Fortsatthåp Skrevet 21. mars 2016 Skrevet 21. mars 2016 Dette er vel uforenlig med ADHD diagnose ? Da skal vel disse være motsatt? Hans mentale tempo (prossesseringshastighet) ligger betydelig over gjennomsnittsområdet (2 1/2 standardavvik over aldersgjennomsnitt). Ved betraktning av de enkelte skalerte skårene kommer frem at kun en skåre (symbolleting) ligger betydelig over aldersgjennomsnitt, 0 Siter
Trine Skrevet 21. mars 2016 Skrevet 21. mars 2016 Tror det er flere ting som spiller inn. Jeg har adhd og elendig prossesseringshastighet. Men jeg tror man kan ha normal prossesseringshastighet og f.eks elendig arbeidsminne. Tror ikke man bare kan ta ut en liten del av testen og si om man har adhd eller ikke. Da hadde jo ikke testen vært så lang. 0 Siter
Fortsatthåp Skrevet 21. mars 2016 Forfatter Skrevet 21. mars 2016 Ok. Skal ha siste samtale med nevropsykologen imorgen. Jeg hadde jo håpet å kunne prøvd ut noe ritalin eller lignende men uten diagnose blir det vel vanskelig. 0 Siter
Fortsatthåp Skrevet 21. mars 2016 Forfatter Skrevet 21. mars 2016 Synes hun er litt ensporet på hyperaktivitet hun damen jeg er hos. Men vet ikke hva vi skal ta opp imorgen. Er siste samtale og hvor hun skal skrive en slags epikrise etter utredning. Man kan vel få ny vurdering av testene hos en annen i forhold til fritt sykehusvalg hvis man er uenig i svarene man får. At man ikke kjenner seg igjen Feks. hjelper liksom ikke å høre at man skal ta det med ro og ta flere pauser når man gjør noe. Pga jeg gjør alt jeg skal gjøre for fort Osv med masse slurv. Dette er jo ting jeg har hørt hele livet. Er jo i midten av 30-åra nå liksom. Feedbacken jeg har fått fra ho er liksom det jeg fikk høre daglig i barneskolen osv. Har man først fått utdelt dårlige kort fra start av så er det veldig vanskelig å få nye av helsevesenet virker det som. 0 Siter
Trine Skrevet 21. mars 2016 Skrevet 21. mars 2016 Nei, du får ikke medisiner uten diagnose. Men om du er uenig så står du fritt til å få en ny vurdering, et annet sted. Det er jo ikke alle med adhd som er hyperaktive, spesielt ikke voksne. Hehe....nei, det hjelper lite å høre at man skal ta det mer med ro. Vi vet jo alt hva vi "skal" gjøre, vi gjør det bare ikke Jeg har fått beskjed om å skrive lister. Jada, fint med lister når man husker å skrive dem og, ikke minst, husker å bruke listene man har skrevet. F.eks hadde jeg skrevet en liste over ting jeg skulle ha med meg da jeg skulle overnatte hos foreldrene mine. La lista i lomma, dro hjem, hentet det jeg husket og sier til faren min at nå er jeg klar til å dra. Heldigvis spurte han om jeg hadde sjekket huskelista. Det hadde jeg jo selvfølgelig ikke for jeg trodde jeg hadde husket alt som sto på den. Jeg vet jo at jeg ikke husker det, alikevel så sjekker jeg ikke listene jeg lager. Jeg føler også at behandlere ikke helt forstår. Nå har jeg fått beskjed om at man kan trene opp fokuset og at det høres ut som jeg har sosial fobi og at det er derfor jeg har så dårlig fokus. Jeg kan ikke annet enn å håpe at hun, over tid, forstår at fokusproblemene ikke skyldes angst/fobi. Jeg har jo sagt til henne tidligere at angstbehandling bare har gjort meg dårligere fordi problemene ikke skyldes angst. Uff, nei. Nå snakket jeg meg bort. Lykke til i morgen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.