Gondor Skrevet 26. mars 2016 Skrevet 26. mars 2016 Når jeg får tankekjør har psykiateren min sagt at jeg øyeblikkelig skal øke dosen fluanxol. Jeg har som regel lyst til å vente litt, men sist gang orket jeg ikke og hev meg over medisinene med en gang. Følelse av nederlag? Ja. Så kommer det jeg lurer på som jeg har glemt å spørre psykiateren om.. Han sier at jeg skal fortsette med den økede dosen en ukes tid etter at symptomene er over. Hvorfor det? Hvorfor kan jeg ikke bare slutte når symptomene er over? Jeg har tenkt til å gjøre det psykiateren sier denne gangen. Dette spørsmålet er kanskje ikke av allmenn interesse, men jeg stiller spørsmålet allikevel og håper på svar. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 Skrevet 26. mars 2016 Fordi du ikke skal slutte bråt med dem? Anonymkode: 7142f...bbe 0 Siter
Gondor Skrevet 27. mars 2016 Forfatter Skrevet 27. mars 2016 Men jeg kan minke dosen til normalen når som helst uten at det er farlig. Kanskje han mener at tankekjøret ligger der og murrer under overflaten og at doseøkningen skal ta knekken på det? Jeg vet ikke, men jeg skulle gjerne visst det. NHD svarer ikke så da får jeg la spørsmålet ligge til neste gang jeg skal til psykiateren min. Hvis ikke noen andre vet så. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 Skrevet 27. mars 2016 Får håpe du får svar når han kommer hjem til pc'en sin Anonymkode: 7142f...bbe 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. mars 2016 Skrevet 27. mars 2016 Spørsmålet der jo om en skal se på dette som et problem som eksisterer i noen timer, eller som et problem med noe lenger varighet/at du har en dårlig periode. Psykiateren din ser det nok som det siste alternativet og jeg er enig i en slik måte å se det på. 0 Siter
Gondor Skrevet 27. mars 2016 Forfatter Skrevet 27. mars 2016 1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Spørsmålet der jo om en skal se på dette som et problem som eksisterer i noen timer, eller som et problem med noe lenger varighet/at du har en dårlig periode. Psykiateren din ser det nok som det siste alternativet og jeg er enig i en slik måte å se det på. Takk for svar! Jeg skulle egentlig hatt en lang vitenskapelig forklaring på hva som skjer oppe i hodet ved bruk av disse preparatene. Forklart på en folkelig måte. Vitenskapelige skrifter er på et litt for høyt nivå for meg. Men jeg forventer ikke flere svar av deg nhd. Nå får jeg vente til jeg kommer til min egen psykiater. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.