Gå til innhold

Flashback - får ikke til å spise...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått et flashback fra når jeg var en liten jente. Flashbacket svirrer i hodet hele tiden. Det er et flashback fra en jente som måtte slikke en penis ren etter anal penetrering. Det gjør utrolig vondt å skrive. Flashbacket fører til at jeg ikke klarer å få i meg mat. Jeg har forsøkt f.eks. yoghurt og smoothie, men brekker meg. Får ikke alltid til å svelge mitt eget spytt.

Terapeuten mmin er på ferie og jeg har time tirsdag om en uke. Jeg er ganske i villrede om hva jeg skal gjøre. Har noen noe råd for hva jeg kan gjøre? Flashbacket tapper meg for krefter og det at jeg ikke klarer å få i meg næring gjør nok ikke saken bedre...

Anonymkode: e226c...f4d

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått et flashback fra når jeg var en liten jente. Flashbacket svirrer i hodet hele tiden. Det er et flashback fra en jente som måtte slikke en penis ren etter anal penetrering. Det gjør utrolig vondt å skrive. Flashbacket fører til at jeg ikke klarer å få i meg mat. Jeg har forsøkt f.eks. yoghurt og smoothie, men brekker meg. Får ikke alltid til å svelge mitt eget spytt.

Terapeuten mmin er på ferie og jeg har time tirsdag om en uke. Jeg er ganske i villrede om hva jeg skal gjøre. Har noen noe råd for hva jeg kan gjøre? Flashbacket tapper meg for krefter og det at jeg ikke klarer å få i meg næring gjør nok ikke saken bedre...

Anonymkode: e226c...f4d

Hei du, ikke vanskelig å skjønne at du strever. Mange i din situasjon har stor nytte av å spise tørrere produkter slik som knekkebrød og skorper (de svenske, husker ikke hva de heter)  evt helt uten pålegg om du opplever det som best/tryggest (nøtter kan og fungere bra for noen). Kan du også forsøke å feste et lite gummistrikk (ikke de store tykke, de vanlige tynne) rundt håndleddet ditt. Hver gang du tar en bit av knekkebrødet vil jeg du skal trekke opp strikken og smelle det mot håndleddet flere ganger, smerten kan hjelpe deg med å holde deg i nåtid. Mens du tygger vil jeg også du skal holde blikket mot noe i rommet som du har gode minner til/fra, slik som et bilde av venner/familie eller et kjæledyr, noe som gir deg en god følelse. 

Skrevet

Hei. 

Dette kjenner jeg meg veldig godt igjen i. Jeg får også slike perioder hvor det er unulig å få i meg noe. Men jeg har lært noen teknikker. Et av de er faktisk det som XbellaX skriver om, strikket. Og noen ganger må jeg bare godta at det ikke fungerer og heller prøve igjen. 

Jeg har med tiden og funnet en måte å takke det på. Det er å gå på tur (gjerne i skogen på litt ulendt terreng, hvor jeg både har gode minner og må konsentrere meg om hvor jeg plasserer føttene. Samtidig bærer jeg noe spisende i hånden. Før var det knekkebrød eller kjeks. Etterhvert og brødskive eller næringsdrikker. 

Hvis jeg fikk svært lite eller ingen næring i meg fikk jeg hjelp til å takle å ta næringstilskudd som er tett i næring i veldig liten mengde. Det var veldig triggende for meg men fikk hjelp til dette. Det heter Calogen. For meg var det svært viktig at jeg fikk den som var rosa i farge og smakte jordbær. Hvit med naturell smak frarådes. 

I gode perioder holder det at jeg feks ser en fengende serie og spiser da. 

Lykke til. Gi en lyd om du lurer på noe mer. 

Det går an. Ikke gi opp. Men ikke vær for streng med deg selv om du ikke helt klarer det med en gang. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...