Dory Skrevet 20. mars 2016 Skrevet 20. mars 2016 Vet ikke om emnet passer inn her, eller på graviditet;) men prøver her. min lege har ikke sagt noe om at jeg ikke kan amme, når jeg bruker cipralex. Men av alle, sa en kiropraktor jeg var til, for å knekke opp rygg og nakke;), at jeg ikke kunne bruke cipralex under amming. Skal jo høre med min lege neste gang jeg er der, men ble litt nyskjerrig. (Termin i juli) så- noen som vet? Bruker 20 mg. 0 Siter
frosken Skrevet 20. mars 2016 Skrevet 20. mars 2016 4 minutter siden, Dory skrev: Vet ikke om emnet passer inn her, eller på graviditet;) men prøver her. min lege har ikke sagt noe om at jeg ikke kan amme, når jeg bruker cipralex. Men av alle, sa en kiropraktor jeg var til, for å knekke opp rygg og nakke;), at jeg ikke kunne bruke cipralex under amming. Skal jo høre med min lege neste gang jeg er der, men ble litt nyskjerrig. (Termin i juli) så- noen som vet? Bruker 20 mg. Hei:-) Felleskatalogen fraråder amming, men hvis jeg var deg så ville jeg ha spurt her: https://www.tryggmammamedisin.no/ De skal være helt oppdaterte på temaet. 0 Siter
villakulla Skrevet 20. mars 2016 Skrevet 20. mars 2016 hei, jobber med ammende mødre og nyfødte, har hatt oppe dette temaet ofte på jobb og barnelegene sier det er greit å amme med cipralex, det er såpass liten dose som går over i melken at det skal være trygt. kanskje du kunne gått ned til 10mg i de mnd du ammer? 0 Siter
Dory Skrevet 20. mars 2016 Forfatter Skrevet 20. mars 2016 Tusen takk frosken og villakulla! Planen er egentlig å trappe ned til 10 mg, under amming...:) 1 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. mars 2016 Skrevet 21. mars 2016 Amming med Cipralex er langt mindre skadelig for barnet enn å ha en mor med alvorlige tvangssymptomer. Det re ingen advarsler mot amming i offisielle retningslinjer. I Felleskatalogen tar industrien alle mulige forbehold, spesielt for å sikre seg mot søksmål. Dessuten er felleskatalogteksten fra den tiden preparatet kom på markedet, og da hadde en naturlig nok ikke så mye erfaring. Derfor advarsel for sikkerhets skyld. 1 Siter
Dory Skrevet 21. mars 2016 Forfatter Skrevet 21. mars 2016 Tusen takk for svar NHD. Kanskje jeg slipper å trappe ned da....:) ble litt "skremt" da en kiropraktor sa jeg absolutt ikke måtte amme, dersom jeg brukte cipralex. 0 Siter
frosken Skrevet 21. mars 2016 Skrevet 21. mars 2016 2 minutter siden, Dory skrev: Tusen takk for svar NHD. Kanskje jeg slipper å trappe ned da....:) ble litt "skremt" da en kiropraktor sa jeg absolutt ikke måtte amme, dersom jeg brukte cipralex. Det er alltid god grunn til å være skeptisk i forhold til fagpersoner som uttaler seg om ting som ligger _langt_ utenfor deres fagområde. Heldigvis sjekket du ut innholdet i det han sa :-) 0 Siter
Dory Skrevet 21. mars 2016 Forfatter Skrevet 21. mars 2016 Det er sant frosken:) utrolig hvor langt enkelte strekker sitt "fagfelt" ja. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. mars 2016 Skrevet 21. mars 2016 Dette er et godt eksempel på at en skal spørre de riktige, og at "de riktige" avhenger av hva spørsmålet er. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.