AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 Skrevet 28. mars 2016 Hvis man har lagt ned en stor innsats og/eller har gjort noe veldig bra og som har ført til fremgang eller noe annet bra for en selv eller andre. Er det kvalmt og upassende å være stolt over seg selv - særlig hvis sånne ting i perioder skjer litt ofte? Anonymkode: 64eb1...c61 0 Siter
soleil Skrevet 28. mars 2016 Skrevet 28. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man har lagt ned en stor innsats og/eller har gjort noe veldig bra og som har ført til fremgang eller noe annet bra for en selv eller andre. Er det kvalmt og upassende å være stolt over seg selv - særlig hvis sånne ting i perioder skjer litt ofte? Anonymkode: 64eb1...c61 Helt okey å være stolt og å snakke litt om det. Men spørs hvordan, når og med hvem det skrytes. Som sjekketriks er det turn off. Sammen med folk med like interesser og ambisjoner er det gjerne motiverende. Sammen med folk som ikke lykkes med noe særlig eller som ikke er opptatt av det man har lykkes med så kan det skape avstand om en preker for mye om sin vellykethet. 1 Siter
frosken Skrevet 28. mars 2016 Skrevet 28. mars 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man har lagt ned en stor innsats og/eller har gjort noe veldig bra og som har ført til fremgang eller noe annet bra for en selv eller andre. Er det kvalmt og upassende å være stolt over seg selv - særlig hvis sånne ting i perioder skjer litt ofte? Anonymkode: 64eb1...c61 Selvskryt er vel omtrent pr definisjon lite sjarmerende. Derimot er det bra å _føle_ seg stolt og fornøyd over egen mestring. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 Skrevet 28. mars 2016 Hva man syns varierer nok fra person til person, vel. Noe sånt. Anonymkode: 0b936...0a0 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. mars 2016 Skrevet 28. mars 2016 Det avgjørende er nok i hvilken sammenheng (setting), hvordan og hvor ofte det fremføres. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 Skrevet 28. mars 2016 Ok. Jeg skal slutte med det. Takk for svar! Anonymkode: 64eb1...c61 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 Skrevet 28. mars 2016 1 time siden, frosken skrev: Selvskryt er vel omtrent pr definisjon lite sjarmerende. Derimot er det bra å _føle_ seg stolt og fornøyd over egen mestring. Jeg er ikke så god til å føle meg stolt og fornøyd over egen mestring eller andre positive ting over tid. Jeg kan kjenne på det i kort tid, men så brytes det fort ned av min dårlige selvfølelse og/eller selvtillit. Jeg er heller ikke god til å ta i mot ros. Jeg blir uvel og tom for ord når jeg får ros, for det føles så feil. Jeg kan like det i kort tid, men også her ødelegger selvfølelsen min. Jeg har forsøkt å trene på det, men jeg lykkes ikke med det, det gjør bare vondt verre. Så jeg skal slutte med det. Og jeg ser jo at du synes det er lite sjarmerende også. Setter pris på de ærlige svarene, det ga meg en vekker. Takk. Anonymkode: 64eb1...c61 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.