Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om emnet passer inn her, eller på graviditet;) men prøver her.

min lege har ikke sagt noe om at jeg ikke kan amme, når jeg bruker cipralex. Men av alle, sa en kiropraktor jeg var til, for å knekke opp rygg og nakke;), at jeg ikke kunne bruke cipralex under amming. Skal jo høre med min lege neste gang jeg er der, men ble litt nyskjerrig. (Termin i juli)

så- noen som vet? Bruker 20 mg. 

Skrevet
4 minutter siden, Dory skrev:

Vet ikke om emnet passer inn her, eller på graviditet;) men prøver her.

min lege har ikke sagt noe om at jeg ikke kan amme, når jeg bruker cipralex. Men av alle, sa en kiropraktor jeg var til, for å knekke opp rygg og nakke;), at jeg ikke kunne bruke cipralex under amming. Skal jo høre med min lege neste gang jeg er der, men ble litt nyskjerrig. (Termin i juli)

så- noen som vet? Bruker 20 mg. 

Hei:-)

Felleskatalogen fraråder amming, men hvis jeg var deg så ville jeg ha spurt her: https://www.tryggmammamedisin.no/ De skal være helt oppdaterte på temaet.

Skrevet

hei, jobber med ammende mødre og nyfødte, har hatt oppe dette temaet ofte på jobb og barnelegene sier det er greit å amme med cipralex, det er såpass liten dose som går over i melken at det skal være trygt. kanskje du kunne gått ned til 10mg i de mnd du ammer?

Skrevet

Tusen takk frosken og villakulla! Planen er egentlig å trappe ned til 10 mg, under amming...:)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Amming med Cipralex er langt mindre skadelig for barnet enn å ha en mor med alvorlige tvangssymptomer. Det re ingen advarsler mot amming i offisielle retningslinjer.

I Felleskatalogen tar industrien alle mulige forbehold, spesielt for å sikre seg mot søksmål. Dessuten er felleskatalogteksten fra den tiden preparatet kom på markedet, og da hadde en naturlig nok ikke så mye erfaring. Derfor advarsel for sikkerhets skyld.

Skrevet

Tusen takk for svar NHD. Kanskje jeg slipper å trappe ned da....:) 

ble litt "skremt" da en kiropraktor sa jeg absolutt  ikke måtte amme, dersom jeg brukte cipralex. 

Skrevet
2 minutter siden, Dory skrev:

Tusen takk for svar NHD. Kanskje jeg slipper å trappe ned da....:) 

ble litt "skremt" da en kiropraktor sa jeg absolutt  ikke måtte amme, dersom jeg brukte cipralex. 

Det er alltid god grunn til å være skeptisk i forhold til fagpersoner som uttaler seg om ting som ligger _langt_ utenfor deres fagområde. Heldigvis sjekket du ut innholdet i det han sa :-)

Skrevet

Det er sant frosken:) utrolig hvor langt enkelte strekker sitt "fagfelt" ja. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er et godt eksempel på at en skal spørre de riktige, og at "de riktige" avhenger av hva spørsmålet er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...