Gå til innhold

Migrene eller psykisk?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Hadde tenkt meg på dagsenteret i dag men fikk migrene, det har vært så vondt og jeg var så fjern. Akkurat som jeg mistet virkeligheten, den ble litt diffus. Er dette pga migrenen eller er det psykisk? Noen med migrene her? Nå også hender det innimellom at virkeligheten slår sprekker, forstår ikke det. Har jo økt på ap. Burde det ikke virke nå? 

Skrevet

Man kan bli litt "rar" når man har migrene. Men hovedsymptomet er en bankende (pulserende) hodepine på den ene siden av hodet. Noen opplever også en slags hallusinasjoner i starten av anfallet.

(Noen) Antipsykotika kan også gi bankende hodepine, men som regel er den da på begge sider av hodet. Dette kan skje fordi blodårene utvides (det er ikke farlig). 

stjernestøv
Skrevet (endret)
17 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Man kan bli litt "rar" når man har migrene. Men hovedsymptomet er en bankende (pulserende) hodepine på den ene siden av hodet. Noen opplever også en slags hallusinasjoner i starten av anfallet.

(Noen) Antipsykotika kan også gi bankende hodepine, men som regel er den da på begge sider av hodet. Dette kan skje fordi blodårene utvides (det er ikke farlig). 

Hadde det i hele hodet i dag, og i nakke og skuldrene. Det var så jævlig. Ja det var vel hallusinasjoner da kanskje,ble så redd. Trodde jeg skulle dø, eller at det var hjerneslag. 

Men seriøst? Kan ap gi hodepine? Tenk om det var det da? Men relpax, ibux og paracet hjalp jo da. 

Endret av stjernestøv
Skrevet
9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hadde det i hele hodet i dag, og i nakke og skuldrene. Det var så jævlig. Ja det var vel hallusinasjoner da kanskje,ble så redd. Trodde jeg skulle dø, eller at det var hjerneslag. 

Men seriøst? Kan ap gi hodepine? Tenk om det var det da? Men relpax, ibux og paracet hjalp jo da. 

Ja, du kan få hodepine av å øke Risperdal. Det er ikke farlig og det gir seg. Hjerneslag merker man på en helt annen måte (lammelser, osv), og du er vel litt for ung for å være i faresonen for det? 

De aller fleste hodepiner er helt ufarlige, de kommer enten av stress, dehydrering, migrene eller bivirkninger av medisiner. Hodepine du skal være litt obs på, er hvis den enten kommer helt akutt (som om noen skyter deg i hodet, uten at jeg aner hvordan det føles men du ser vel poenget) eller om hodepinen er verre når du våkner om morgenen (etter å ligge flatt). Da bør du ta kontakt med legen din. 

stjernestøv
Skrevet
15 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Ja, du kan få hodepine av å øke Risperdal. Det er ikke farlig og det gir seg. Hjerneslag merker man på en helt annen måte (lammelser, osv), og du er vel litt for ung for å være i faresonen for det? 

De aller fleste hodepiner er helt ufarlige, de kommer enten av stress, dehydrering, migrene eller bivirkninger av medisiner. Hodepine du skal være litt obs på, er hvis den enten kommer helt akutt (som om noen skyter deg i hodet, uten at jeg aner hvordan det føles men du ser vel poenget) eller om hodepinen er verre når du våkner om morgenen (etter å ligge flatt). Da bør du ta kontakt med legen din. 

Så kjipt da. Trodde alle kunne få slag. Våknet jo med dette i dag. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Så kjipt da. Trodde alle kunne få slag. Våknet jo med dette i dag. 

I teorien kan alle få alle sykdommer, men sykdommer som hjerteinfarkt og slag (som egentlig er samme sykdom men som skjer to ulike steder i kroppen) er nok vanligere hos eldre (60+)

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, issomethingwrong skrev:

I teorien kan alle få alle sykdommer, men sykdommer som hjerteinfarkt og slag (som egentlig er samme sykdom men som skjer to ulike steder i kroppen) er nok vanligere hos eldre (60+)

Ok. 

stjernestøv
Skrevet

Kan jeg bli dårlig av pc lys? Sykepleieren sa at det var blått,men det er mer hvitt. Jeg har sett mye blått lys når jeg bar dårlig,gjorde det meg verre? Eller er det bare bipolare som blir påvirket? Hvor får man tak i oransje briller? 

Skrevet
14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kan jeg bli dårlig av pc lys? Sykepleieren sa at det var blått,men det er mer hvitt. Jeg har sett mye blått lys når jeg bar dårlig,gjorde det meg verre? Eller er det bare bipolare som blir påvirket? Hvor får man tak i oransje briller? 

Du kan få vondt i hodet av å sitte mye forran pcen, men ikke pga lyset. Om du er mye plaget med hodepine er det lurt å sjekke synet. Men du skrev jo at du hadde vondt i nakken og skuldrene også så jeg tror hodepinen din skyldes stive muskler. Det som hjelper da er  bevegelse og tøyeøvelser.

stjernestøv
Skrevet
29 minutter siden, Trine skrev:

Du kan få vondt i hodet av å sitte mye forran pcen, men ikke pga lyset. Om du er mye plaget med hodepine er det lurt å sjekke synet. Men du skrev jo at du hadde vondt i nakken og skuldrene også så jeg tror hodepinen din skyldes stive muskler. Det som hjelper da er  bevegelse og tøyeøvelser.

Det gikk jo over da jeg tok medisin. Trodde det var pga lys og stråling jeg. 

Skrevet
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det gikk jo over da jeg tok medisin. Trodde det var pga lys og stråling jeg. 

Smertestillende tar de fleste smerter ;) Man får vel ikke vondt i hodet av stråling? Uansett er det ikke noe stråling fra en pc-skjerm, bare lys og det får man ikke vondt i hodet av. Hvis det ikke er så skarpt at man sitter og myser da. men da er det mysingen som gir hodepinen.

stjernestøv
Skrevet
10 timer siden, Trine skrev:

Smertestillende tar de fleste smerter ;) Man får vel ikke vondt i hodet av stråling? Uansett er det ikke noe stråling fra en pc-skjerm, bare lys og det får man ikke vondt i hodet av. Hvis det ikke er så skarpt at man sitter og myser da. men da er det mysingen som gir hodepinen.

Ok :) Men det er stråling fra pc og telefon og. 

Skrevet
6 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok :) Men det er stråling fra pc og telefon og. 

Ikke fra skjermen. Om du har nettverkskort (noe jeg tror de fleste har) så er det klart at det er en eller annen form for stråling, informasjonen sendes jo via lufta, samme med mobiltelefon. Signalene må jo nå mottakeren. Men man får ikke vondt i hodet av det.

stjernestøv
Skrevet
2 timer siden, Trine skrev:

Ikke fra skjermen. Om du har nettverkskort (noe jeg tror de fleste har) så er det klart at det er en eller annen form for stråling, informasjonen sendes jo via lufta, samme med mobiltelefon. Signalene må jo nå mottakeren. Men man får ikke vondt i hodet av det.

Ok, trodde hjernen ble svidd. 

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok, trodde hjernen ble svidd. 

Hehehe...det blir den ikke ;)

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Hehehe...det blir den ikke ;)

Iallefall av telefon ;) 

Skrevet
Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Iallefall av telefon ;) 

Hjernen blir ikke svidd av telefonen. Da hadde det vært mange svidde hjerner. Man overlever nok ikke en svidd hjerne ;)

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Trine skrev:

Hjernen blir ikke svidd av telefonen. Da hadde det vært mange svidde hjerner. Man overlever nok ikke en svidd hjerne ;)

Så et filmklipp der de poppet poppcorn av telefoner som ringte. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Så et filmklipp der de poppet poppcorn av telefoner som ringte. 

Prøv det selv før du tror på det ;)

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Trine skrev:

Prøv det selv før du tror på det ;)

Måtte hatt flere telefoner da :) Overhørte og ei alternativ dame, hun skulle headset til telefonen. "Jeg vil ikke svi hjernen min" sa hun. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...