Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har skjedd mye i senere tid som har slått meg ned. Nå Har alt det negativt som har skjedd meg opp igjennom tiden veltet over meg. Føler meg dum og ingenting verdt. Jeg har aldri vært noe verdt. Hvis kollega smiler når jeg sier noe er jeg sikker på at alle synes jeg er dum. Er jeg på veg inn i en depresjon? Men jeg får også veldig gira perioder innimellom dette negative også. Forstår ikke hva som skjer med meg. Jeg har også veldig mye angst som jeg har grunn til å ha, men likevel bør prøve å forholde meg bedre til. Slik den er nå tar den knekken på meg.

Anonymkode: e9e0b...2db

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har skjedd mye i senere tid som har slått meg ned. Nå Har alt det negativt som har skjedd meg opp igjennom tiden veltet over meg. Føler meg dum og ingenting verdt. Jeg har aldri vært noe verdt. Hvis kollega smiler når jeg sier noe er jeg sikker på at alle synes jeg er dum. Er jeg på veg inn i en depresjon? Men jeg får også veldig gira perioder innimellom dette negative også. Forstår ikke hva som skjer med meg. Jeg har også veldig mye angst som jeg har grunn til å ha, men likevel bør prøve å forholde meg bedre til. Slik den er nå tar den knekken på meg.

Jeg synes du kan begynne med gi disse nedbrytende tankene dine motstand. Ikke bare hiv deg på "negativitetsbussen" men jobb med hodet ditt for å lete etter noe positivt, både ved deg selv og omgivelsene.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, XbellaX skrev:

Jeg synes du kan begynne med gi disse nedbrytende tankene dine motstand. Ikke bare hiv deg på "negativitetsbussen" men jobb med hodet ditt for å lete etter noe positivt, både ved deg selv og omgivelsene.

Fortreng det negative og se på det positive. Det er det jeg er opplært til som aldri har fungert.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er tid for en tur til fastlegen for å drøfte dette.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fortreng det negative og se på det positive. Det er det jeg er opplært til som aldri har fungert.

Du fikk vel svar på dette for kort tid siden 

Anonymkode: 7de49...d01

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke snakket om fortrenging, jeg snakket om å være bevisst sine tanker og gi disse negative tankene dine litt motstand.

Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes alternativer til å fortrenge; å akseptere og erkjenne følelsene fungerer bedre, men uten å gi dem så mye oppmerksomhet eller sannhetsverdi. I tillegg ville du kanskje ha hatt nytte av å innføre grubletid. Kanskje du kan ha utbytte av å følge opplegget som skisseres her: http://www.bymisjon.no/PageFiles/4390/Kontroll%20over%20grubling%20og%20bekymring.pdf

Endret av frosken
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, frosken skrev:

Det finnes alternativer til å fortrenge; å akseptere og erkjenne følelsene fungerer bedre, men uten å gi dem så mye oppmerksomhet eller sannhetsverdi. I tillegg ville du kanskje ha hatt nytte av å innføre grubletid. Kanskje du kan ha utbytte av å følge opplegget som skisseres her: http://www.bymisjon.no/PageFiles/4390/Kontroll%20over%20grubling%20og%20bekymring.pdf

Jeg tror ikke grubletid vil være nyttig for meg og min situasjon. Men jeg fant mye interresant i artikkelen du linket til.

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det er tid for en tur til fastlegen for å drøfte dette.

Jeg prøver å ta opp en del av det når jeg skal til psykiateren.  Men er det mer å gjøre når jeg allerede går på medisiner?

Det har vært veldig mange alvorlige situasjoner nå som har slått meg ned. I linken frosken la ut stod det noe om hvorfor alle negative tanker og opplevelser kommer veltene når man allerede er nedfor. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Beklager. Jeg visste ikke at du går hos psykiater. Det er alltid mer å gjøre :-)

AnonymBruker
Skrevet
Den 22. mars 2016 at 12.44, AnonymBruker skrev:

Du fikk vel svar på dette for kort tid siden 

Anonymkode: 7de49...d01

Jeg har lurt på hva som ligger bak et slikt svar. Jeg har ingen nytte av det i en vanskelig situasjon. Begynner bare å gruble på hva som ligger bak.

Ingen kan vite hva jeg har fått svar på før i forhold til det jeg trenger vite. Husk at det er mange detaljer man ikke kan ta med på et sted som ligger åpent for alle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...