du føler deg kanskje frisk nå, men det kan gjerne skyldes medisiene. Jeg kjenner ikke så godt til BP, men har forstått at medisiner stabiliserer hverdagen godt. Jeg synes du skal fortsette på medisinene - om så ikke for din skyld, så for de rundt deg.

Anonymkode: 21c17...7ef

Jepp, barnslig! Der har du meg! 👍

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er du selvsagt i din fulle rett til å gjøre, hva er planen videre? Hva gjør du dersom du blir dårlig?

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Jeg slutter med medisiner fordi dps gav meg avslag. Når de mener at jeg ikke er syk og trenger behandling, ser jeg ingen grunn til å leke syk og gå rundt å knaske tabletter. Protest mot systemet der altså, selv om jeg jo nok riser egen bak og ikke deres...

Har du fått diskutert avslaget med fastlegen? Kan det være mulig å klage på avslaget?

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, XbellaX skrev:

Det er du selvsagt i din fulle rett til å gjøre, hva er planen videre? Hva gjør du dersom du blir dårlig?

Jeg blir jo ikke dårlig av å slutte med medisiner mot en sykdom jeg ikke har. Jeg vet det er barnslig og umodent av meg å slutte, men når dps mener jeg ikke er syk og ikke kan få behandling, hva er da vitsen med å ta dem? Trassig liten unge der, altså. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir jo ikke dårlig av å slutte med medisiner mot en sykdom jeg ikke har. Jeg vet det er barnslig og umodent av meg å slutte, men når dps mener jeg ikke er syk og ikke kan få behandling, h va er da vitsen med å ta dem? Trassig liten unge der, altså. 

Skrev DPS at de mente du ikke har diagnosen BP2, eller skriver de at de ikke opplever deg som behandlingstrengende? Har din fastlege noen tanker om hva som er lurt å gjøre videre?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, XbellaX skrev:

Skrev DPS at de mente du ikke har diagnosen BP2, eller skriver de at de ikke opplever deg som behandlingstrengende? Har din fastlege noen tanker om hva som er lurt å gjøre videre?

Nei, de skrev ikke noe om at jeg ikke har bp lidelse. En psykiater der var til og med litt usikker på om jeg har type 1 eller 2, husker jeg. Men endte til slutt med type 2. Så bp vet de at jeg er. De skrev at jeg ikke er prioritert for hjelp eller noe sånt. Fastlegen synes det er skremmende dårlig av dps. Hun vil nok klage, kanskje. Ikke vet jeg. Who cares anyway? Ikke jeg lenger iallefall. Nå får ting gå som det går. Og det går sikkert helt fint! Jeg er vant med å klare meg gjennom det meste. Folk overlevde vel med slik diagnose før i verden også, da det ikke fantes medisiner mot sånt. Men en ting tenker jeg på, og det er dette med suicidalitet når jeg er deprimert. Men men... Skitt au...

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg seponerte 375 mg Efexor og 2x2,5 mg Zyprexa på dagen etter råd fra fullstendig inkompetent psykiater. De fysiske bivirkningene varte en uke. Deretter kom en depresjon som var langt verre enn den jeg ble innlagt for tre måneder tidligere. Den varte et år.

Anonymkode: 7fc7b...71a

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de skrev ikke noe om at jeg ikke har bp lidelse. En psykiater der var til og med litt usikker på om jeg har type 1 eller 2, husker jeg. Men endte til slutt med type 2. Så bp vet de at jeg er. De skrev at jeg ikke er prioritert for hjelp eller noe sånt. Fastlegen synes det er skremmende dårlig av dps. Hun vil nok klage, kanskje. Ikke vet jeg. Who cares anyway? Ikke jeg lenger iallefall. Nå får ting gå som det går. Og det går sikkert helt fint! Jeg er vant med å klare meg gjennom det meste. Folk overlevde vel med slik diagnose før i verden også, da det ikke fantes medisiner mot sånt. Men en ting tenker jeg på, og det er dette med suicidalitet når jeg er deprimert. Men men... Skitt au...

Da mener jo ikke DPS at du ikke er syk, slik du hevder over her men derimot at du ikke er behandlingstrengende. Dersom du og din fastlege opplever dette som feil så synes jeg dere skal klage. Ja, det er en trassig og barnslig reaksjon du viser og du straffer kun deg selv, men jeg har ikke problemer med å forstå at når man strever med livet så er den type avslag ganske vondt å oppleve. Har du vurdert spesialister med avtale? Prisen blir jo da uansett den samme. Kan du bli fulgt opp av din fastlege frem til noe løser seg for deg?

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, frosken skrev:

Har du fått diskutert avslaget med fastlegen? Kan det være mulig å klage på avslaget?

Ja, vi har snakket litt om det. Det er mulig hun kommer til å klage hvis jeg ønsker det. Men jeg vet ikke om jeg ønsker det. Jeg har liksom fått den innstillingen (barnslige og umodne) at når de har sagt nei, så driter jeg i både dem og alt sammen. Slutter derfor på medisiner i en slags syk protest, så får ting gå som det går. Jeg er nok også fra før rimelig undermedisinert med altfor lave doser og kanskje skulle jeg også hatt andre typer medisiner enn de jeg har fått. Tror jeg får be fastlegen henvise meg til NHD, for han virker som at han har mye peil på bp- lidelser. Og visstnok er det ikke lang ventetid heller. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg seponerte 375 mg Efexor og 2x2,5 mg Zyprexa på dagen etter råd fra fullstendig inkompetent psykiater. De fysiske bivirkningene varte en uke. Deretter kom en depresjon som var langt verre enn den jeg ble innlagt for tre måneder tidligere. Den varte et år.

Anonymkode: 7fc7b...71a

Høres vanvittig ut! Det er veldig leit når den rette kompetansen ikke finnes. Håper du har en bedre behandler nå og at det går bra med deg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...