Gå til innhold

Narsissist og utroskap..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt et forhold til en gutt på 20 år, Ønsket i et års tid å avslutte, da jeg følte at han ville kontrollere meg og ha oversikt over hvert skritt jeg tok. Er selvstendig og en god del eldre enn han, så det ble helt uutholdelig til slutt. Til slutt klarte jeg å avslutte relasjonen. Men da han kort til deretter fikk ny dame, nærmere hans alder, svært vakker. Jeg møtte ham en måneds tid inn i deres forhold, og da endte vi opp med å ha sex. Det har vi hatt tre ganger til i løpet av deres nå 6 mndr. gamle forhold. Jeg er ingen ekspert, men har lest en god del om psykopati/narsissisme. Han har grandiose tanker om seg selv, har ikke bragt det noe steds hen, men skal bli kjent og berømt.. 

Det at han vil ha sex med meg selv om han har denne flotte dama - kan det være uttrykk for kontrollbehovet igjen? Eller er det narsissistens behov for bekreftelse? Noen tanker om dette?

Anonymkode: d0f94...c39

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt et forhold til en gutt på 20 år, Ønsket i et års tid å avslutte, da jeg følte at han ville kontrollere meg og ha oversikt over hvert skritt jeg tok. Er selvstendig og en god del eldre enn han, så det ble helt uutholdelig til slutt. Til slutt klarte jeg å avslutte relasjonen. Men da han kort til deretter fikk ny dame, nærmere hans alder, svært vakker. Jeg møtte ham en måneds tid inn i deres forhold, og da endte vi opp med å ha sex. Det har vi hatt tre ganger til i løpet av deres nå 6 mndr. gamle forhold. Jeg er ingen ekspert, men har lest en god del om psykopati/narsissisme. Han har grandiose tanker om seg selv, har ikke bragt det noe steds hen, men skal bli kjent og berømt.. 

Det at han vil ha sex med meg selv om han har denne flotte dama - kan det være uttrykk for kontrollbehovet igjen? Eller er det narsissistens behov for bekreftelse? Noen tanker om dette?

Hvilke tanker gjør du deg om at du ønsker å ha sex med ham?

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være deg selv du egentlig beskriver? At du er ute etter bekreftelse og kontroll? 

Anonymkode: 46b0a...c70

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor vil du ha sex med en som allerede er i et forhold og har egen dame? Synes slikt sier like mye om deg som om ham. Normale folk gjør ikke sånt. Er det du som har behovet for bekreftelse her? Scann heller psykiatri-bøkene etter diagnoser som passer til deg selv istedet. Dust.

Anonymkode: 06d7a...353

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du?

Anonymkode: a1c13...cf4

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Narsisister har ikke normale sosiale grenser. De driter egentlig i andre, og tilfredstiller egne behov selv om det fører til utroskap. Derfor skal man ikke bli overrasket om det er utro.

Hvis du selv ikke har dette trekket (og det har du antagelig ikke hvis jeg har forstått rett), så er det mer interessant hvorfor du gav etter for hans ønsker. Nå er jeg nysgjerrig. ;)

Er du du ute etter selvbekreftelse?

Hevn fordi han var ekkel mot deg (lage et opplegg som kan føre til avslørt utroskap for ham, med etterfølgende sannsynlig brudd)?

Eller bare fordi du hadde et fysisk behov du ikke orket å la være utilfredstillet lengre?

Anonymkode: 9463e...7ad

AnonymBruker
Skrevet

Folk er så gode til å dømme, du har fått noen dømmende  svar, og jeg hadde likt å få høre svaret ditt til frosken. 

Anonymkode: bc360...b40

Skrevet

Det er nok ganske vanlig at en har et behov for å fjerndiagnostisere folk som oppfører seg plagsomt mot en. Man vil jo gjerne ha en forklaring og gjerne en som er lett å leve videre med. Det er jo også interessant å spekulere i hvorfor folk gjør som de gjør, men ofte er jo slike spekulasjoner mest tidsfordriv og gir ikke nødvendigvis noen fornuftige svar. Ofte tenker nok kvinner at menn er mer kompliserte enn de egentlig er. Menn vil feks ha sex fordi de syns det er godt, de har ikke nødvendigvis andre motiver. Dersom de ikke svarer på en tekstmelding så er det gjerne fordi de ikke har forstått at de skal komme med en respons, selv om det ikke er stilt noe spørsmål. Ofte er menn fra Mars og kvinner fra Venus og vi mistolker og misforstår. Det beste er nok å spørre han det gjelder, for hans tanker og motiver er gjerne gresk for både deg og venninnene. I tillegg til kjønn kommer andre faktorer inn som også kan hindrer forståelse fra hans perspektiv, for eksempel alderen, personlighetsforskjeller osv.

Kan godt hende han har narsissistiske eller psykopatiske trekk, men på den annen side kan det hende han er umoden, uerfaren og noe ufølsom for andres behov. Noen blir bedre med alder og erfaring, mens andre " er og blir sånn". 

Kontrollerende oppførsel og utroskap er for de fleste noe som de fleste syns er lite trivelig å leve med i et forhold og prøver å styre unna. Enkelte har likevel en tendens til å havne i forhold med drittsekker gang på gang, eller kommer seg ikke ut av slike forhold på tross av gode egne ressurser.

Om han bare har drittsekkoppførsel eller om han potensielt kunne fått en diagnose er kanskje ikke det mest interessante for din del. Hvis en skal ha et behagelig liv bør en holde folk som skaper slikt ubehag mest mulig på avstand. Det vanskelige er vel ofte at folk som er noe ekstreme også kan ha en tiltrekningskraft og sjarm som gjør at en må jobbe ekstra med seg selv for å komme videre.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det finnes sunn og normal narsissisme. Det finnes de som har mer eller mindre ubehagelige narsissistiske trekk, og det finnes personer med narsissistisk pf.

Vanligvis når en skal stille diagnosen pf, må trekkene være typiske over tid, og også vise seg på flere/mange livsområder.

Nicklusheletida
Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel bare så enkelt som at han er 20 år ung, full av hormoner og ikke har noen pliktfølelse overfor noen av dere. Han er ikke voksen nok til det enda, men liker sex. Tror han er ganske normal på det området.

Jeg synes du som er den eldste av dere må ta ansvar for deg selv og heller tenke mer over hvordan du selv handler.

Endret av Nicklusheletida
Happyhippie
Skrevet
Den 26.3.2016 at 20.32, AnonymBruker skrev:

Folk er så gode til å dømme, du har fått noen dømmende  svar, og jeg hadde likt å få høre svaret ditt til frosken. 

Jeg er helt satt ut jeg.. Dette var min første post her, og blir nok siste.. Takk for din godhet.

Happyhippie
Skrevet
Den 26.3.2016 at 19.03, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor vil du ha sex med en som allerede er i et forhold og har egen dame? Synes slikt sier like mye om deg som om ham. Normale folk gjør ikke sånt. Er det du som har behovet for bekreftelse her? Scann heller psykiatri-bøkene etter diagnoser som passer til deg selv istedet. Dust.

Anonymkode: 06d7a...353

Dette var vond lesning.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Happyhippie skrev:

Jeg er helt satt ut jeg.. Dette var min første post her, og blir nok siste.. Takk for din godhet.

:(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...