AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 Skrevet 20. mars 2016 Hei. Jeg har slite lenge nå, jeg blir gal snart her jeg sitter, for jeg skulle heller hatt knekt noen bein i stedenfor angst og alle de fysiske plagene det gir, kan noen komme med råd til meg? Jeg har begynt på fluoxetin nå og jeg føler det går bra. Men i går skulle jeg ta disse såkalte kapslene . Så fikk jeg en sånn rar følelse helt sikker på at det satte seg fast i halsen på en måte. Får skikkelig vondt og det knyter seg i magen altså. Får liksom angst for at det er noe som sitter fast i halsen, spiser mat, men strever voldsom føler jeg har noe i halsen en klump som irriterer , føler jeg har problemer med og svelge og puste. I dag har jeg streve med og spise mat både frokost og middag som jeg rett og slett måtte kaste, fordi jeg føler jeg blir kvelt. Altså jeg puster, jeg raper og svelger. Men er dette jævelskapet også angst. Fader rullan jeg blir redd . Nå har jeg hatt nok siden sommer da min fastlege (som jeg heldigvis har bytta) bråseponerte meg på seroxat som gjorde at jeg måtte inn på dps i nesten en mnd. Jeg kom ut i oktober og begynte med tankekjør og tankekaos og kom inn igje. I februar. Da har jeg overlapper seroxat til fluoxetin i stede. Er dette hals greiene kun angst eller er det noe alvorlig gærne med meg, føler jeg er litt forkjøla i kroppen også. Ikke noe feber, men frysen om kvelden , har ikke sånn halsbetennelse vondte, for det veit eg godt hva er. Men har noen erfaring ? Jeg skal si at angst er min verste fiende og jeg liker ikke angst. Orker ikke den angsten altså. Vær så snill og svar meg hilsen så mye fra Ingvild . Anonymkode: ba3d3...f98 0 Siter
ISW Skrevet 20. mars 2016 Skrevet 20. mars 2016 Hei. Dette kommer til å gå helt bra. Hvis SSRI-tabletter setter seg i halsen kan man få litt irritasjon, halsbrann eller kvalme, fordi stoffet begynner å virke lokalt i halsen. Det er ikke farlig og det går over. Men husk å ta medisinen med godt med drikke og i sittende eller stående stilling (altså ikke ligg eller i alle fall ikke stå på hodet :-) Det kan også være lurt å spise litt etter inntak hvis du føler at kapselen har satt seg fast i halsen. Det er også helt vanlig å få litt mer angst etter oppstart. Denne kan komme og gå, og det er gjerne litt "bumpy ride" i starten. Litt Sobril kan hjelpe hvis angsten er mest psykisk, og litt Pranolol kan hjelpe hvis det er mest fysisk. 0 Siter
Ingvildjenta Skrevet 20. mars 2016 Skrevet 20. mars 2016 8 minutter siden, issomethingwrong skrev: Hei. Dette kommer til å gå helt bra. Hvis SSRI-tabletter setter seg i halsen kan man få litt irritasjon, halsbrann eller kvalme, fordi stoffet begynner å virke lokalt i halsen. Det er ikke farlig og det går over. Men husk å ta medisinen med godt med drikke og i sittende eller stående stilling (altså ikke ligg eller i alle fall ikke stå på hodet :-) Det kan også være lurt å spise litt etter inntak hvis du føler at kapselen har satt seg fast i halsen. Det er også helt vanlig å få litt mer angst etter oppstart. Denne kan komme og gå, og det er gjerne litt "bumpy ride" i starten. Litt Sobril kan hjelpe hvis angsten er mest psykisk, og litt Pranolol kan hjelpe hvis det er mest fysisk. Tusen hjertelig takk for svar. Jeg har fått truxal som jeg kan ta ved eventuelt angst fordi sobril var mer avhengighets skapende sa legen til meg 😎 Men så den klump lignende følelsen jeg har i hals svelg osv er bare angst. Helt sikkert 👍 Blir bare så lei at det skal dukke opp sånne symptomer fysisk hvis du skjønner. Å hadde den satt seg fast i halsen så ville jeg nå blitt kvelt og jeg lever nå her jeg sitter 😊 Men det er en sånn følelse med klump i halsen. Haha 🤔 Sikkert bare eg som er var etter fysiske symptomer. Men begynner og bli så lei nå av selve angst osv at eg vi soy snart. Unner ingen dette, 0 Siter
ISW Skrevet 20. mars 2016 Skrevet 20. mars 2016 Ja, angst lager ofte en følelse av klump i halsen. Jeg aner ikke hvorfor det skjer. Det er sikkert litt sånn nå at du er ekstra obs på det som skjer i halsen, og da kjenner du mer enn du vanligvis gjør. Hvis du har spist etter du tok kapselen, så ligger den garantert ikke der :-) Ta litt Truxal med god samvittighet disse ukene. Det kan hjelpe til med å roe ned litt, det er en fin medisin til det. Og husk at selv om angst er helt jævlig så overlever du dette også. 0 Siter
Ingvildjenta Skrevet 21. mars 2016 Skrevet 21. mars 2016 21 timer siden, issomethingwrong skrev: Ja, angst lager ofte en følelse av klump i halsen. Jeg aner ikke hvorfor det skjer. Det er sikkert litt sånn nå at du er ekstra obs på det som skjer i halsen, og da kjenner du mer enn du vanligvis gjør. Hvis du har spist etter du tok kapselen, så ligger den garantert ikke der :-) Ta litt Truxal med god samvittighet disse ukene. Det kan hjelpe til med å roe ned litt, det er en fin medisin til det. Og husk at selv om angst er helt jævlig så overlever du dette også. 21 timer siden, issomethingwrong skrev: Ja, angst lager ofte en følelse av klump i halsen. Jeg aner ikke hvorfor det skjer. Det er sikkert litt sånn nå at du er ekstra obs på det som skjer i halsen, og da kjenner du mer enn du vanligvis gjør. Hvis du har spist etter du tok kapselen, så ligger den garantert ikke der :-) Ta litt Truxal med god samvittighet disse ukene. Det kan hjelpe til med å roe ned litt, det er en fin medisin til det. Og husk at selv om angst er helt jævlig så overlever du dette også. 21 timer siden, issomethingwrong skrev: Jeg får også sånn følelse at jeg ikke klarer og svelge får panikk på en måte. Er dette farlig? Det henger vel i hop klump i halsen følelse. Men det sto at en plagsom bivirkning kunne være dysfagi eller ett eller annet er det bare plagsomt jeg må jo spise. Blir litt lei meg for legen min kunne ikke ta meg inn i dag 😔 Må jo nødt til og spise. Kjenner det er en trygghet og skrive til deg. Føler at maten ikke vil ned heller at den strever med og komme ned i magen. Fanken altså så mye fæle greier. Jeg blir vel ikke kvalt av mat etc osv osv osv. Takk at du gir mg svar. Ja, angst lager ofte en følelse av klump i halsen. Jeg aner ikke hvorfor det skjer. Det er sikkert litt sånn nå at du er ekstra obs på det som skjer i halsen, og da kjenner du mer enn du vanligvis gjør. Hvis du har spist etter du tok kapselen, så ligger den garantert ikke der :-) Ta litt Truxal med god samvittighet disse ukene. Det kan hjelpe til med å roe ned litt, det er en fin medisin til det. Og husk at selv om angst er helt jævlig så overlever du dette også. 0 Siter
Ingvildjenta Skrevet 21. mars 2016 Skrevet 21. mars 2016 18 minutter siden, Ingvildjenta skrev: 21 timer siden, issomethingwrong skrev: Ja, angst lager ofte en følelse av klump i halsen. Jeg aner ikke hvorfor det skjer. Det er sikkert litt sånn nå at du er ekstra obs på det som skjer i halsen, og da kjenner du mer enn du vanligvis gjør. Hvis du har spist etter du tok kapselen, så ligger den garantert ikke der :-) Ta litt Truxal med god samvittighet disse ukene. Det kan hjelpe til med å roe ned litt, det er en fin medisin til det. Og husk at selv om angst er helt jævlig så overlever du dette også. Jeg tar også noe som heter quetapin . Håper det går over 😔 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.