AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 Skrevet 28. mars 2016 Hei. Jeg har tatt 80mg sarotex daglig de siste to årene pga kronisk daglig hodepine. Det har fungert veldig godt. Fastlegen min ser ikke vitsen i å slutte med medisinene når de virker, men jeg vil helst ikke være avhengig av tabletter resten av livet. Jeg har fått med meg at jeg ikke bare kan kutte helt ut, så, kan du forklare meg hvordan jeg skal gå frem for å trappe ned? Anonymkode: bc8b0...676 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. mars 2016 Skrevet 28. mars 2016 Når en spør om nedtrapping, er det svært praktisk om en nevner hvilken styrke tabletter en har. Siden du tar 80 mg, antar jeg at det er 10 mg tabletter. I så fall kan du trappe ned døgndosen med 20 mg per uke. 0 Siter
ISW Skrevet 28. mars 2016 Skrevet 28. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har tatt 80mg sarotex daglig de siste to årene pga kronisk daglig hodepine. Det har fungert veldig godt. Fastlegen min ser ikke vitsen i å slutte med medisinene når de virker, men jeg vil helst ikke være avhengig av tabletter resten av livet. Jeg har fått med meg at jeg ikke bare kan kutte helt ut, så, kan du forklare meg hvordan jeg skal gå frem for å trappe ned? Anonymkode: bc8b0...676 Jeg er veldig enig med fastlegen din, spesielt om man ikke har bivirkninger. Tenk over det, hva er verst av å ta noen piller en gang om dagen (som tar noen sekunder) og å ha kronisk hodepine? Valget ville vært veldig enkelt for meg i alle fall. Du blir ikke avhengig av Sarotex men det handler om livskvalitet. Dessuten er det ikke gitt at det vil virke neste gang hvis du slutter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.