AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 Skrevet 20. mars 2016 Kan disse kombineres? Anonymkode: c76dd...13f 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. mars 2016 Skrevet 21. mars 2016 Ja, de kan kombineres. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 Skrevet 21. mars 2016 7 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Ja, de kan kombineres. Takk for svar. Legen min mener d samme, men jeg trodde d ble for mye dopaminøkning da så ville dobbeltsjekke. Takk for svar Anonymkode: c76dd...13f 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. mars 2016 Skrevet 21. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Legen min mener d samme, men jeg trodde d ble for mye dopaminøkning da så ville dobbeltsjekke. Takk for svar Anonymkode: c76dd...13f Jeg mener en skal være skolert på meget høyt nivå (dr.grad) på nettopp dette området før en skal begi seg ut på slike vurderinger (for sterk stimulering av dopaminsystemet). Jeg har lagt merke til at det har blitt mange slike (kvasi)teoretsike spekulasjoner på dette forumet den siste tiden. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 Skrevet 21. mars 2016 24 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Jeg mener en skal være skolert på meget høyt nivå (dr.grad) på nettopp dette området før en skal begi seg ut på slike vurderinger (for sterk stimulering av dopaminsystemet). Jeg har lagt merke til at det har blitt mange slike (kvasi)teoretsike spekulasjoner på dette forumet den siste tiden. Jeg syns også enkelte her er veldig opptatt av dopamin, og lurer på hva det er med dette signalstoffet? Skjønner at det har med hjernens belønningssystem å gjøre, men hvilken effekt skal dette ha i hverdagen? Anonymkode: 40bc6...52e 0 Siter
ISW Skrevet 22. mars 2016 Skrevet 22. mars 2016 21 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Jeg mener en skal være skolert på meget høyt nivå (dr.grad) på nettopp dette området før en skal begi seg ut på slike vurderinger (for sterk stimulering av dopaminsystemet). Jeg har lagt merke til at det har blitt mange slike (kvasi)teoretsike spekulasjoner på dette forumet den siste tiden. Jeg holder meg til serotonin jeg :-) Spøk til alvor; alle burde jo høre på legen fremfor å spekulere selv. Jeg skriver aldri "du burde ikke kombinere" eller "kombinasjonen er ok" nettopp fordi jeg ikke er lege. Men er det OK å skrive om kompliserte ting hvis man opplyser kilde? 0 Siter
Fortsatthåp Skrevet 22. mars 2016 Skrevet 22. mars 2016 Vet ikke dette er å småprate i tråder. Og si ifra hvis det gjør det så skal jeg isolere meg til egne tråder. men jeg har lest to ting om når dopaminnivået er for høyt. Det ene er at kroppen skiller ut det overflødige og det andre er at man går havner i hallusinasjoner og da kanskje først gjennom å høre ting og senere visuelle. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.