Gå til innhold

NHD: wellbutrin og elvanse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan disse kombineres? 

Anonymkode: c76dd...13f

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, de kan kombineres.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Ja, de kan kombineres.

Takk for svar. Legen min mener d samme,  men jeg trodde d ble for mye dopaminøkning da så ville dobbeltsjekke. Takk for svar :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Legen min mener d samme,  men jeg trodde d ble for mye dopaminøkning da så ville dobbeltsjekke. Takk for svar :)

Jeg mener en skal være skolert på meget høyt nivå (dr.grad) på nettopp dette området før en skal begi seg ut på slike vurderinger (for sterk stimulering av dopaminsystemet). Jeg har lagt merke til at det har blitt mange slike (kvasi)teoretsike spekulasjoner på dette forumet den siste tiden.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg mener en skal være skolert på meget høyt nivå (dr.grad) på nettopp dette området før en skal begi seg ut på slike vurderinger (for sterk stimulering av dopaminsystemet). Jeg har lagt merke til at det har blitt mange slike (kvasi)teoretsike spekulasjoner på dette forumet den siste tiden.

Jeg syns også enkelte her er veldig opptatt av dopamin, og lurer på hva det er med dette signalstoffet? Skjønner at det har med hjernens belønningssystem å gjøre, men hvilken effekt skal dette ha i hverdagen?

Anonymkode: 40bc6...52e

Skrevet
21 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg holder meg til serotonin jeg :-)

Spøk til alvor; alle burde jo høre på legen fremfor å spekulere selv. Jeg skriver aldri "du burde ikke kombinere" eller "kombinasjonen er ok" nettopp fordi jeg ikke er lege. Men er det OK å skrive om kompliserte ting hvis man opplyser kilde?

Fortsatthåp
Skrevet

Vet ikke dette er å småprate i tråder.  Og si ifra hvis det gjør det så skal jeg isolere meg til egne tråder.

men jeg har lest to ting om når dopaminnivået er for høyt. Det ene er at kroppen skiller ut det overflødige og det andre er at man går havner i hallusinasjoner og da kanskje først gjennom å høre ting og senere visuelle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...