AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 Skrevet 24. mars 2016 Hvor mange år har du vært til behandling i psykiatrien? Jeg gikk 16(!!) år til samme psykiater. Til hun pensjonerte seg. Store delen av mitt voksne liv. Så var det slutt på dagen og sitter nå her ikke i særlig bedre psykisk form akkurat nå etter alle disse åra.. Anonymkode: 4eb21...ccc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 Skrevet 24. mars 2016 Jeg har vært i psykiatrien i 14 år og har hatt en bedring, men det er først nå jeg har kommet til en terapeut som kjenner til hvordan behandle meg. Jeg håper å være frisk innen 5 år Anonymkode: e99b0...b3e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 Skrevet 24. mars 2016 Jeg har fått hjelp i 8 år, av noen ulike behandlere. Før den tid prøvde jeg sterkt å få hjelp, men måtte bli så syk at jeg noen år inn i forløpet endte opp ufør før jeg fikk hjelp. Det er enda en lang vei å gå. Anonymkode: cda7a...d08 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 Skrevet 24. mars 2016 Virker som de fleste er fanget i systemet. Anonymkode: 7ddd0...36b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 Skrevet 24. mars 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virker som de fleste er fanget i systemet. Anonymkode: 7ddd0...36b Ja.. Anonymkode: 4eb21...ccc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 Skrevet 24. mars 2016 Jeg begynte på medisiner for 12 år siden på grunn av depresjon ved en vanskelig arbeidssituasjon. Hadde oppfølging av fastlegen et år. Etterpå psykolog og psykiater. Det var tanken min at jeg både skulle slutte med medisiner og behandling når det ble orden på arbeidssituasjonen. Men jeg fortsetter med både medisiner og behandling selv om årsaken til at jeg ble deprimert ikke er der lenger. Fikk diagnosen BP2. Mulig sykdommen som lå bak når jeg ikke taklet den vanskelige situasjonen. Jeg fortsetter å leve med mine oppturer og nedturer. Må innse at jeg aldri blir frisk. Anonymkode: ba4c1...8a0 0 Siter
Inner self Skrevet 24. mars 2016 Skrevet 24. mars 2016 Til og fra, i perioder. Lengste var 4 år sammenhengende, eller så var jeg også tvangsinnlagt en gang i 5 måneder. Sammenlagt kontakt en 7 års tid fordelt over to tiår. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 Skrevet 25. mars 2016 Sammenhengende i 13 år,behandling, og så mange innleggelser av jeg har kommet ut av telling, typer frivillige, frivillig -tvang, tvang ,nødparagraf.Alt vis nok pga psykose. Men nå går det bedre har lært meg å ha bedre kontroll over meg selv . Behandling en gang i uka i hvertfall 3 år til er planen fra behandler. Anonymkode: ecde7...83d 0 Siter
Trine Skrevet 25. mars 2016 Skrevet 25. mars 2016 Har bare vært i psykiatrien i 1,5 år. Det meste av den tiden har jeg gått på AD og ellers bare blitt utredet. Fikk behandling hos en psykiatrisk sykepleier i 1 år, men jeg var visst for syk til å fortsette der. nå føler jeg meg litt som en forsøkskanin, siden medisiner bare gir meg bivirkninger og ingen virkning. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. mars 2016 Skrevet 25. mars 2016 Har vært i 27 år i voksen psykiatrien, men har vært litt fra og til. Klarte meg selv innimellom uten medisiner 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 Skrevet 26. mars 2016 Den 25.3.2016 at 10.48, stjernestøv skrev: Har vært i 27 år i voksen psykiatrien, men har vært litt fra og til. Klarte meg selv innimellom uten medisiner Å det var lenge.. Kan jeg spørre hvilken diagnose du har? Jeg bipolar lidelse og ptsd. Følte jeg kastet bort mange år i psykiatrien med "snikk snakk", aldri noen behandlingsplan, "lekser" eller noe. Anonymkode: 4eb21...ccc 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. mars 2016 Skrevet 26. mars 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å det var lenge.. Kan jeg spørre hvilken diagnose du har? Jeg bipolar lidelse og ptsd. Følte jeg kastet bort mange år i psykiatrien med "snikk snakk", aldri noen behandlingsplan, "lekser" eller noe. Anonymkode: 4eb21...ccc Jeg har møtt på noen rare folk i psykiatrien,men også flinke folk. Har hatt mange diagnoser,nå har jeg schizoaffektiv. Men vet ikke om det stemmer,har alltid vært usikker på diagnosene de har gitt meg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 Skrevet 26. mars 2016 49 minutter siden, stjernestøv skrev: Jeg har møtt på noen rare folk i psykiatrien,men også flinke folk. Har hatt mange diagnoser,nå har jeg schizoaffektiv. Men vet ikke om det stemmer,har alltid vært usikker på diagnosene de har gitt meg. Jeg er også usikker på diagnosene jeg har fått.. Har redusert både Lamictal og AP på egenhånd for nå har jeg ingen psykiater å rådføre meg med. Går egentlig ok, merker ingen forskjell fra tidligere bortsett fra at jeg føler meg mindre sløv.. Sliter med søvnen uten AP.. og sånn sett er jeg avhengig av det etter over 16 års bruk.. Har lest litt at du har det litt på samme måte med AP og søvn.. Jeg føler at det har blitt en vond sirkel, men hva skal man gjøre..? Anonymkode: 4eb21...ccc 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. mars 2016 Skrevet 27. mars 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også usikker på diagnosene jeg har fått.. Har redusert både Lamictal og AP på egenhånd for nå har jeg ingen psykiater å rådføre meg med. Går egentlig ok, merker ingen forskjell fra tidligere bortsett fra at jeg føler meg mindre sløv.. Sliter med søvnen uten AP.. og sånn sett er jeg avhengig av det etter over 16 års bruk.. Har lest litt at du har det litt på samme måte med AP og søvn.. Jeg føler at det har blitt en vond sirkel, men hva skal man gjøre..? Anonymkode: 4eb21...ccc Bare pass på at du ikke blir dårlig, det er jo ikke noe kjekt. Ja jeg sliter med søvn uten ap, og begynner å bli dårlig av små doser ap. Måtte jo øke, men jeg vet ikke hvor mye det hjalp. Ja hva skal man gjøre? Jeg vil jo ikke ta medisiner heller, men klarer meg ikke uten. Da må jeg isåfall tåle å kjenne energier osv, lære meg å takle det. 0 Siter
arvid Skrevet 29. mars 2016 Skrevet 29. mars 2016 har vore 40 år i p.sykiatrien .diagnoser er panikkangst.agorafobi og etter tjue år lenger depresjon.den kom etter oppstart av ssri. 0 Siter
Psykojenta Skrevet 29. mars 2016 Skrevet 29. mars 2016 Har Vært til behandling siden mars 05. Men hatt samtaler om det psykiske siden 99. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.