Gå til innhold

Til NHD: Hvorfor fungerer ikke lamictal? (andre kan og svare)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Lamictal mot bipolar. Medisinen fungerer rart nok ikke. Den fungerer noe, sånn sett at hvis jeg ikke bruker det så blir jeg veldig langt nede, men jeg er fremdeles langt nede når jeg bruker disse. Det er ikke det at doseringen er for lav heller. Jeg har stilt opp til 200 milligram morgen og det samme til kvelden, men er fremdeles langt nede, og jeg merker at dette sliter mye på meg. Jeg er så lei. 

Anonymkode: 17e4a...b2b

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker Lamictal mot bipolar. Medisinen fungerer rart nok ikke. Den fungerer noe, sånn sett at hvis jeg ikke bruker det så blir jeg veldig langt nede, men jeg er fremdeles langt nede når jeg bruker disse. Det er ikke det at doseringen er for lav heller. Jeg har stilt opp til 200 milligram morgen og det samme til kvelden, men er fremdeles langt nede, og jeg merker at dette sliter mye på meg. Jeg er så lei. 

Meg: Legge til at jeg ikke går på DPS lenger, så derfor får jeg ikke hjelp til medisinene. Det er forsåvidt heller ikke veldig enkelt å få plass der. I og med at jeg er 18 år, går jeg på skole og har lite tid til mye jobb så tjener ikke stort (bor på hybel så har ikke råd til DPS..) 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lamictal virker den, men du skulle kanskje hatt tilleggsmedisiner. Lamictal alene klarer nok ikke å holde din bp i sjakk. 

Anonymkode: 4d411...6d3

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er som AB .6d3 skriver, det er dessverre ikke slik alltid at Lamictal alene er nok.

Det første du bør få gjort er å måle serumkonsentasjonen. Hvis det er mer å gå på der, bør dosen økes. Evt bør du få et tillegg av antidepressiva.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lamictal virker den, men du skulle kanskje hatt tilleggsmedisiner. Lamictal alene klarer nok ikke å holde din bp i sjakk. 

Anonymkode: 4d411...6d3

37 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det er som AB .6d3 skriver, det er dessverre ikke slik alltid at Lamictal alene er nok.

Det første du bør få gjort er å måle serumkonsentasjonen. Hvis det er mer å gå på der, bør dosen økes. Evt bør du få et tillegg av antidepressiva.

Hei. Jeg bruker quetiapin i tilegg forresten

Skrevet

Det er forresten smart å komme med alle viktige opplysninger i første innlegg. Da blir svaret ofte bedre.

Kanskje Seroquel skal byttes ut mot et AD?

AnonymBruker
Skrevet

Hv

2 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det er forresten smart å komme med alle viktige opplysninger i første innlegg. Da blir svaret ofte bedre.

Kanskje Seroquel skal byttes ut mot et AD?

Hva er "AD"?

Skrevet

AD = antidepressiva

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...