Gå til innhold

Terapeuter lettere sykemeldes?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min terapeut sendte meg SMS i går om at han måtte avlyse vår time i dag pga. en nær venn som lå for døden. Dette har jeg selvfølgelig ingen problemer med å forstå og er imponert over at han tok seg bryet med å sende meg SMS på en søndag istedenfor å la sekretæren gjøre det i dag tidlig.

Men: Kan terapeuter lettere sykemeldes pga. psykiske belastninger? De skal jo jobbe med mennesker og være fokusert på pasienten under en time, og ikke bare en time, men flere timer om man har flere pasienter samme dag.

Anonymkode: e7c5e...ec6

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ved vurdering av alle sykemeldinger skal en vurdere funksjonsnedsettelsen sett opp mot de konkrete arbeidsoppgaver en person skal utføre.

Hvis jeg får betennelse i håndleddet, kan jeg fortsatt jobbe, mens en snekker må sykemeldes. Omvendt vil det sikkert være om en mister stemmen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...