AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 Skrevet 21. mars 2016 Min terapeut sendte meg SMS i går om at han måtte avlyse vår time i dag pga. en nær venn som lå for døden. Dette har jeg selvfølgelig ingen problemer med å forstå og er imponert over at han tok seg bryet med å sende meg SMS på en søndag istedenfor å la sekretæren gjøre det i dag tidlig. Men: Kan terapeuter lettere sykemeldes pga. psykiske belastninger? De skal jo jobbe med mennesker og være fokusert på pasienten under en time, og ikke bare en time, men flere timer om man har flere pasienter samme dag. Anonymkode: e7c5e...ec6 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. mars 2016 Skrevet 21. mars 2016 Ved vurdering av alle sykemeldinger skal en vurdere funksjonsnedsettelsen sett opp mot de konkrete arbeidsoppgaver en person skal utføre. Hvis jeg får betennelse i håndleddet, kan jeg fortsatt jobbe, mens en snekker må sykemeldes. Omvendt vil det sikkert være om en mister stemmen. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.