Gå til innhold

Time på A-Senteret imorgen-Klarer jeg dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da skal jeg ha min første konsultasjon på a-senteret imorgen,gruer meg veldi,nesten ikke sovet på 3 dager og ikke spist,blir bare uvel pga at jeg tenker så mye. hvordan skal jeg klare å fortelle alt om meg selv? vanskelig å åpne meg for folk jeg ikke kjenner. hvor skal jeg begynne?helt fra starten av?om overgrepene fra barndommen?overgrepet som skjedde for 3 år siden og rettsaken som varte i 3 år? sykehusinnleggelsene? intoxene? skal jeg fortelle alt liksom? aner ikke hva som kreves av meg. skal jeg aldri kunne nyte ett glass vin igjen? problemet har ikke vært at jeg ikke klarer meg uten alkohol,det har vært at jeg ikke har klart å stoppe når jeg egentlig har fått nok,dvs de gangene jeg ikke har hatt det greit med meg selv-selvdestruktiv. nå har jeg bare lyst å gjemme meg under dyna imorgen men vet jo at det ikke går. ser bare for meg at jeg sitter der og ikke klarer å få frem ett ord imorgen. hvordan skal jeg gjøre dette?? noen råd?

stjernestøv
Skrevet
5 minutter siden, villakulla skrev:

Da skal jeg ha min første konsultasjon på a-senteret imorgen,gruer meg veldi,nesten ikke sovet på 3 dager og ikke spist,blir bare uvel pga at jeg tenker så mye. hvordan skal jeg klare å fortelle alt om meg selv? vanskelig å åpne meg for folk jeg ikke kjenner. hvor skal jeg begynne?helt fra starten av?om overgrepene fra barndommen?overgrepet som skjedde for 3 år siden og rettsaken som varte i 3 år? sykehusinnleggelsene? intoxene? skal jeg fortelle alt liksom? aner ikke hva som kreves av meg. skal jeg aldri kunne nyte ett glass vin igjen? problemet har ikke vært at jeg ikke klarer meg uten alkohol,det har vært at jeg ikke har klart å stoppe når jeg egentlig har fått nok,dvs de gangene jeg ikke har hatt det greit med meg selv-selvdestruktiv. nå har jeg bare lyst å gjemme meg under dyna imorgen men vet jo at det ikke går. ser bare for meg at jeg sitter der og ikke klarer å få frem ett ord imorgen. hvordan skal jeg gjøre dette?? noen råd?

Du må gå til timen såklart, og de spør deg nok om det de vil vite. Du trenger ikke tenke så mye på det nå, hva du skal di. Det kommer nok av seg selv :) 

Skrevet
1 time siden, villakulla skrev:

Ta et problem om gangen. Aller først skal du klare å komme deg dit, det er viktigst. Kanskje du skal sette deg ved maskinen i dag og skrive ned noe av din historie, skriv ut papirene og legg dem i vesken til i morgen - det kan gjøre det enklere dersom du ikke klarer å si så mye i møtet. 

Skrevet
2 timer siden, villakulla skrev:

Bra at du endelig skal dit:-) Jeg tror du skal starte med å fortelle konkret om hva ditt alkoholproblem består i - og om alle de farlige episodene som har oppstått som følge av det. Du går jo også i terapi hos en psykolog, så jeg ser ikke for meg at dere på a-senteret kommer til å gå i dybden i forhold til alle traumene du tidligere har opplevd. Du kan vel også evt. gi a-senteret tillatelse til å konferere med din psykolog?

Augusta Luise
Skrevet

Det kommer til å gå så fint, så. Stolt av deg. 

Skrevet
4 timer siden, XbellaX skrev:

Ta et problem om gangen. Aller først skal du klare å komme deg dit, det er viktigst. Kanskje du skal sette deg ved maskinen i dag og skrive ned noe av din historie, skriv ut papirene og legg dem i vesken til i morgen - det kan gjøre det enklere dersom du ikke klarer å si så mye i møtet. 

ja i know. Skal klare å komme meg dit, blir nok ikke så mye søvn i natt heller så det blir en fin gåtur imorgen (1 time) har endel papirer jeg kan ta med men vil helst klare å si noe da :)

Skrevet
3 timer siden, frosken skrev:

Bra at du endelig skal dit:-) Jeg tror du skal starte med å fortelle konkret om hva ditt alkoholproblem består i - og om alle de farlige episodene som har oppstått som følge av det. Du går jo også i terapi hos en psykolog, så jeg ser ikke for meg at dere på a-senteret kommer til å gå i dybden i forhold til alle traumene du tidligere har opplevd. Du kan vel også evt. gi a-senteret tillatelse til å konferere med din psykolog?

ja det er vel på tide, skal fortelle om mine innleggelser for intox ja. har snakka med psykologen og hun har sagt vi kan ha møte sammen så det er jo hvertfall noe hvis jeg skulle bli tausebirgitte imorgen. er skikkelig vond i magen nå, og skal være glad når morgendagen er over:(

Skrevet
3 timer siden, Augusta Luise skrev:

Det kommer til å gå så fint, så. Stolt av deg. 

takk, du er jammen god du og :)

Skrevet
1 minutt siden, villakulla skrev:

ja det er vel på tide, skal fortelle om mine innleggelser for intox ja. har snakka med psykologen og hun har sagt vi kan ha møte sammen så det er jo hvertfall noe hvis jeg skulle bli tausebirgitte imorgen. er skikkelig vond i magen nå, og skal være glad når morgendagen er over:(

Lykke til:-)

Skrevet

Jeg ønsker deg lykke til! Du tar et stort skritt for deg selv i riktig retning ved å møte opp i morgen. Jeg tror nok, uten selv å ha erfaring, at det viktigste for de er å få vite hvordan ditt forhold til alkohol har vært i første rekke og dernest hvorfor. God idé med felles samtale mellom psykologen og person på A-senteret.

Jeg skal tenke på deg i morgen :hug:

Skrevet
15 minutter siden, Elionoe skrev:

Jeg ønsker deg lykke til! Du tar et stort skritt for deg selv i riktig retning ved å møte opp i morgen. Jeg tror nok, uten selv å ha erfaring, at det viktigste for de er å få vite hvordan ditt forhold til alkohol har vært i første rekke og dernest hvorfor. God idé med felles samtale mellom psykologen og person på A-senteret.

Jeg skal tenke på deg i morgen :hug:

takk for det elinoe,tar imot en hug nå ja :)

Skrevet
6 minutter siden, Elionoe skrev:

Hvordan har det gått for deg i dag? :) 

off,syns ikke dette gikk så bra, får skrive litt senere,må bare ha en time out nå :(

Skrevet
Den ‎20‎.‎03‎.‎2016 at 14.16, villakulla skrev:

off,syns ikke dette gikk så bra, får skrive litt senere,må bare ha en time out nå :(

Hvordan går det med deg, villakulla?

Skrevet
Den 26.3.2016 at 15.42, frosken skrev:

Hvordan går det med deg, villakulla?

takk som spør,syns ikke det gikk særlig bra på a-senteret,traff bare en utrolig arogant dame som mente jeg ikke hadde så stort problem,hvor jeg da sa at:jo jeg har jo det når jeg havner på akutten gang på gang og ikke husker hva som har skjedd. men skal ikke gjenta alt hun sa her,jeg får svar i posten på om jeg skal få gå til noen der. ellers er jeg ganske stabil i humøret nå,har bare litt problemer me å få i meg mat og gått ned mer i vekt,tar en dag av gangen. ha en fin dag :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...