Gå til innhold

Uoppdaget psykose eller katastrofe tanker ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en periode hvor jeg virrer meg inn i et kjør av " mistenksomhetstanker", var såkalt overdrevent vaktsom. Var i en økt angst beredskap og trodde mye ( tydelig ikke helt relevant )om hva andre tenkte .  Hørt det er noe som heter paranoid tankesystem og lurer på om det var noe slikt som trådte i kraft . Den ene tanken rundt noe tok den andre og etter hvert dro jeg det veldig langt . Eksempelvis trodde jeg min leder ga informasjon om meg til ulike instanser og i skjul funksjonsvurderte meg . Trodde videre jeg ble bannlyst av diverse utenforstående på grunn av hva som nådde dem via folkemunne . Kanskje ikke helt på jorde heller, folk snakker jo sammen . Muligens for opptatt av jungeltelegraf . Tror nå jeg er bannlyst , dette er et tankescenarie som ikke slipper , men er usikker på om det er realistisk. Ikke forårsaket noe galt , bare med ett blitt svekket i min funksjonalitet . Kan helse vesenet skjule at du har psykotisk tanke innhold om det er litt hensiktsmessig med innsikt i dette . Hva er symptom fokusert tilnærming , kan det dekke over klar beskjed om ståa. Kanskje er denne redselen og disse forespørsler resultat av katastrofetanker , det virker som de har slått rot i meg og låser meg fullstendig i forhold til å leve livet . Jeg får gjort det jeg vil , er dette forfølgelses tanker eller sosial angst ? Oppfatter jeg har fornuft i behold og kan forsøke å gi tankene mine motvekt men de styrer og har makten . Tilbakevendende og veksler mellom å tro helt på dem og å la motargumenter slippe til .Og viljen min ? Trodde den var der men jeg bare slipper alt til fordel for redselen .  Plagsomt når du vil mye  og føler livet etter denne opplevelsen som varte ca fire mind stoppet opp. Kanskje sosial angst dette ? Var på et annet gir da tror jeg og når jeg ble sykemeldt Pga av dette fikk jeg en ubehagelig energi ,. Ble opptatt av å være karaktersterk , mestret dette godt på nivåer jeg tidligere ikke hadde klart.veksler mellom iniativ rikdom angst fortvilelse i en evig sirkel . Er det innbilt at dette er sykelig ?! Er jeg påvirket av tidligere slekts hang til paranoia ..,? Dette var mange frie assosiasjoner . Kanskje bare en form for eksistensielle spørsmål i forhold til hvordan livet har utviklet seg og blitt satt på spissen og at det er som dette " dirrer " i meg fortsatt .

Anonymkode: 302f5...c27

AnonymBruker
Skrevet

Vis helsevesenet mener du er psykotisk er det garantert at de forteller deg det.

Anonymkode: ad86c...839

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på mange måter likt, og lurer også på det.

Anonymkode: e6aea...c62

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...