AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 Skrevet 21. mars 2016 Jeg vet jo at medisinforandringer bør skje i samråd med lege osv., men... Jeg har gått på 10 mg Brintellix i 9 mnd. og fungert bra på dette. Jeg har tilbakevendende depressiv lidelse. Går også på 300 mg Lamictal. De siste to ukene har depresjonen sneket seg på meg bakfra. Jeg kveles. Har derfor nå økt Brintellix til 20 mg (OK dose ifølge FK), for å se om det kan hjelpe, men er redd for at legen blir forbannet når han ser at jeg har økt dosen uten å konsultere ham. Jeg tenker, nå har jeg medisiner for 3 mnd. og om jeg ikke ser bedring innen 2-3 uker, hjelper ikke 20 mg meg og jeg kan gå tilbake til 10 mg. Da får jeg ta problemet derifra. Har legen grunn til å bli forbannet? Anonymkode: cfb6f...069 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. mars 2016 Skrevet 22. mars 2016 Jeg synes det er meningsløst å reagere negativt på at pasienter prøver å ta ansvar for egen helse. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 Skrevet 23. mars 2016 Den 3/21/2016 at 21.48, AnonymBruker skrev: Jeg vet jo at medisinforandringer bør skje i samråd med lege osv., men... Jeg har gått på 10 mg Brintellix i 9 mnd. og fungert bra på dette. Jeg har tilbakevendende depressiv lidelse. Går også på 300 mg Lamictal. De siste to ukene har depresjonen sneket seg på meg bakfra. Jeg kveles. Har derfor nå økt Brintellix til 20 mg (OK dose ifølge FK), for å se om det kan hjelpe, men er redd for at legen blir forbannet når han ser at jeg har økt dosen uten å konsultere ham. Jeg tenker, nå har jeg medisiner for 3 mnd. og om jeg ikke ser bedring innen 2-3 uker, hjelper ikke 20 mg meg og jeg kan gå tilbake til 10 mg. Da får jeg ta problemet derifra. Har legen grunn til å bli forbannet? Anonymkode: cfb6f...069 Beklager , dette er litt off topic, men kan jeg spørre hvilken dose lamictal du måtte opp i før du merket effekt? Har du hatt noen bivirkninger av den? Har du prøvd andre antidepressiva enn brintellix? Er brintellix bedre for din del? Anonymkode: 1a495...a6e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 Skrevet 23. mars 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager , dette er litt off topic, men kan jeg spørre hvilken dose lamictal du måtte opp i før du merket effekt? Har du hatt noen bivirkninger av den? Har du prøvd andre antidepressiva enn brintellix? Er brintellix bedre for din del? Anonymkode: 1a495...a6e Jeg har funnet min stabile dose på Lamictal på 300 mg. Ingen bivirkninger, heldigvis. Brintellix er den antidepressivaen som har hatt best effekt på meg. Jeg ønsker ikke skrive hva annet jeg har forsøkt, men de har ikke virket like godt. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger av Brintallix. Anonymkode: cfb6f...069 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.