Gå til innhold

Liker dere å kritisere andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Liker folk her inne å kritisere andre? 

Eller er det meg, siden jeg i lang tid har følt det slik. 

Anonymkode: f022d...72c

Madelenemie
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg liker ikke kritisere andre.

Jeg kan være kritisk til enkelte handlinger andre gjør, men det er jo en annen sak.

Nicklusheletida
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som Madelenemie sier: Det er forskjell på å kritisere valg/handlinger og å kritisere folk.

AnonymBruker
Skrevet

Må vel bare ærlig innrømme at jeg liker å kritisere en person de gangene jeg har noe imot vedkommende.

Anonymkode: 65d08...354

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever att det er lettere å kritisere folk, når man er anonym på nett. Men strengt tatt så kritiserer jo TS andre postere her da :P

Anonymkode: 1b869...6ba

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke å kritisere. Har inntrykk av at de som liker å kritisere, er forholdsvis få og kan gå langt.

Anonymkode: 68b7d...524

AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på å mobilisere til kritisk refleksjon og å kritisere gjennom person angrep .

Min erfaring er at dette nettstedet kan gi råd og tankekraft, men også være en arena hvor vondt blir verre . Mao et vågestykke for ( allerede) sarte sjeler . Noen vil kanskje si som du roper i skogen får du svar ? 

Noen som vil diskutere dette videre ? 

Anonymkode: cfcbf...197

Skrevet

Liker å liker fru blom. Det fører  i hvert fall ikke så mye godt med seg å gi destruktiv kritikk., hvis det var det du tenkte på ?

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, FGT skrev:

Liker å liker fru blom. Det fører  i hvert fall ikke så mye godt med seg å gi destruktiv kritikk., hvis det var det du tenkte på ?

Hvem er fru blom?

Anonymkode: 19602...40b

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er forskjell på å mobilisere til kritisk refleksjon og å kritisere gjennom person angrep .

Min erfaring er at dette nettstedet kan gi råd og tankekraft, men også være en arena hvor vondt blir verre . Mao et vågestykke for ( allerede) sarte sjeler . Noen vil kanskje si som du roper i skogen får du svar ? 

Noen som vil diskutere dette videre ? 

Anonymkode: cfcbf...197

Det er bare en del av internett. Ikke noe spesielt eller "magisk" her.

umakenverdt
Skrevet
Den 28.3.2016 at 21.34, AnonymBruker skrev:

Nei, det liker jeg ikke. Jeg er ikke så flink på å gi konstruktiv kritikk heller.

Jeg er endel bekymret for at andre opplever det som kritikk dersom jeg forsøker komme med et råd eller innspill. Jeg synes den balansegangen er vanskelig.

Skrevet

Jeg er litt sånn som umaken. På nett kan jeg klare å gi konstruktiv kritikk og si hva jeg mener. Men i virkeligheten klarer jeg ikke det. Jeg klarer ikke diskusjoner når jeg ikke har tid til å tenke meg om og jeg er veldig usikker på hvordan folk reagerer på det jeg sier. Om det er noe jeg er uenig i så er andre så kjappe med å forsvare sitt så jeg blir bare helt satt ut. Så det beste er å si minst mulig. Men dette ble jo bare rot. Nei, jeg liker ikke å kritisere andre. Så sånn er det.

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er fru blom?

Anonymkode: 19602...40b

Vet ikke, bare et uttrykk en bruker, eller har brukt. resten av svaret var  det viktigste

Skrevet
Den 28. mars 2016 at 21.34, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke inntrykk av at folk liker å kritisere andre.

AnonymBruker
Skrevet
Den 28.3.2016 at 21.34, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg liker ikke å kritisere andre, og jeg  liker heller ikke å føle at jeg blir kritisert.  Men-  hva er kritikk?  Er det når man selv føler seg krenket?  Og er det sikkert at avsender mente det som kritikk? Jeg lurer fortsatt jeg, jeg har enda ikke noe svar.  Vet bare at som sårbar oppfatter man utsagn som kritikk som ikke er ment som det.  

Anonymkode: c4fdf...310

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, jeg liker ikke å kritisere andre, og jeg  liker heller ikke å føle at jeg blir kritisert.  Men-  hva er kritikk?  Er det når man selv føler seg krenket?  Og er det sikkert at avsender mente det som kritikk? Jeg lurer fortsatt jeg, jeg har enda ikke noe svar.  Vet bare at som sårbar oppfatter man utsagn som kritikk som ikke er ment som det.  

Anonymkode: c4fdf...310

Er begrepet "krenket" det nye 2016-ordet, eller DOL-ordet? Noe sånt? Jeg hadde aldri hørt noe om dette før jeg begynte her. Skjønner egentlig ikke hva som menes med det, er mer fra filmer sånn sinte, onde menn "you insult me!!!!!"

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er begrepet "krenket" det nye 2016-ordet, eller DOL-ordet? Noe sånt? Jeg hadde aldri hørt noe om dette før jeg begynte her. Skjønner egentlig ikke hva som menes med det, er mer fra filmer sånn sinte, onde menn "you insult me!!!!!"

Folk føler seg jo krenket over en lav sko på DOL. Rekorden for min del var sjarmtrollet på Almennmedisin-forumet som følte at jeg krenket han fordi jeg visstnok var rik og fordi jeg skrev det grusomme budskap at "leger neppe jobber gratis"

Det er så "in" (jeg vet at det ordet er fra 90-tallet) å føle seg krenket. Og å uttrykke det.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutes ago, issomethingwrong said:

Folk føler seg jo krenket over en lav sko på DOL. Rekorden for min del var sjarmtrollet på Almennmedisin-forumet som følte at jeg krenket han fordi jeg visstnok var rik og fordi jeg skrev det grusomme budskap at "leger neppe jobber gratis"

Det er så "in" (jeg vet at det ordet er fra 90-tallet) å føle seg krenket. Og å uttrykke det.

De er nok i dårlig humør fordi de sliter og lever "fattige" liv. Velkommen til De Gales Hus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...