AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 Hei! Jeg er 21, ekstremt overvektig (131 kg, 1,71 cm). Jeg har stor mistanke for pcos, grunnet flere spontan aborter, vanskelig å bli gravid, uønsket hårvekst, problemer med mens (kan gjerne ha blødning i 3-4 måneder i strekk dersom jeg ikke går på p-pillen) osv. Jeg har bestilt underlivsundersøkelse hos legen for å finne dette ut. Men, jeg er så lei av å være stor! Jeg kan si at jeg ikke har levd det sunneste livet, spiste gjerne en stor sjokoladeplate i uken, drakk 3 flasker brus, spise middagen som fristet (pizza, taco, nachos) osv. For tre uker siden fikk jeg over natten en syk motivasjon, og har siden trent nesten hver dag (kanskje bare en halvtime) men bedre en ingenting. Går av bussen flere stopp før og jogger hjem resten av veien, går tur nesten daglig. Har også byttet ut hele kostholdet! Drukket en liten flaske brus og en del zero calories saft siden jeg begynte, men ellers nesten bare vann. Spiser kun hjemmelaget knekkebrød med sunne pålegger og topper alltid med grønnsaker. Spiser kun grønnsaker og rent kjøtt til middag. Har lasteg ned en app hvor jeg teller alle kaloriene, og har hver dag ligget under 1800 kalorier. Jeg er klar over at vektnedgang tar lang tid, og jeg ønsker ikke å gå ned mye i vekt på kort tid for å få dem på meg igjen, fordi jeg ønsker et varigt resultat. Men det jeg ikke skjønner er at jeg har ikke tatt av meg noen ting!!!! Ikke så mye som 10 gram! Jeg har lest flere med pcos som har fått noe som heter metformin, og slik jeg forstår det er det ikke slankendes piller, men de stimulerer noe som gjør at forbrenningen begynner å fungere slik den skal, er dette noe for meg kanskje? Jeg vil ikke slutte med livsstilen min, men er liiitt demotiverende når jeg har vært 3 ganger sunnere og aktivere enn hva jeg alltid had vært, og så viser det ikke - 10 gram på vekta etter 3 (snart 4) uker... Anonymkode: 0b558...189 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410755-pcos-og-metformin-g%C3%A5r-ikke-ned-i-vekt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 Et kosthold uten særlig karbohydrater har samme virkning som metformin. Du trenger å få regulert blodsukkeret, holde det stabilt og unngå de høye blodsukkerstigningene. Søk på PCOS på www.lavkarbo.no og du vil finne masse informasjon. Anonymkode: 97489...319 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410755-pcos-og-metformin-g%C3%A5r-ikke-ned-i-vekt/#findComment-3688365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.