AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 Skrevet 18. mars 2016 Jeg fikk lavt stoffskifte på grunn av lithium. Nå bruker jeg 50 mg levaxin 3 dager i uken, og 75 mg 4 dager. Jeg spurte legen sist om det var greit at jeg økte levaxindosen hvis stoffskifte var lavt. Dette på grunn av at jeg igjen har vært mye trettere. Nå viste blodprøven S-Fritt T4 11. P-TSH viste 0,73. Merkelig at TSH er så lavt samtidig som FT4 er lavt. Så da lurer jeg på om jeg kan øke levaxin og event. hvor mye? Skal ikke tilbake til legen før 3 mnd. Vil stoffskiftet normalisere seg igjen uten levaxin hvis jeg seponerer lithium? Anonymkode: 8ffd4...353 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. mars 2016 Skrevet 18. mars 2016 Det vil sikkert ikke skade om du endrer til 50x2 + 75x5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 Skrevet 18. mars 2016 10 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Det vil sikkert ikke skade om du endrer til 50x2 + 75x5 Ok. Jeg hadde nå tanker om 75 hver dag slik at jeg kanskje ble mindre trett. Men det blir vel for mye så lenge TSH er så lavt. Jeg har lest at FT4 skal ligge ganske høyt når en blir behandlet. Men det er kanskje ikke slik når lithium er årsaken. Anonymkode: 8ffd4...353 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. mars 2016 Skrevet 18. mars 2016 Når jeg ikke kjenner deg/har truffet deg, må jeg legge anbefalingen på den forsiktige siden. Med levaxin er jeg generelt tilhenger av små endringer av gangen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 Skrevet 18. mars 2016 2 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Når jeg ikke kjenner deg/har truffet deg, må jeg legge anbefalingen på den forsiktige siden. Med levaxin er jeg generelt tilhenger av små endringer av gangen. Ok. Da gjør jeg det slik. Takk for svar. Anonymkode: 8ffd4...353 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.