Gå til innhold

Noen som har erfaring med Truxal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som har erfaring med Truxal mot angst og uro?, fikk anbefaling fra en psykolog å prøve de.

stjernestøv
Skrevet
4 minutter siden, Angstlei skrev:

Noen her inne som har erfaring med Truxal mot angst og uro?, fikk anbefaling fra en psykolog å prøve de.

Hadde dem for søvn men husker ikke hvordan de virket, men det er jo tydelig at de er beroligende siden jeg fikk dem for søvn. Håper noen andre kan svare deg :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet det er flere som har god effekt av Truxal. Selv bruker jeg 50 mg til å sove, men har vært oppe i 300 mg, så man tilvendes dosen med tiden.

Anonymkode: a77eb...776

AnonymBruker
Skrevet

Skal du bruke de hver dag da? Jeg bruker de når jeg ikke får sove og blir småpsykotisk, altså ikke fast. Første møtet med Truxal var når jeg var innlagt på lukket avdeling, da tok jeg de hver dag. De første gangene jeg tok de sov jeg lenge, var jeg helt kake når jeg våkna. Kroppen var som sement, spessielt hodet. Synet var litt tåkete og lyder fjerne. Når jeg endelig fikk krabba meg ut av senga klarte jeg nesten ikke holde meg på beina. Så jeg la meg igjen. Det kalles ikke apedop uten grunn!

Nå derimot fungerer de som bare det, føler meg uthvilt og oppegående etter å ha sovet de timene jeg skal.

Jeg tror grunnen til at de har en annen effekt på meg nå kan ha noe med at jeg på den tiden var veldig dårlig og at jeg nå fungerer ganske bra!

Anonymkode: e3913...467

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå derimot fungerer de som bare det, føler meg uthvilt og oppegående etter å ha sovet de timene jeg skal.

Jeg tror grunnen til at de har en annen effekt på meg nå kan ha noe med at jeg på den tiden var veldig dårlig og at jeg nå fungerer ganske bra!

Anonymkode: e3913...467

Akkurat der tror jeg du har et godt poeng. Jeg har samme erfaring. Jeg klarer meg generelt med mindre medisiner sammenlignet fra 5 år tidligere...

Anonymkode: a77eb...776

Skrevet

Min erfaring er at du ikke bør rote deg bort i slikt, men det er ikke nødvendigvis sannheten. Jeg mener dette fordi det er en veldig tung medisin, som heller ikke virker spesielt bra - men alle er jo ulike.

Skrevet
10 minutter siden, Wretch skrev:

Min erfaring er at du ikke bør rote deg bort i slikt, men det er ikke nødvendigvis sannheten. Jeg mener dette fordi det er en veldig tung medisin, som heller ikke virker spesielt bra - men alle er jo ulike.

Det er bedre å ta litt Truxal enn å bruke vanedannende benzo... Etter min mening er ikke Truxal en "tung medisin". Det viktigste er at den hjeper og for å få en angstdempende effekt, skal man ha lave doser sammenlignet med om den skulle være en antipsykotisk medisin.

Skrevet
2 minutes ago, Elionoe said:

Det er bedre å ta litt Truxal enn å bruke vanedannende benzo... Etter min mening er ikke Truxal en "tung medisin". Det viktigste er at den hjeper og for å få en angstdempende effekt, skal man ha lave doser sammenlignet med om den skulle være en antipsykotisk medisin.

Det eneste alternativet er ikke "vanedannende benzo". Den er tung og demper ikke angst. Det er bare min erfaring, men hva annet har jeg å tilby trådstarter?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...