Gå til innhold

asperger - når det eneste som hjelper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, slabbedask skrev:

Det er uvitenhet og moralisme som styrer Norges narkotikapolitikk.

Vi blir flere og flere som må utenlands for å få medisin - ja, vi er blitt en nasjon med helseflyktninger. Vår helseminister synes ikke å gjøre en meget god jobb for å si det mildt. 

Selv er jeg totalt avhengig av dette for å fungere og for å kunne ha et vanlig liv med jobb, trening og sosial omgang uten smerter og tappet for krefter. Jeg har gitt opp norsk helsevesen som ikke har annet å stille opp med enn cellegift, benzo, antidepressiva og opiater. Det er norsk helsevesen som doper oss ned, ikke medisinsk cannabis. Når du har brukt det en stund, får man heller ikke den "høye" følelsen lenger - man blir bare litt trøtt/sigen og det passer jo bra når man likevel skal legge seg. 

Vi som bruker dette medisinsk er IKKE ute etter rusen, selv om alle tror det og anser oss som rusbrukere. Det er vi IKKE! Vi bruker det fordi vi MÅ. På lik linje med andre pasienter som bruker deres medisiner for å få en bedre livskvalitet. Før jeg oppdaget denne medisinen var mitt liv begrenset til å kun eksistere. Nå betaler jeg min skatt med glede, selv om jeg skulle ønske jeg som skattebetaler på ik linje med andre kunne hente min medisin også på apoteket i NORGE...

Anonymkode: 3af52...60a

Skrevet

Husker spesielt en dokumentar jeg så, om to heroinister. De ble fulgt over tid, for å vise hvordan deres liv var, og hva de gjorde for å få det bedre. Det prøvde veldig hardt, men de refererte likevel til sprøyten som "medisin" - "dette er medisin for meg", sa han ene. Jeg gidder ikke ta stilling til politikken, men jeg mener det ikke er sikkert at "pasienten" har et godt overblikk over situasjonen.

Skrevet
2 timer siden, Wretch skrev:

Husker spesielt en dokumentar jeg så, om to heroinister. De ble fulgt over tid, for å vise hvordan deres liv var, og hva de gjorde for å få det bedre. Det prøvde veldig hardt, men de refererte likevel til sprøyten som "medisin" - "dette er medisin for meg", sa han ene. Jeg gidder ikke ta stilling til politikken, men jeg mener det ikke er sikkert at "pasienten" har et godt overblikk over situasjonen.

Nå blir det litt søkt å sammenligne medisinsk cannabis og heroin (uten at jeg har prøvd noen av delene), en bedre sammenligning er vel benzo? Og hvis det gir et bedre liv med bedre fungering uten bivirkninger er vel det hovedsaken?

Skrevet
17 timer siden, lurtepå skrev:

Dette er min historie. Jeg er en 34 år gammel uføretrygdet nordmann som lever med flere alvorlige diagnoser.Tourettes syndrom, ADHD og Aspergers syndrom er blant dem. 

http://www.nrk.no/ytring/nar-cannabis-er-det-eneste-som-hjelper-1.12818881

Cannabis løser ikke ditt problem , selv om det føles at det er det eneste som hjelper, så bare døyver det, slik som mange andre ting kan gjøre. Du må spørre deg selv, hva er det jeg trenger hjelp til ut fra hva som er realistisk å klare, eller få til ?

Gjest lurtepå
Skrevet
10 timer siden, Wretch skrev:

Heroin har INGENTING med medisinsk cannabis å gjøre.. hvor fikk du den ideen fra? 

Heroin ER narkotika, og ja, heroin ødelegger livet til folk og gjør at de ser ut som vandrende lik.

Medisinsk cannabis derimot, er medisin. Og det er godkjent som medisin på resept i ganske mange land allerede, norge henger derimot laangt etter. Noe som er dumt for oss som er syke, og faktisk trenger denne medisinen som medisin, IKKE som rus! 

De som er friske nok kan jo bare dra ned til Danmark eller Nederland og skaffe det på resept og ta med lovlig inn til Norge igjen, men hva med oss som faktisk er så syke at vi ikke kan reise ned??

Vel, vi får vel nøye oss med å bli neddopa på antidepressiva, lagd av masse skumle kjemikalier.. istedenfor en medisin, lagd av en helt naturlig plante.

Skrevet
16 minutter siden, lurtepå skrev:

Heroin har INGENTING med medisinsk cannabis å gjøre.. hvor fikk du den ideen fra? 

Heroin ER narkotika, og ja, heroin ødelegger livet til folk og gjør at de ser ut som vandrende lik.

Medisinsk cannabis derimot, er medisin. Og det er godkjent som medisin på resept i ganske mange land allerede, norge henger derimot laangt etter. Noe som er dumt for oss som er syke, og faktisk trenger denne medisinen som medisin, IKKE som rus! 

Nei, "amfetamin" til folk med adhd regnes som medisin og ikke rus, så hvorfor skal medisinsk cannabis være tabu?

Gjest lurtepå
Skrevet
1 time siden, slabbedask skrev:

Nei, "amfetamin" til folk med adhd regnes som medisin og ikke rus, så hvorfor skal medisinsk cannabis være tabu?

Jeg vet ikke, men en kan jo lure..

Staten sparer jo mye penger på å legalisere, alle politiressursene.. fengselsplassene, og itilegg til at det skaper "arbeidsplasser" for smuglere.. Bare å se på USA hvor mye kriminaliteten har gått ned

AnonymBruker
Skrevet

Ritalin gis i store mengder til barn og voksne med ADHD. Det er også et narkotisk stoff. Det er altså ingen konsekvent vurdering av bruk av narkotiske stoffer som legemiddel. Kreftpasienter har feks stor nytte av cannabis og marihuana, men de må nok også ut på reise etter sin medisin. Narkotikapolitikken i Norge er feilslått og foreldet.

Anonymkode: 1ab90...cc2

Skrevet

- Jeg har ikke sammenlignet cannabis med heroin i alvorlighetsgrad, jeg sier det er et rusmiddel som endel har lett for å "romantisere".

- Det (første setning) er ingen grunn til at det ikke skal brukes i behandling, poenget er at det ikke har så stor verdi hva enkeltpersoner mener om sin egen helse (akkurat det samme gjelder for alle andre medisiner, det man må ta hensyn til er forskning).

- Spørsmålet om legalisering (som er noe annet enn medisinsk bruk via resept) av cannabis bør kun dreie seg om hva som er den beste narkotikapolitikken (altså hva brukerene har best av). En bør ikke trekke inn de medisinske egenskapene - for man vet at det er skadelig med cannabis, det er ingen tvil om det. Skal man legalisere det er det ikke fordi det ikke er farlig, da dreier det seg om ting som f.eks. at det er bra å ikke kriminaliere denne gruppen.

Skrevet

Cannabis er ikke medisin. Å røyke det er drithardt for lungene. THC er psykoaktivt og kan utløse massevis av psykiske plager, fra angst til schizofreni. Å si att en rus er medisin er selvfølgelig å ta på seg rosa rusbriller, og prøve å bortforklare att man liker rusen. Det er rusen og ikke helsegevinster som de vil ha cannabis for. En terminalpasient kan selvfølgelig ha glede av rusen like mye som en stoner, men det er ikke medisin. Det er rekreasjon...

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Inner self skrev:

Cannabis er ikke medisin. Å røyke det er drithardt for lungene. THC er psykoaktivt og kan utløse massevis av psykiske plager, fra angst til schizofreni. Å si att en rus er medisin er selvfølgelig å ta på seg rosa rusbriller, og prøve å bortforklare att man liker rusen. Det er rusen og ikke helsegevinster som de vil ha cannabis for. En terminalpasient kan selvfølgelig ha glede av rusen like mye som en stoner, men det er ikke medisin. Det er rekreasjon...

Det er nettopp derfor man trenger medisinsk cannabis, Fordi i medisinsk cannabis så er det nesten ikke THC, nesten bare CBD, som er fullt av helsebringende egenskaper.

Men skal man skaffe cannabis på den ulovlige måten, altså ved å gå rundt på blandt annet Oslo S, så er den cannabisen man får tak ider, basert på THC (den rusgivende ingrediensen).

Det er derfor man trenger apotek som selger det, av autoriserte forhandlere, som dyrker det, og de sortene som er forsket på å gi de beste medisinske egenskapene.

Anonymkode: 3af52...60a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...