AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 Skrevet 21. mars 2016 Jeg er for frisk for innleggelse på akuttpost, men føler meg for syk til å være ute i den vide verden. Jeg har drikkeproblemer og er blitt søkt inn til en post her, men vet ikke hvor lang tid det tar før jeg får svar. Jeg sliter også med hallusinasjoner(grunnet traumer??), men de er ikke ille nok til å bli innlagt akutt - ble vurdert på lørdag etter et opphold på somatikken. Jeg føler meg langt fra frisk nok til å være ute, men ikke syk nok til akuttpost. Vanskelig. Jeg skulle ønske det fantes en post for sånne som meg. Litt fritt, men under regler og krav. Jeg er søkt til innleggelse for å ikke drikke, få medisinvurdering og få has på hallisene- en plass uten obligatorisk permisjon i helgene...Jeg trenger hjelp for å få dette til, men ser ikke helt hvor denne hjelpa skulle være...jeg må nok bare vente og se hva som skjer, men er litt utålmodig da jeg ikke ønsker at det skal bli for store alkoholproblemer ut av dette. Alkoholen demper stemmene og de andre hallusinasjonene. Jeg fikk ikke engang anbefaling om å ikke drikke da jeg var til vurderingssamtale på akuttposten på lørdag. Legen visste jeg ville drikke for å takle hverdagen, og det var ikke galt!rart å møte en lege som synes det er greit, men veldig godt å vite at jeg ikke gjør noe galt. Fastlegen mener alkoholen opprettholder hallusinasjonene, mens jeg mener de er dempet med alkohol innabords. vanskelig å vurdere for andre. Nå har jeg drukket to flasker vin og har ikke mer så må holde ut på det, men det er tøft. Psyken ble så ødelagt av overgrep som skjedde i 99. Og da jeg byttet spiral i februar kom alt tilbake og jeg begynte på flaska. Nå vil jeg bare ut av alt...slippe å forholde meg til 99, slippe å forholde meg til følelser og tanker rundt alt dette, slippe alkohol og hallusinasjoner...men det er ikke bare bare å slutte med alkohol...blir skjelven og meget ubehagelige følelser i kroppen når jeg ikke drikker....holder til kvelden, så klarer jeg ikke mer. Vet ikke hva jeg vil med dette, annet enn å lufte tanker og følelser denne kvelden Anonymkode: dde74...c7d 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. mars 2016 Skrevet 22. mars 2016 Poliklinisk traumebehandling er vel det du trenger mest. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 Skrevet 22. mars 2016 Legen som hadde vurderingssamtalen på lørdag sa også det. Han kjenner til meg fra før, så. De har inntaksmøte på posten idag, regner med at jeg får svar etterhvert, trenger litt hjelp med alkoholen. Og det hadde ikke vært dumt med en ordentlig vurdering av medisiner. Får jeg avslag må jeg/vi finne noen som kan hjelpe meg med disse problemene. Poliklinisk ja. Har ikke vært på poliklinikken på åtte år. Uansett behandlingsmåte må jeg takle møte og snakke med ukjente igjen. Om de verste opplevelsene I mitt liv. Gleder meg ikke, men hvis det kan få bort hallusinasjonene er det vel verdt det. Jeg har problemer med hallusinasjoner utenom traumene og, så vil uansett fortsatt trenge ap. Anonymkode: dde74...c7d 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.