Gå til innhold

Liker dere å kritisere andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når noen er sure så er de alltid krenket.

Sånn er det nok.

For det har NHD sagt.

Anonymkode: 65d08...354

Skrevet
3 timer siden, issomethingwrong skrev:

Folk føler seg jo krenket over en lav sko på DOL. Rekorden for min del var sjarmtrollet på Almennmedisin-forumet som følte at jeg krenket han fordi jeg visstnok var rik og fordi jeg skrev det grusomme budskap at "leger neppe jobber gratis"

Det er så "in" (jeg vet at det ordet er fra 90-tallet) å føle seg krenket. Og å uttrykke det.

Tja... jeg synes du ofte skriver mye fornuftig. Men akkurat denne kommentaren her synes jeg nesten er en demonstrasjon av din egen hårsårhet? Kommentaren din på allmennmedisin var egnet til å bli oppfattet som ganske nedlatende (dvs. den setningen om at leger også trengte penger), og når da noen påpeker det, så trekker du den kommentaren med inn i denne diskusjonen. Det overrasker meg litt;-)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutes ago, frosken said:

Tja... jeg synes du ofte skriver mye fornuftig. Men akkurat denne kommentaren her synes jeg nesten er en demonstrasjon av din egen hårsårhet? Kommentaren din på allmennmedisin var egnet til å bli oppfattet som ganske nedlatende (dvs. den setningen om at leger også trengte penger), og når da noen påpeker det, så trekker du den kommentaren med inn i denne diskusjonen. Det overrasker meg litt;-)

Alle kritiikk handler om at noen er krenket.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Alle kritiikk handler om at noen er krenket.

Ikke i mitt hode. For meg innebærer det å oppleve seg krenket som en ganske spesifikk følelse, alternativt at jeg mener at enkelte handlinger og utsagn er egnet til å krenke andre. Synes det var overraskende at noen skrev i denne tråden at de ikke kjente til begrepet fra tidligere, jeg har brukt det i mange år.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutes ago, frosken said:

Ikke i mitt hode. For meg innebærer det å oppleve seg krenket som en ganske spesifikk følelse, alternativt at jeg mener at enkelte handlinger og utsagn er egnet til å krenke andre. Synes det var overraskende at noen skrev i denne tråden at de ikke kjente til begrepet fra tidligere, jeg har brukt det i mange år.

Noen mennesker har så godt selvbilde at de tenker at enhver kritikk av en selv handler om at vedkommende opplever psykelig krenkelse. Jeg vet ikke hvem som er narsissisten, jeg...

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er begrepet "krenket" det nye 2016-ordet, eller DOL-ordet? Noe sånt? Jeg hadde aldri hørt noe om dette før jeg begynte her. Skjønner egentlig ikke hva som menes med det, er mer fra filmer sånn sinte, onde menn "you insult me!!!!!"

anoymkode: 65d08...354

Nei på ingen måte et DOL ord...det er et vanskelig begrep....sorry.... ;( alt dreier seg om å være krenket eller ei, du kan google det, og der er alt fra Erna til Almaas....alle rimelig kjente personer....så du er i faktisk i godt selskap :) ..

Anonymkode: c4fdf...310

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er nok i dårlig humør fordi de sliter og lever "fattige" liv. Velkommen til De Gales Hus.

Herfra slipper man aldri ut.

Anonymkode: 2b4f1...629

Gjest Gargamel
Skrevet
Den 28.3.2016 at 21.34, AnonymBruker skrev:

Liker folk her inne å kritisere andre? 

Eller er det meg, siden jeg i lang tid har følt det slik. 

Anonymkode: f022d...72c

Det er litt morsomt å komme med en spydig kommentar noen ganger, men jeg klarer stort sett å la være. Jeg prøver også å se an hvem som tåler det, og skriver en del som jeg lar være å sende.

Bortsett fra det synes jeg noen ganger det blir litt mye kjør mot enkeltpersoner på dol, når alle sier det samme med hver sine ord. Summen kan bli litt i overkant selv om hvert innlegg er bra.

Skrevet
8 minutter siden, Gargamel skrev:

Bortsett fra det synes jeg noen ganger det blir litt mye kjør mot enkeltpersoner på dol, når alle sier det samme med hver sine ord. Summen kan bli litt i overkant selv om hvert innlegg er bra.

Dette er jeg veldig enig med deg i. Av og til utvikler diskusjoner seg til at "for mange" hiver seg på og ikke rent sjelden kan det da også bli en del moraliserende kommentarer. (Men noen ganger er det heller ikke så lett å la være;-))

AnonymBruker
Skrevet
Den 3/28/2016 at 21.34, AnonymBruker skrev:

Liker folk her inne å kritisere andre? 

Nei, men noen ganger skjer det automatisk hvis en blir irritert.

Skrevet
10 timer siden, frosken skrev:

Jeg er ikke spesielt hårsår, det var mest en slags halvhumoristisk oppgitthet over at det er mulig å tolke ting så feil, og at man nærmest leter etter årsaker til å føle seg krenket.

Jeg er ikke lege og ikke spesielt rik. Det jeg skrev gjelder altså ikke meg. Et nøytralt utsagn om at leger som skriver svar tar seg betalt, greier jeg ikke å se at skulle være egnet til å krenke noen. Er det noe jeg ikke ser her?

Skrevet
39 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg er ikke spesielt hårsår, det var mest en slags halvhumoristisk oppgitthet over at det er mulig å tolke ting så feil, og at man nærmest leter etter årsaker til å føle seg krenket.

Jeg er ikke lege og ikke spesielt rik. Det jeg skrev gjelder altså ikke meg. Et nøytralt utsagn om at leger som skriver svar tar seg betalt, greier jeg ikke å se at skulle være egnet til å krenke noen. Er det noe jeg ikke ser her?

Jeg mener at kommentaren: "Ellers tror jeg du må innse at leger også trenger mat på bordet, så de færreste jobber gratis :-)" _kan_ oppfattes som ganske nedlatende. Trådstarter spurte om noen visste om steder man kunne få gratis legesvar på nettet og det var ingenting i hovedinnlegget som ga noen grunn til å komme med en slik kommentar - ditt forøvrig svært informative innlegg hadde stått seg mye bedre uten. Du mener setningen er nøytral, men fordi den er fullstendig selvinnlysende vil andre kunne oppfatte den som nedlatende. Jeg synes ikke det er så overraskende.

Jeg ville aldri ha omtalt dette som noen form for "krenkelse", men synes ikke det er så rart at noen velger å gi deg en gretten motkommentar. Den kommer vel omtrent same dag hvor du var relativt moraliserende i en annen tråd og mente at folk misbrukte helsevesenet ved å skrive en tulletråd på forum for psykiatri. Når du så velger å trekke episoden med inn i en annen tråd, så mener jeg at det er noe du selv ikke ser, ja;-)

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Nei på ingen måte et DOL ord...det er et vanskelig begrep....sorry.... ;( alt dreier seg om å være krenket eller ei, du kan google det, og der er alt fra Erna til Almaas....alle rimelig kjente personer....så du er i faktisk i godt selskap :) ..

Anonymkode: c4fdf...310

Det er ingen som snakker om "krenkelse" i det daglige, annet enn på DOL... det er noe (spesielt dette med narsissistisk krenkelse) NHD har innført, for å demonisere de han misliker / de som er uenige med ham. Alt dette gjennom tekstmeldinger fra en annen kant av landet...

Madelenemie
Skrevet
5 timer siden, Gargamel skrev:

Det er litt morsomt å komme med en spydig kommentar noen ganger, men jeg klarer stort sett å la være. Jeg prøver også å se an hvem som tåler det, og skriver en del som jeg lar være å sende.

Hei!

Hm, jeg syns ikke det er morsomt å komme med en spydig kommentar, så du er rar, men fint du er ærlig:-)

Kan anbefale deg å se gårsdagens Trygdekontor, handlet om gleden ved å ruse seg , drikke seg full, jeg tenkte på deg;)

Finner du episoden? vil du se den? eller skal jeg linke den til deg?

Jeg anbefalte også min gode påskevenn å se samme episode, det er noe med kristne og altervinen som kan skjule en del lurings vet du^_^

Bra du ser kjøret mot enkeltindivider, da har du i deg varsleren, tommel opp:rolleyes:

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, frosken said:

Jeg ville aldri ha omtalt dette som noen form for "krenkelse"

Det er noe han har fått av NHD...

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Madelenemie skrev:

Jeg anbefalte også min gode påskevenn å se samme episode, det er noe med kristne og altervinen som kan skjule en del lurings vet du^_^

"Lurings', er det noe aspie-språk?

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som snakker om "krenkelse" i det daglige, annet enn på DOL... det er noe (spesielt dette med narsissistisk krenkelse) NHD har innført, for å demonisere de han misliker / de som er uenige med ham. Alt dette gjennom tekstmeldinger fra en annen kant av landet...

Følger du deg ofte krenket på DÅLL?

Madelenemie
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:huh:

Jeg har aldri lest at nhd skriver om narsisistisk krenkelse? 

Hva mener du med tekstmeldinger fra en annen kant av landet?

Nhd svarer ikke meg særlig ofte, jeg tror ikke han ikke liker meg av den grunn, han er bare "møkkalei" autisme og repitisjoner:lol: Men han svarer på humor og komplimenter og medisinspørsmål, samt grublerier fra Lille-pille-trille, om evt endringer i medisiner, tvil og tro, m.m. :-)

Han liker å fikse ting, tror jeg, egentlig burde han ikke vært psykiater, men enten kirurg eller rørlegger, noe sånt, i den retning:-) Jeg ville selv likt å være kirurg, pilot, , elektriker, maskiningenør, datainginør , sånne fikse opp fra A til Å yrker. Jeg kan fikse mye bare via youtube, feks har jeg lært å sette sammen en PC ved youtube, samme rense, innstallere programvare og boothe, youtube er mitt wikipedia for RL greier. 

Madelenemie
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"Lurings', er det noe aspie-språk?

Lurer på det:rolleyes:

AnonymBruker
Skrevet
2 minutes ago, Madelenemie said:

Hva mener du med tekstmeldinger fra en annen kant av landet?

Det å skrive her, det kaller jeg tekstmeldinger fra en annen kant av landet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...